کد خبر: ۱۵۴۴۸

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام غیر بهداشتی بودن نمک خوراکی با نام «روازاده» در بازار کرمانشاه گفت: مردم از خرید محصولاتی که پروانه ی بهداشت و مجوز استاندارد ندارد خودداری کنند.


به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه؛ دکتر قباد محمدی اظهار داشت: با وجود همه ی کنترل های دقیق و پیشگیری های معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مشاهده شده که نمک های خوراکی در بازار وجود دارد که مقادیر زیادی فلزات زیان بار سرب و کادمیوم در آن یافت می شود.


محمدی گفت: این نوع نمک ها که با نام و برند «روازاده» پخش شده اند ممکن است هم اکنون هم در بازار وجود داشته باشد که مردم باید در هنگام خرید هوشیار باشند.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: کارخانه جات تولید نمک و مواد لبنی در استان همگی دارای مجوز هستند و تحت نظارت دقیق سازمان قرار دارند اما گاهی برخی موارد نظیر لبنیات فله ای و نمک فله ای که عموما دارای بار میکروبی بالایی هستند مشاهده می شود.


وی ادامه داد: اینگونه موارد بدون عبور از هیچ یک از فیلترهای سازمان، متاسفانه تولید و توزیع می شوند که برای پیشگیری از آن، همکاری و هماهنگی همه نهادهای مرتبط نظیر معاونت دارو و غذا، معاونت بهداشت، دامپزشکی و اماکن لازم است.


وی در پایان گفت: توصیه ی ما به مردم این است که هنگام خرید حتما به پروانه ساخت و بهداشت محصول دقت کنند و ازخرید محصولات بدون پروانه بهداشت و ساخت خودداری کنند.

 

 

نظر شما
ادامه