کد خبر: ۱۵۶۹۵
شاید شما هم تصور کنید که مواد به صورت خام دارای خواص بیشتری خواهند بود و با پخته شدن ممکن است برخی ویتامین ها و مینرال ها را از دست بدهند. این تصور تا حدی درست است! اما نه کاملا.

در تصویر زیر خواص 5 ماده غذایی در حالت پخته، خام و یا به هر دو شکل را برای اطلاع شما قرار دادیم.



تحقیقات اثبات کرده که رعایت یک رژیم غذایی صحیح می‌تواند به مراتب دردهای مزمن بیماران رماتیسمی را کاهش داده و کیفیت زندگی آنان را بهبود بخشد.

مطالعات نشان داده است روغن‌های گیاهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 اثرات ضد التهابی مستقیمی روی مفاصل دارند و درد و تورم مفاصل را در این بیماران کاهش می‌دهند.

اسیدهای چرب امگا ۳ و کپسول حاوی آن از جمله مهمترین مواد غذایی است که بر روی مفاصل بدن تاثیر گذاشته و می تواند خطر روماتیسم مفصلی را کاهش داده و در افراد مبتلا نیز به کاهش شدت بیماری کمک زیادی بکند.

ماهی، روغن زیتون و دانه های خوراکی مانند گندم‌،‌ لوبیا، سویا و بذر کتان از جمله مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که باید روزانه نیاز بدن شما به امگا3 را برطرف کنند.

دومین نکته اینکه باید ویتامین‌ها را بیشتر از اینها جدی گرفت. مصرف ویتامین هایی همچون ویتامین C، E ، B6، B12 به سلامت مفاصل و پیشگیری و همچنین درمان روماتیسم مفصلی کمک می کند.

ویتامین های فوق در غذاهایی همچون محصولات لبنی، سبزیجات، میوه ها،‌ جگر،‌گوشت قرمز، دل، قلوه، ماهی و روغن آن وجود دارند.

اما افراد مبتلا به این بیماری، خط قرمزهایی هم دارند، باید از مصرف مواد غذایی نشاسته ای، آ‌رد سفید، قهوه و ترشیجات و شکر سفید پرهیز کنند.

مادران حتما این نکته را بخوانید


متخصصان بتازگی دریافته‌اند زنانی که بیش از 13 ماه به نوزادان خود شیر می‌دهند 50 درصد کمتر از زنانی که هرگز به نوزادشان شیر نداده‌اند به این عارضه مبتلا می‌شوند. همچنین در زنانی که بین یک تا 12 ماه به نوزادان خود شیر می‌دهند، احتمال ابتلا به این بیماری تا 25 درصد کاهش می‌یابد.

چند نکته بسیار مهم


• افراد مبتلا به روماتیسم، در صورت مصرف برخی از غذاهای سرد لازم است از طعم دهنده های گرم مانند نعناع و دارچین استفاده کنند.

• حتما سعی کنید به تمرینات ورزش سبک در هوای آزاد بپردازند. (تاثیرش رو خودتان می بینید)

• مصرف دانه های گیاهی، میوه های مانند خرما، انجیرف هلو و انگور را فراموش نکنید.

 

 

 

نظر شما
ادامه