کد خبر: ۱۵۵۱۹

تاکنون هیچ مورد بیماری‌ منتقله از موش در نجف‌آباد نیشابور  گزارش نشده است

 

به گزارش  عرش نیوز دکتر مهدی رحیم‌نیا وجود موش را نخستین بار در سال ۸۴ با ورود سیلاب به روستای نجف‌آباد عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در سال ۸۹ نیز گزارش‌هایی در خصوص مشاهده موش‌ها در زمین‌های کشاورزی و احتمال ورود آنها به منازل مسکونی وجود داشته است، بیان داشت: در سال ۸۹ به همت اداره جهاد کشاورزی و استفاده از سموم مناسب مشکل موش‌های زمین‌های کشاورزی مرتفع شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه ادامه داد: مشکل اصلی از یک تا دو ماه گذشته با خسارت به منازل مسکونی و محل نگهداری دام‌ها شروع شده است.
دکتر رحیم‌نیا گفت: تشکیل کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی بخش مرکزی و تشکیل جلسه شورای بهداشت روستا در محل روستای نجف‌آباد با حضور تیم سلامت مرکز بهداشتی درمانی فیروزه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان، مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای و بهورز روستا از اقدامات پیشگیرانه این موضوع است.
وی عنوان کرد: اقدامات سریع بهداشت محیطی در سطح روستا مانند آموزش اهالی روستا توسط بهورز، صدور اخطاریه کود بار، دفع زباله و فاضلاب به تعداد ۶۰ مورد برای متخلفان توسط بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای و بهورز، تهیه پمفلت، تراکت و مطالب آموزشی و توزیع بین اهالی روستا، نظارت بر اجرای طرح جمع‌آوری زباله و بازدید از روستای مذکور توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابور از اقدامات این شبکه برای مبارزه با این موضوع است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه خاطرنشان کرد: آماده‌باش تیم‌های سلامت منطقه و بازدیدهای مکرر از روستای مذکور طبق برنامه، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای عموم مردم، رابطان سلامت، دانش‌آموزان و سایر گروه‌ها با هدف اهمیت مبارزه با موش و بیماری‌های منتقله از جوندگان و روش‌های مبارزه با آنها انجام شده است. رحیم‌نیا، آرامش مردم و همکاری همه جانبه آنها را نقش اصلی در مدیریت این مشکل دانست.

 
 
نظر شما
ادامه