کد خبر: ۱۵۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

استاندارد اجباری عسل اجرایی نشد

 

استاندارد عسل در سال گذشته توسط مؤسسه استاندارد و با همکاری بخش‌های ذی‌ربط تدوین شد، اما در مرحله اجرا قرار نگرفت.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در صنعت زنبورداری کشور برای حفظ کیفیت و حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده وجود دارد، شناسنامه‌دار کردن و عرضه عسل استاندارد است که در سال گذشته استاندارد اجباری عسل تدوین شد.

عفت رئیسی سرحدی افزود: این امر در سال گذشته به‌وسیله مؤسسه ملی استاندارد و با همکاری انجمن ملی زنبور عسل و سایر بخش‌های مرتبط با این موضوع محقق شد، اما برای اجرایی کردن آن نیاز به یک آزمایشگاه مرجع و علمی در تشکل‌ها وجود دارد که هنوز فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه در صنعت زنبورداری، موضوع برندینگ در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: با ایجاد برندینگ، مصرف‌کننده می‌تواند بررسی کند که عسل خریداری شده از چه گل، شهد، در کجا و توسط چه کسی تولید شده است.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور با اشاره به دلایل عدم اجرایی شدن بحث استاندارد اجباری عسل ادامه داد: زمانی که چند دستگاه باید درباره این موضوع نظر بدهند، اجرایی شدن این طرح در پیچ و خم راهروهای ادارات گیر می‌کند و عملاً از حیز انتفاع خارج می‌شود.

رئیسی سرحدی تصریح کرد: اتحادیه این آمادگی را دارد که در صورت واگذاری مسئولیت، تعامل سازنده‌ای با سازمان‌های ذی‌ربط برای اجرایی شدن استاندارد اجباری عسل انجام دهد.

وی یادآور شد: مسئولیت نظارت بر تولید عسل تولید عسل بر عهده دستگاه‌های استاندارد، وزارت بهداشت و معاونت دامپزشکی امور دام وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلیل
|
-
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
0
0
خوب وقتی استاندارد اجباری نباشد پس 99درصد عسل ها تقلبی است بدون شک.
نظر شما
ادامه