کد خبر: ۱۵۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با خون گیری از چندین گاوداری صنعتی در استان اصفهان بیماری تب مالت و تب برفکی را مشاهده کرده‌ایم.


خبرگزاری فارس: شیوع بیماری تب برفکی در استان اصفهان

                   

سید اکبر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به شیوع تب برفکی در استان اصفهان، اظهار داشت: با نمونه گیری از چند گاوداری صنعتی در استان اصفهان، چندین نمونه تب برفکی در دام‌های این استان مشاهده شده است.

وی با اشاره به ریشه کن نشدن تب مالت در این استان، ادامه داد: تب برفکی بیماری است که به هیچ عنوان ریشه‌کن نمی‌شود و هنوز هم مواردی از این بیماری در بین دام های استان اصفهان وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان در مورد بیماری تب مالت، خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت یا «بروسلوز» نوعی بیماری عفونی است که توسط باکتری «بروسلا» ایجاد می‌شود و از گاو، خوک، گوسفند یا بز مبتلا به این بیماری به انسان انتقال می‌یابد و این بیماری روی اعضای خون‌ساز بدن مانند مغز استخوان، گره‌های لنفاوی، کبد و طحال تاثیر می‌گذارد.

حسینی ابراز داشت: در حال حاضر در استان اصفهان  کمبودی در زمینه واکسن تب برفکی و تب مالت ندارد و دام‌های استان به صورت مرتب واکسینه می‌شوند.

وی در پایان یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند سبب افزایش موارد بروز بیماری تب مالت شود را مصرف شیر و لبنیات غیر پاستوریزه دانست و اذعان داشت: به مردم استان اصفهان توصیه می‌شود از مصرف شیر و لبنیات غیر پاستوریزه و غیر استرلیزه خودداری کنند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ادیبان
|
-
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
0
0
با سلام و عرض ادب
ضمن تشکر از زحمات مدیریت جدید ان وبلاگ به اسحضار می رساند اقای دکتر حسینی مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان می باشند و رییس اداره واحد تحت نظرمدیرکل می باشد.با تشکر .دکتر ادیبان
نظر شما
ادامه