کد خبر: ۱۵۳۹۶

به گزارش ملیت به نقل از اقتصادپرس، رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به واردات دام‌ زنده از مرزهای سیستان و بلوچستان، گفت: به‌طور معمول نیاز سالانه کشور به واردات گوشت قرمز حدود ۱۰۰ هزار تن است؛ در حالی که شاهد بودیم در ۱۰ماه گذشته بسیار بیشتر از این میزان واردات داشتیم.

سیروس روستا با اشاره به مجوز صادرات دام زنده اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و نیز به‌دنبال تاکیدهای اتحادیه دامداران، نسبت به ارائه مجوز صادرات گوشت قرمز اقدام کرد.

وی افزود: در دولت قبل و ماه‌های ابتدایی امسال مجوزی برای واردات گوشت قرمز مازاد بر نیاز بازار صادر شد که این موضوع موجب شد تا محصولات تولیدی دامداران روی دست آنها بماند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: بر این اساس، وزارتخانه جهادکشاورزی بعنوان متولی دامپروری در کشور، با صادرات گوشت قرمز موافقت کرد تا دامداران بتوانند نسبت به صادرات تولیدات مازاد خود اقدام کنند و بیش از پیش با ضرر مواجه نشوند.

روستا تصریح کرد: به‌طور معمول نیاز سالانه کشور به واردات گوشت قرمز حدود ۱۰۰ هزار تن است؛ در حالی که شاهد بودیم در ۱۰ماه گذشته بسیار بیشتر از این میزان واردات داشتیم.

وی با اشاره به واردات دام‌ زنده از مرزهای سیستان‌وبلوچستان و نیز ارمنستان، عنوان کرد: این دام‌های وارداتی در بازار داخلی نیز مصرف می‌شود که در بازار اثرگذار خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما
ادامه