کد خبر: ۱۵۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  تصاویری از کنسرت موسیقی گروه آریان و دکتر پیام صالحی (دامپزشک و خواننده گروه)  در بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر (تهران - سالن همایشهای برج میلاد - 11 اسفند 88)

 

فرارو نوشت :

 

بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجمین شب خود را با کنسرت گروه آریان به پایان رساند.

سالن همایش‌های برج میلاد سه‌شنبه 11 اسفندماه میزبان علاقه‌مندان گروه آریان بود. این گروه که از 10 سال قبل تشکیل شده، از معدود گروه‌های پاپ است که در این مدت توانسته با کمی تغییرات انسجام نسبی خود را حفظ کند.

در اجرای شب گذشته گروه آریان بیشتر قطعات آلبوم‌های «گل آفتابگردون»، «و اما عشق»، «تا بی‌نهایت» و «بی‌تو باتو» و قطعه «عید اومد بهار اومد» که مخصوص نوروز 88 ساخته شده، نواخته و اجرا شد و در بین اجراها فیلم‌هایی از تمرین‌های گروه و حضور کریس‌ دی‌برگ در اجرای قطعه «دوستت دارم» در سالن به نمایش درآمد.

اما این کنسرت با کنسرت‌های قبلی گروه آریان تفاوت بزرگی داشت. در نیمه‌های اجرای قطعات پاپ، علی پهلوان گفت: «می‌گویند آریان پیش از اینکه یک گروه پاپ شود یک گروه موسیقی سنتی بوده، حالا می‌خواهیم ببینیم اگر آریان یک گروه موسیقی سنتی بود چه شکلی می‌شد!»

در این زمان سنتور پیام صالحی و تنبک امیرآقایی به صحنه آورده شدند و با همراهی ویولن سیامک خواهانی و خوانندگی علی پهلوان قطعاتی به صورت سنتی اجرا شد و تقریبا ثابت شد که آریان بهتر است یک گروه موسیقی پاپ باشد تا سنتی.

اعضای گروه آریان مثل همیشه لباس‌های شیک و با طراحی خاص پوشیده بودند، اما کسانی که در ردیف‌های اول سالن نشسته بودند و می‌توانستند جزئیات صحنه را از نزدیک ببینند، از تناقض عجیبی که بین کت و شلوار پیام صالحی و دمپایی‌های راحتی او وجود داشت تعجب کرده بودند. علی پهلوان اواخر اجرا توضیح داد پای همکارش آسیب‌دیده و او مجبور شده با این هیبت در صحنه ظاهر شود؛ درست مثل چند سال قبل که یک روز قبل از اجرای کنسرت اسب به پیام صالحی لگد زده بود و او باز هم مجبور شده بود با دمپایی کنسرت اجرا کند.

آخرین کنسرت گروه آریان در جشنواره بیست و پنجم موسیقی فجر در حضور ایمانی خوشخو، معاون هنری وزیر ارشاد، لطیفی‌نژاد دبیر اجرایی جشنواره و برخی دیگر از دست‌اندرکاران ستاد برگزاری جشنواره بیست و پنجم اجرا شد.

 

دکتر پیام صالحی

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
-
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
0
0
اقای سیامک خواهانی نوازنده ویولن گروه اریان دامپزشک هستند
نظر انتقالی از وبلاگ مدیرمسئول
|
-
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
سلام.چقدر جالب.من نمیدونستم پیام صالحی دامپزشک هست
نظر انتقالی از وبلاگ مدیرمسئول
|
-
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
سلام . نمی دونستم پیام صالحی دامپزشکه!!! عجب سعادتی نصیبش شده
دي وي ام
|
-
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۶
0
0
با سلام، آقا دمش گرم حداقل يه هنر بسيار ارزشمندي بلدن، والا با وجود اين همه دامپزشك بيكار مي خواستن چيكار بكنن.
نظر شما
ادامه