کد خبر: ۱۶۰۴۳

به گزارش  فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 93 در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: آزمون دکتری با ثبت‌نام 240 هزار و 361 نفر برگزار شد که 42 درصد این افراد زن و 58 درصد مرد هستند و 90 درصد داوطلبان کارت آزمون را دریافت کردند.

وی ادامه داد:‌بر اساس تغییرات آزمون امسال، این آزمون در یک نوبت برگزار شد که ابتدا سؤالات تخصصی و سپس سؤالات عمومی و استعداد تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

خدایی اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون دکتری سال 93 اواخر فروردین ماه اعلام می‌شود، نیمه اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته صورت می‌گیرد و معرفی به دانشگاه برای طی فرایند بررسی علمی پایان اردیبهشت ماه است.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نتایج نهایی آزمون دکتری سال 93 نیمه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

خدایی اضافه کرد: سؤالات امتحان نیز از ساعت 18 امروز جمعه 16 اسفند تا روز شنبه 17 اسفند به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنین کلید اولیه سؤالات نیز پنجشنبه 22 اسفند ماه اعلام می‌شود.

وی افزود:‌ نظرسنجی آزمون دکتری مانند آزمون کارشناسی ارشد صورت گرفت. به این شکل که 4 سؤال در رابطه با بحث‌های روز، فعالیت‌های دانشجویی و نشاط و امید در دانشگاه مطرح شد.

به گفته وی ضرایب دروس در هر کدرشته امتحانی عبارت از مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده با ضریب 4، استعداد تحصیلی با ضریب یک و زبان خارجی با ضریب یک است.

 

نظر شما
ادامه