کد خبر: ۱۶۲۵

حکیم مهر -  فضاهای آموزشی – تحقیقاتی با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال، صبح دیروز در دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان افتتاح شد.

آزمایشگاه بیوشیمی و سالن آناتومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان روز گذشته طی مراسمی با حضور رئیس، معاونین، کارشناسان و جمعی از دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان آغاز به کار کردند.

دکتر علی خیرالدین، رئیس دانشگاه سمنان در مراسم افتتاح این دو مرکز با اشاره به سرانه فضاهای آموزشی دانشکده های این دانشگاه، گفت: در حال حاضر در دانشگاه سمنان، سرانه فضای آموزشی و کمک آموزشی برای دانشجویان رشته های علوم انسانی 7 متر مربع و برای دانشجویان مهندسی 14 متر مربع است، این در حالی است که این سرانه برای دانشجویان دامپزشکی 17 متر مربع و مطلوب می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تازه تاسیس بودن دانشکده دامپزشکی، هدف ما حفظ و تجهیز بیش از پیش دانشکده است و پیشرفت فیزیکی 30 درصدی ساختمان جدید این دانشکده در پردیس اصلی دانشگاه در همین راستا انجام شده و این پروژه ظرف دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر محمد حسن یوسفی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان نیز در این مراسم، ضمن اظهار مسرت از راه اندازی دوره دکتری دامپزشکی و تاسیس دانشکده دامپزشکی در دانشگاه سمنان، با تقدیر از پیگیری های رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه گفت: اگر چه دانشکده دامپزشکی راه اندازی شده ولی تا جای خود را به عنوان مرکزی برای تربیت متخصصان دامپزشکی در کشور باز کند مانده است و تاکید ما بر تقویت جنبه تحقیقاتی و توان پژوهشی این واحد آموزشی می باشد.

وی با اشاره به چهاردهم مهر ماه به عنوان روز ملی دامپزشکی گفت: امیدواریم در این روز با برگزاری مراسمی در خور شان دانشکده دامپزشکی، مسائل و مشکلات عمده این دانشکده مطرح شده و ضمن برگزاری مراسم معارفه برای دانشجویان دکتری دامپزشکی، پیشنهادات و انتقادات آنان را جویا شویم.

دکتر عباس جواهری، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ضرورت خریدن هر چه سریع تر تجهیزات و راه اندازی آزمایشگاه های متعدد و مورد نیاز استادان و دانشجویان این دانشکده گفت: آزمایشگاه هایی که امروز شاهد افتتاح و راه اندازی آن ها در دانشکده هستیم با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال راه اندازی شده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های رئیس دانشگاه سمنان، خواستار حمایت مادی و معنوی هیئت رئیسه این دانشگاه از دانشکده تازه تاسیس دامپزشکی شد و اظهار داشت: در صدد هستیم تا طرح توجیهی فاز دوم دانشکده دامپزشکی را به عنوان طرح توسعه این دانشکده به هیئت رئیسه دانشگاه ارائه کنیم.

جواهری خصوصیات مورد تاکید در این طرح را وجود کلینیک های تخصصی و فارم های دام و طیور عنوان و اضافه کرد: وجود چنین فضاهایی در طرح توسعه دانشکده دامپزشکی، علاوه بر کارآفرینی و اشتغال زایی موجب درآمدزایی برای دانشگاه نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، دانشجویان با حضور مدیران و استادان دانشکده دامپزشکی شرکت و سوالات خود را در مورد مشکلات آموزشی مطرح کردند.

نظر شما
ادامه