کد خبر: ۱۵۷۲۵
داوطلبان دوره دکتری نیمه‌متمرکز می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

به گزارش فارس، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1393 برای پذیرش دانشجو در 8 گروه آموزشی و 267 کد رشته امتحانی برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، ثبت‌نام از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 از روز سه‌شنبه 5 آذر 92 از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و با مهلت تمدید شده در روز پنج‌شنبه 14 آذر 92 پایان پذیرفت.

در این آزمون تعداد 240 هزار و 361 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 102 هزار و 234 نفر زن و 138 هزار و 127 نفر مرد هستند که این آمار نسبت به آمار آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 92 به تعداد 22 هزار و 495 نفر بیشتر است.

در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1393 داوطلبان باید به سؤالات تمام دروس شامل مجموعه دروس تخصصی، استعداد تحصیلی و زبان خارجی پاسخ دهند.

سطح سؤالات امتحانات اختصاصی هر یک از کد رشته‌های امتحانی در همه موارد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

ضرایب دروس در هر یک از کدرشته‌های امتحانی به این صورت است که مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب 4، استعداد تحصیلی با ضریب یک و زبان خارجی با ضریب یک در نظر گرفته شده است.

در این آزمون به هر داوطلب 2 دفترچه آزمون شامل دفترچه شماره یک یا دفترچه مجموعه دروس اختصاصی و دفترچه شماره یا دفترچه دروس عمومی شامل دروس استعداد تحصیلی و زبان خارجی و یک پاسخنامه به منظور درج پاسخ سؤالات اختصاصی و عمومی داده می‌شود.

آزمون تمام دروس امتحانی شامل مجموعه دروس تخصصی و استعداد تحصیلی و زبان‌های خارجی به صورت تستی و چهارگزینه خواهد بود.

لازم به ذکر است، در تست‌های چهارگزینه برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی برای خنثی کردن پاسخ‌های تصادفی و حدسی منظور خواهد شد.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور به منظور دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مربوط و همچنین نحوه برگزاری آزمون در روز دوشنبه 5 اسفند 92 بر روی سایت‌ سازمان سنجش قرار داده می‌شود و همچنین در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه 5 و 12 اسفند ماه نیز منتشر می‌شود.

همچنین کارت ورود به جلسه آزمون و راهنمای مربوط از روز سه‌شنبه 13 اسفند 93 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه 13 اسفند به سایت سازمان نسبت به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 طی یک جلسه در صبح روز جمعه 16 اسفند 92 در 53 شهرستان کشور و حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

در این آزمون داوطلبان هر یک از رشته‌های امتحانی گروه‌های آموزشی علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی و گروه آموزشی زبان سؤالات دروس تخصصی گروه آموزشی انتخابی، در مدت 120 دقیقه و هر یک از داوطلبان رشته‌های گروه‌های آموزشی علوم پایه و فنی و مهندسی به سؤالات دروس تخصصی گروه آموزشی امتحانی مربوط در مدت 150 دقیقه پاسخ خواهد داد.

تمام داوطلبان هر یک از 267 کد رشته امتحانی به 30 سؤال استعداد تحصیلی به مدت 60 دقیقه و 30 سؤال زبان خارجی انتخابی به مدت 30 دقیقه که در دفترچه شماره 2 یا دفترچه آزمون عمومی چاپ شده، پاسخ خواهند داد.
نظر شما
ادامه