کد خبر: ۱۵۷۱۹

 
به گزارش ایرنا، عقیل دشتیان نسب، یک شنبه درحاشیه کارگاه آموزشی شناسایی و پیشگیری بیماری EMS در بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: این بیماری از سال 2009 در منطقه چین، ویتنام، تایلند و مالزی شیوع پیدا کرد و هم اکنون در کشور مکزیک نیز دیده شده است.
دشتیان نسب بیان کرد: شیوع بیماری EMS در کشورهای یاد شده باعث کاهش تولید میگوی پرورشی به میزان 25درصد تولید دنیا شده است.

وی ادامه داد: به همین قیمت میگوی پرورشی در دنیا50درصد افزایش یافته است.

دشتیتان نسب درباره بیماری مرگ زودرس میگوی پرورشی گفت: این بیماری به طور معمول در یک ماه اول پرورش دیده می شود و با تاثیری که بر دستگاه گوارش میگو دارد 60 تا 80درصد میگوها را در همان زمان از بین می برد.

عضوهیات علمی پژوهشکده میگوی کشور در استان بوشهر گفت:عامل این بیماری نوعب باکتری به نام ویبریوپاراهمولیتیکوس است که در شرایط خاصی می تواند باعث تلفات میگوها شود.

دشتیان نسب اظهار کرد: به همین دلیل باید روی کیفیت لاروها(بچه میگوها) نظارت کافی داشته باشیم.

دشتیان نسب اضافه کرد: بیماری نوپدید مرگز زودرس میگو براثر تغییرات اکولوژیک به وجود می آید.

این کارگاه آموزشی روز سه شنبه نیز برای پرورش دهندگان سایت های بندرریگ و بویرات دیلم در محل اداره شیلات شهرستان گناوه برگزار می شود.

کارگاه آموزشی شناسایی و پیشگیری بیماری نوپدید مرگ زودرس میگو EMS با حضور پرورش دهندگان سایت های موند شمالی، دلوار، شیف و رودحله در استان بوشهر برگزار شد.

 

نظر شما
ادامه