کد خبر: ۱۵۵۱۵

حالا راحت‌تر می‌توان چسبیده‌های محیط زیست را شناخت

چگونه‌اش را نمی‌دانیم ولی اینانلو از ماجرا آگاهی یافت و به عنوان چهره‌ای رسانه‌ای و احتمالا صاحب نفوذ در سازمان عریض و طویل صداوسیما، چندین هفته بعد و زمانی که حتی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این ایده اظهار نظر کرده بود، در یک برنامه رادیویی (بشنوید و دانلود کنید) از ایده مطرح شده استقبال کرد تا نامش به این طرح سنجاق شود.

 

شاید ایراد از فردوسی پور هم باشد؛ مجری توانمندی که سعی می‌کند از ریزترین مسائل پیرامون فوتبال آگاهی یافته و به بهانه فوتبال، گاه سوژه های اجتماعی، محرومیت ها، معضلات و... را هم به نوعی ظریف پیگیری می‌کند تا به حق یکی از موفق ترین چهره‌های تلویزیونی کشور در سالهای گذشته لقب بگیرد اما گویا درج تصویر یوز برایش جذابیت نداشته که فرصتی به مطالعه پیرامون آن اختصاص نداده تا دست کم بتواند دروغ آشکار مهمان تلفن برنامه‌اش را برملا کند.

به گزارش «تابناک»، برای نخستین بار در دنیای فوتبال قرار است یک تیم با پیراهنی منقش به تصویر یک گونه در خطر انقراض در جام جهانی به میدان برود؛ این اتفاق مهم موجب شد که برنامه پر بیننده نود به سراغ حیات وحش رفته و گفت‌وگویی تلفنی داشته باشد با «محمدعلی اینانلو»؛ همان مجری سبیلوی صداوسیما و شبکه شیک جام جم که برای فارسی زبانان ایران و جهان از محیط زیست ایران می‌گوید اما به تازگی آشکار شده که چندان دوست دار محیط زیست نیست!

سقوط آزاد «محمدعلی اینانلو» با دروغ شاخدار در برنامه نود! +اسناد

شکارچی کهنه کار که پس از دستگیری ماه گذشته برادرش به جرم شکار غیرقانونی، همه عالم و آدم را مقصر خوانده بود الا برادرش، به عنوان «کارشناس محیط زیست» روی خط برنامه زنده آمد و در بی اطلاعی مجری و عوامل برنامه نود، ادعایی مطرح کرد که همه را انگشت به دهن گذاشت؛ «ایده اولیه این ماجرا به من اختصاص داشت ولی طرحی که سرانجام روی پیراهن تیم ملی رفت، با آنچه انتظار داشتیم متفاوت است.» دروغی آشکار و شاخدار که به راحتی قبل اثبات است.

اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه به کمک مقاله محمد درویش، فعال نام آشنای محیط زیست از این پیشنهاد آگاه شده و همه به نیکی می‌دانند که درویش در همان مقاله صاحب این ایده را «آرش نورآقایی»، از پیشکسوتان و فعالان حوزه‌ میراث فرهنگی و بوم‌گردی کشور معرفی کرده است، حالا که این ایده اجرایی شده و جای خوشحالی دارد، بینندگان نود به واسطه سخنان کذب اینانلو فرض متفاوتی در ذهنشان شکل گرفت.

ماجرا زمانی جالب تر می‌شود که بدانیم نورآقایی، ایده پرداز اصلی ماجرا حدود شش ماه پیش در سایت شخصی خود، ضمن توضیح ایده‌اش برای ویرایش و بهره برداری، از دو تن به عنوان افرادی که ایده را با ایشان در میان نهاده نام برده است؛ دکتر ناصر کرمی و محمد درویش نه اینانلویی که همه را محکوم به بی اخلاقی می‌کند اما از فرصت به دست آورده در برنامه نود برای زدودن زشتی های منتسب به خود بهره گرفته و در این راه از دروغگویی نیز ابایی ندارد.

نظرات درج شده ذیل پست «امیدوارم اجرایی باشد» هم جالب توجه است؛ دوست داران محیط زیست هر یک راهی برای حمایت از این ایده معرفی کرده‌ و آنچنان یکپارچه نشان داده‌اند که می‌تواند چرایی وقوع این اتفاق مبارک در بلبشوی مدیریتی کشورمان را دریافت اما جالب اینجاست که یکی تهیه تصاویر را عهده دار شده، دیگری ماجرا را به دیگر فعالان محیط زیستی و به ویژه خبرنگاران این حوزه اطلاع داده و خلاصه از هر دری سخن گفته شده و از بسیاری یاد شده الا اینانلو!

البته این گونه هم نبوده که اینانلو بی اطلاع از ماجرا باشد بلکه ایده پرداز اصلی ماجرا در پست بعدی خود از کسانی که ایده‌اش را پیگیری کرده‌اند، صمیمانه قدر دانی کرده و از اینانلو هم نام برده است؛ بی اطلاع از اینکه ممکن است روزی همین فرد نام همه را زیر سبیلی رد کرده و خودش را عامل دست یابی به موفقیت بزرگ حاصل شده بنامد!

چگونه‌اش را نمی‌دانیم ولی اینانلو از ماجرا آگاهی یافت و به عنوان چهره‌ای رسانه‌ای و احتمالا صاحب نفوذ در سازمان عریض و طویل صداوسیما، چندین هفته بعد و زمانی که حتی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این ایده اظهار نظر کرده بود، در یک برنامه رادیویی از ایده مطرح شده استقبال کرد تا نامش به این طرح سنجاق شود.

خوب که به گفت‌وگوی رادیویی آن روز دقیق شویم، درخواهیم یافت از همان زمان نیت اینانلو از ورود به ماجرا قابل حدس می‌نمود و احتمالا به همین دلیل سخنان اینانلو سخنان خود را با «از این پیشنهاد استقبال می کنم...» شروع کرد تا به «ما اگر پیشنهاد بدهیم که در جام جهانی، یوزپلنگ به عنوان نماد ایران باشد، به جاست»!

سقوط آزاد «محمدعلی اینانلو» با دروغ شاخدار در برنامه نود! +اسناد


همه ابهامات مجابمان کرد تا با نور آقایی هم کلام شده و از او بپرسیم نظرش راجع به ادعای اینانلو چیست؟ اما انتظار نداشتیم که این پاسخ را از ایده پرداز درج تصویر یوز روی پیراهن ملی پوشان بشنویم: «تمایل ندارم در این باره صحبت کنم. برای من اصل موضوع مهم است که خوش بختانه موفقیت آمیز بود و سنت فیفا را شکست؛ اینکه بعد چه شد و چه کسی بهره برد و چه کسی نه، مهم نیست. تا همین لحظه موفقیت های بزرگی به دست آمده که بهتر است به آنها بپردازیم.»

با این تفاسیر به نظر راحت تر از قبل می‌توان قضاوت کرد که چه کسی چسبیده محیط زیست و یوز ایرانی ست و چه کسی قصد دارد با پز محیط زیست دوستی، حتی از نمد ورود یوز به زمین فوتبال برای خود کلاه بسازد!

 

منبع: تابناک

 

نظر شما
ادامه