کد خبر: ۱۵۶
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام اینکه بخش‌های حاکمیتی در دست سازمان دامپزشکی باقی مانده و شایعات حذف سازمان دامپزشکی شانتاژهایی است که برای تخریب‌ فضا القا می‌شود، گفت:‌ تنها امور تصدی سازمان باید واگذار شود...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام اینکه بخش‌های حاکمیتی در دست سازمان دامپزشکی باقی مانده و شایعات حذف سازمان دامپزشکی شانتاژهایی است که برای تخریب‌ فضا القا می‌شود، گفت:‌ تنها امور تصدی سازمان باید واگذار شود.
عباس رجایی در مورد طرح جامع نظام دامپروری و اعتراض مسئولان سازمان دامپزشکی گفت: براساس سیاست‌های کلی و نیز قانون اجرای سیاست اصل 44 که تصویب شده، دولت مؤظف است کلیه وظایف حاکمیتی را در دستگاهها حفظ کند و وظایف تصدی‌گری را واگذار کند.
وی افزود: با توجه به لزوم واگذاریها در این راستا مقرر شده سهم بخش تعاون در اقتصاد 25 درصد افزایش یابد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در مباحث سیاستهای اجرایی اصل 44 باید دنبال راهکار اجرایی باشیم، گفت: مجموعه وظایف بخش کشاورزی به گونه‌ای تأمین شده که به افزایش بهره‌وری بیانجامد.
رجایی افزود: 4 سال روی این قانون نظام جامع دامپروری کار کارشناسی انجام شده و از همه گروههای مختلف در مسائل بهره‌وری از جمله سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، انجمن دامپزشکان و جامعه دامپزشکان دعوت به عمل آمده و پیش‌نویسی برای این طرح تهیه شده که در کمیسیون کشاورزی بحث می‌شود.
نماینده اراک ، کمیجان و خنداب افزود: هیچ خدشه‌ای به وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی با این قانون وارد نمی‌شود و مواردی که امور تصدیگری وجود دارد در مجموعه سازمان نظام دامپزشکی که خود براساس قانون مجلس تشکیل شده است، واگذار می‌شود.
رجایی تأکید کرد: بخش‌های حاکمیتی در دست سازمان دامپزشکی باقی مانده و شایعات حذف سازمان دامپزشکی شانتاژهایی است که برای تخریب‌ فضا القا می‌شود.
وی گفت: هیچ‌کس حق ندارد سازمان دامپزشکی را منحل کند و این سازمان با این تعریف، قوی‌تر خواهد شد و به فضای حاکمیتی خود برنامه‌ریزی و نظارت بیشتری خواهد داشت.
رئیس کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: قانون جامع نظام دامپروری تصویب شده و در مرحله تأیید شورای نگهبان است، اما طرح ارتقای بهره‌وری در کمیسیون کشاورزی در دست بررسی است.
رجایی افزود: شورای نگهبان چند ایراد شکلی به برخی جملات قانون نظام جامع دامپروری گرفته که هفته آینده این قانون پس از اصلاح جزیی و تأیید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ می‌شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی در مورد تعرفه واردات محصولات کشاورزی افزود: تعرفه واردات محصولات کشاورزی در سال گذشته 4 درصد بود که باعث شد محصولات گوناگونی وارد کشور شده و تولید داخلی دچار آسیب شود.
نماینده اراک و کمیجان در مجلس گفت: هنگام تصویب لایحه بودجه 88 مصوب شد تعرفه واردات محصولات کشاورزی همانند تعرفه واردات خودرو شود و چون واردات خودرو با تعرفه 90 درصد انجام می‌شود، تعرفه محصولات کشاورزی نیز این گونه باشد، اما این مصوبه در کمیسیون مربوطه در دولت مطرح شد.
رجایی افزود: البته درباره واردات شیر خشک و محصولات لبنی جلسه‌ای غیرعلنی و طی 3 جلسه در کمیسیون کشاورزی با حضور وزرای جهاد کشاورزی، بازرگانی و صنایع بحث شد که تعرفه واردات شیرخشک و محصولات لبنی حتماً 90 درصد تعیین شود که الان هم اجرایی شده و اعمال می‌شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی افزود: در این جلسات نمایندگان دامداران و صنایع شیر نیز حضور داشتند، اما در مورد سایر محصولات تعرفه 90 درصدی هنوز اجرایی نشده و وزارت بازرگانی از طریق کمیسیون ماده یک بحث‌هایی دارد که همزمان دو موضوع واردات خودرو و شیرخشک به یکدیگر گره خورده است و از مصوبات جدید کمیسیون ماده 1دولت خبر جدیدی در دست نیست.
رجایی در مورد قانون جامع نظام دامپروری گفت: این قانون در مجلس تصویب شد و به شورای نگهبان ارسال شد.
وی افزود: تعرفه واردات محصولات کشاورزی براساس تعرفه مؤثر تعیین می‌شود که نرخ مبادله در محصولات کشاورزی به نفع تولید داخل باشد و این قانون برای همه محصولات تصویب شده است تا مشکلی برای تولید داخل ایجاد نشود.
نظر شما
ادامه