کد خبر: ۱۵۶۱

حکیم مهر -  دبیر کل کمیته دائمی پدافند غیر عامل گفت: در یک طرح تحقیقاتی مشخص شد باقیمانده سموم منسوخ شده مثل "ددت" در مواد غذایی مثل گوشت، مرغ و ماهی دیده می شود که اقدام جدی برای رفع آن را می طلبد. 
  داوود احمدی نژاد در همایش ملی نیم قرن مصرف آفتکش ها با بیان اینکه بزرگترین ماموریت جهاد کشاورزی پدافند است، گفت: اگر انسان سالم نباشد چگونه می تواند کارآمد باشد، ماموریت پدافند اصلی با شماها است.
به گفته وی، مشکلات بهداشتی ناشی از کاربرد آفتکش ها اختلالات ژنتیکی در انسان ایجاد کرده و باعث کاهش ضریب هوشی جامعه، آلرژی و حساسیت می شود که طبق گزارش ها سالانه 3 هزار نفر جان خود را بر اساس سرطان از دست می دهند.
احمدی نژاد گفت: بالاترین میزان سرطان مربوط به استان گلستان است که دلیل آن هم بالا بودن مصرف آفتکش ها در این استان است.

دبیر کل کمیته پدافند غیر عامل تاکید کرد: مشکل ما استفاده بی رویه از سموم است که متاسفانه بازار خوب خشکبار ما در بازارهای جهانی نیز به همین دلیل از دست رفت و چندین بار به کشورمان برگشت خورد.
وی ادامه داد: در یک طرح تحقیقاتی مشخص شد باقیمانده سموم منسوخ شده مثل "ددت" در محصولاتی همچون گوشت، مرغ و ماهی وجود دارد که اقدام جدی برای رفع آن را می طلبد.
احمدی نژاد توجه به نظارت دقیق و کیفیت آفتکش ها را مورد تاکید قرار داد و خطاب به مسوولین بخش کشاورزی گفت: جامعه از شما انتظار دارد نباید کشاورز مصرف سموم را کم یا زیاد کند، بلکه شما باید یک فرمول برای استفاده به او بدهید و متولی امر باشید.

 

نظر شما
ادامه