کد خبر: ۱۵۹۸۴

احراز رتبه سوم پژوهش های توسعه ای در جشنواره بین المللی خوارزمی

پژوهشگر موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با ارائه طرح تولید واکسن زنده اینترمدییت بیماری بورس عفونی (گامبورو) حائز رتبه سوم در بخش پژوهش های توسعه ای جشنواره بین المللی خوارزمی شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی روز یکشنبه در آئین گرامیداشت بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی که در محل اجلاس سران با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری، دکترفرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فن آوری، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاری معاون علمی ،فناوری رئیس جمهور ، دکتر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی ، دکتر کهرام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد،در این مراسم دکتر" محمد مجید ابراهیمی" پژوهشگر موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی عنوان "سوم طرح های پژوهش های توسعه ایی" را کسب کرد.
جشنواره خوارزمی با بیش از ربع قرن فعالیت یکی از سرمایه ای کشور در توسعه علم و فناوری است که تلاشش شناسایی تحقیقات و سرمایه های علمی و فکری در کشور است.
بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی در حالی به پایان رسید که روند انتخاب نهایی در چند مرحله برگزار شد به نحوی که787 طرح در 7 گرایش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد در ادامه56 طرح به هیات داوران جشنواره ارائه و هیئت داوران پس از بررسی و ارزیابی نهایی طی چندین جلسه 24 طرح از بخش داخلی ، خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور را انتخاب کرد.
این جشنواره از حمایت 15 سازمان بین المللی و مراکز نخبه علمی جهان و چندین سازمان داخلی برخوردار می باشد.
تولید واکسن زنده اینتر مدییت بیماری بورس عفونی (گامبورو) یکی از بیماری های حاد ویروسی بسیار مسری ماکیان است که سالانه خسارت زیادی به صنعت طیور وارد می کند.
تا پیش از تولید واکسن گامبورو حدود 2.5 دونیم میلیارد دز واکسن در کشور مصرف می شود و تمام آنها وارداتی بود، با تولید این واکسن که براساس استانداردهای بین المللی (OIE-FAO- EP ) در تخم مرغ (SPF) جنین دار تکثیر شد در پی آن هیچگونه عوارض ناخواسته ایی هم در بر نداشت .

 

بازدید وزیر علوم از غرفه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین جشنواره خوارزمی در بازدید از غرفه موسسه در گفتگو با دکتر حمید کهرام رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: یکی از استراتژی های مهم دولت یازدهم حمایت از فعالیت های دانش بنیان است.
وزیر علوم تحقیقات و فن آوری فعالیت های موسسه واکسن و سرم سازی رازی را بسیار مثبت همچنین در راستای سازندگی ،توسعه اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.
دکتر کهرام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ادامه به تشریح فعالیت های موسسه در امر اقتصاد مقاومتی، خود اتکایی و رشد و شکوفایی کشور پرداخت.
 
بازدید پروفسور سمیعی از غرفه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی روز یکشنبه در آئین بیست و هفتمین جشنواره ی بین المللی خوارزمی پروفسور سمیعی ضمن بازدید از غرفه موسسه رازی با دکتر حمید کهرام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دیدار و گفتگو کرد.
پروفسور سمیعی در بخشی از این دیدار با بیان خوشحالی از فعالیت های پژوهشی و تولیدی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یادآور شد : با وجود پژوهشگران جوان ایرانی آینده کشور بسیار روشن و تابناک است.
دکتر کهرام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ادامه به تشریح فعالیت های موسسه در امر واکسن و سرم سازی در بخش های انسانی ، دام و طیور ، عقرب و مار گزیدگی پرداخت و از پروفسور سمیعی دعوت کرد تا در فرصت های آینده از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید به عمل آورند
.
 
نظر شما
ادامه