کد خبر: ۱۵۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: تقویت بودجه دامپزشکی موجب امنیت سلامت غذایی می‌شود

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسن آصفری ظهر امروز در نشست با مسئول هماهنگ کننده ملی پروژه تب برفکی فائو گفت: استان مرکزی قابلیت‌های خوبی در زمینه تولید فرآورده‌های دامی دارد که کمک به شکوفایی این ظرفیت‌ها و نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در عین حمایت از بخش خصوصی فعال در این عرصه، مورد انتظار است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در حوزه کشاورزی و دامپروری یکی از قطب‌‌های مهم منطقه است و می‌طلبد برای توسعه بیشتر در این بخش ظرفیت‌ها را به خوبی بشناسیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار و توقع بین دامپزشکی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دوطرفه است یعنی ما به عنوان خادم مردم موظفیم که در راستای خدمت‌رسانی به مردم و همه قشرهای جامعه از هیچ کمکی فروگذار نکنیم و دامپزشکی هم که در خدمت‌رسانی بهداشتی و نظارتی به شهروندان و همچنین پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال به انسان تلاش می‌کند از این قاعده مستثنی نیست و باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده و به مردم و خصوصاً قشر دامدار و کسانی که با دام و طیور سر و کار دارند خدمت کند و مجلس نیز در حد توان از این فعالیت‌ها حمایت خواهد کرد.

مسئول هماهنگ کننده ملی پروژه تب برفکی فائو هم با تشریح اهداف و برنامه‌های دامپزشکی، نقاط قوت و ضعف و کمبودها را مطرح کرد و از نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در زمینه رفع کمبودها و کمک به پیشبرد اهداف دامپزشکی درخواست حمایت و مساعدت کرد.

ناصر رسولی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی مسئولیت‌های خطیر و حساسی را بر عهده دارد که به نوعی امنیت و سلامت غذایی جامعه با آن مرتبط است، گفت: دامپزشکی حافظ سرمایه دامی کشور است که این امر امکانات و بودجه خود را می‌طلبد تا بتواند توانایی‌های خود را در خدمت به جامعه به عرصه ظهور برساند.

رسولی همچنین توضیحات کاملی را در خصوص وضعیت بیماری تب برفکی در کشور و استان و نیز هماهنگی‌ها و همکاری‌های صورت گرفته با مجامع بین‌المللی به ویژه فائو در ارتباط با کنترل تب برفکی ارائه کرد.

سید سعید حسینی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز گفت: با توجه به نقش حساس دامپزشکی در تامین سلامت جامعه و حفظ سرمایه دامی کشور باید به کارکنان خدوم و زحمتکش آن توجه ویژه‌ای شود تا آنان بتوانند به وظایف حاکمیتی خود به خوبی عمل کنند.

 

 

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
از نگاهی دیگر
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
0
0
بودجه دامپزشکی اگر هم بیشتر شود خرج تهیه واکسن و توبرکولین میشه که زحمت کارکنان را بیشتر میکند.پس همان به که بودجه کم شود.
نظر شما
ادامه