کد خبر: ۱۶۲۳۰

کارشناس واحد مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا از توابع استان فارس گفت: هفت حیوان مبتلا به بیماری مشمشه که بیماری مشترک بین انسان و حیوان است در منطقه صحرا رود فسا شناسایی شد.

به گزارش دریافتی ایرنا، مهدی شرفی افزود: این بیماری در پنج اسب، یک الاغ و یک قاطر در روستای صحرارود و باشگاه سوارکاری درجاده دستجه - صحرارود مشاهده شده که ضمن بررسی موضوع باهماهنگی اداره دامپزشکی اقداماتی انجام گرفت.
شرفی افزود:گزارش به مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، هماهنگی با اداره دامپزشکی برای معاینه سایر حیوانات و بررسی منبع عفونت، معدوم کردن حیوانات و دفن بهداشتی حیوانات توسط دامپزشکی از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد :هماهنگی با سازمان دامپزشکی شهرستان برای یافتن موارد جدید و آموزش صاحبان حیوانات تک سمی و صاحبان باشگاه سوارکاری از دیگر جمله اقدامات صورت گرفته توسط واحد مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت است.
شرفی درارتباط با راه های انتقال این بیماری به انسان گفت:ترشحات بینی وتراوش های جراحات پوستی می تواند حاوی مقادیر زیادی باکتری باشد و از طریق تماس نزدیک، استنشاقی ، بلع مواد آلوده غذا، آب مشترک یا به صورت غیر مستقیم به وسیله اسب آلوده منتقل می شود.
به گفته وی عمده ترین راه انتقال بیماری در تک سمی ها از طریق غشاهای مخاطی دهان ، بینی ، استنشاقی، آب و غذای آلوده است .
شهرستان فسا در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرق شیراز و منطقه صحرا رود در فاصله 12 کیلومتری جنوب فسا در استان فارس است
.

 

نظر شما
ادامه