کد خبر: ۱۵۷۰۶
نماینده مردم شهرستان های "کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده " استان "کهگیلویه و بویراحمد " در مجلس شورای اسلامی انتخاب "خرس قهوه ای " را به عنوان نماد " جانوری " برای "کهگیلویه و بویراحمد " توهین آشکارا به مردم شریف استان دانست و گفت : خرس نماد نفهمی است نه نماد استان کهگیلویه و بویراحمد با آن همه پیشینه تاریخی ممتاز و مردمان شایسته آن !

سید "علی محمد بزرگواری " در گفت و شنود اختصاصی با "عصردنا " از تهران با بیان این مطلب افزود : انتخاب خرس قهوه ای به عنوان نماد استان را توهین به مردم کهگیلویه و بویراحمد می دانم و حتما از جایگاه نظارتی مجلس به سازمان محیط زیست کشور و کسانی که در انتخاب این نماد نقش داشته اند تذکر داده و آنرا پیگیری می کنم .

وی با اشاره به برگزاری جشنواره برفی با این نماد در منطقه "کاکان " کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : برگزار کنندگان این مراسم از من برای حضور در مراسم اختتامیه آن دعوت کرده بودند که پس از حضور در جمع شرکت کنندگان و برگزار کنندگان آن مئوجه پوستری با عکس "خرس قهوه ای " با عنوان نماد کهگیلویه و بویراحمد شدم که در اعتراض به این اقدام توهین آمیز مراسم را ترک کردم .

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که آیا بهتر نبود از نماد دیگری برای معرفی کهگیلویه و بویراحمد استفاده می شد ؟ تاکید کرد : خرس نماد نفهمی است و انتخاب این نماد توهین آشکارا به مردم کهگیلویه و بویراحمد است و ما به عنوان خادمان مردم در مجلس شورای اسلامی اجازه نمی دهیم عده ای کوته بین اینچنین به مردم استان توهین کنند .

بزرگواری تاکید کرد : اگر قرار باشد نمادی هم برای معرفی جاذبه های گردشگری و محیط زیستی استان انتخاب شود باید نمادی مناسب انتخاب شود که توهین به مردم کهگیلویه و بویراحمد نباشد.

گفتنی است پیش تر مهندس باقری رئیس سازمان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به "عصردنا " گفته بود که خرس قهوه ای به عنوان نماد جانوری استان انتخاب شده است .
منبع: پارسینه
نظر شما
ادامه