کد خبر: ۱۵۳۲۲
امکان فعالیت دوباره نظام دامپزشکی فراهم می‌شود/ کنترل بیماری تب برفکی، اولویت سازمان دامپزشکی کشور

استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی و فعال‌سازی نظام دامپزشکی کشور از اولویت‌های سازمان دامپزشکی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: دامپزشکی دارای طیف وسیعی از مسئولیت‌های حساس بوده که لازم است از ابتدا تا انتها نگاه فرایندگرا داشته باشیم.

مهدی خلج افزود: اگر محصول پروتئینی سالم مدنظر باشد، لازم است تا تمامی حلقه‌ها از خوراک تا بستر بهداشتی و سایر موارد تحت نظارت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که مشکل تب برفکی در کشور حاکم شده، کنترل این بیماری می‌طلبد که در تمامی عرصه‌ها ازجمله ملی و بین‌المللی با نگاهی متعادل پیش رویم.

خلج ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، تعامل با مجموعه‌های معاونت مرتبط با بخش دام وزارت جهاد کشاورزی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش غیردولتی در حوزه دامپزشکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان محسوب می‌شود.

وی اعلام کرد: یکی از برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور، فعال کردن دوباره سازمان نظام دامپزشکی کشور است تا در جهت رفع مشکلات بخش دامی کشور وارد عمل شود.

خلج تصریح کرد: با تمامی جوامع دامپزشکی ارتباط نزدیکی برقرار خواهیم کرد و همگرایی و همدلی‌ها افزایش می‌یابد.

تدوین برنامه مشترک با اتحادیه‌ها، صنوف و کشتارگاه‌های دام و طیور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: اتحادیه‌ها، صنوف، کشتارگاه‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با دام باید برای تدوین برنامه‌ای مشترک مشارکت کنند تا بتوانیم به اهداف پیش‌بینی‌شده دست پیدا کنیم.

وی درباره نحوه صدور مجوزهای بهداشتی در دوره ریاست جدید تأکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور با دقت کامل، تمام واقعیت‌های دنیا را رصد می‌کند.

خلج اظهار داشت: از هر کجای دنیا که اجازه واردات لازم باشد، مجوزهای بهداشتی پس از بررسی موازین صادر خواهد شد.

وی همچنین گفت: صدور مجوزها مثل سابق ادامه خواهد داشت و سختگیرانه‌تر نخواهد شد.

خلج درباره طرح تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی کشور که در مجلس مطرح است، افزود: باید صورت مسئله تحت بررسی قرار گیرد و پس از مشورت با تمام مدیران مجموعه، برای این طرح آماده شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعامل با نگاهی متوازن در کنار همدلی و استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های بخش و زیربخش‌های مرتبط از مهم‌ترین اهداف محسوب می‌شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
ادامه