کد خبر: ۱۶۲۹

حکیم مهر -  صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران که همواره جزو شاخصه‌های ارائه اطلاعات و آمار عملکرد سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بوده در مدت ریاست دکتر سید محمد آقامیری بر این سازمان با تغییرات متعددی همراه بوده است.

حضور دکتر حامدی (از مدیران سابق سازمان دامپزشکی کشور) بعنوان مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی در ابتدا و فعالیت افرادی نظیر دکتر احمد اقتصاد (رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور) ، دکتر زمانی  و دکتر کشاورز (معاون سابق معاونت منحل شده رفاه و امور اجتماعی) و متعاقباً تشکیل شرکت بین المللی نظام سبز صبا با مدیریت مهندس مرزآبادی در قالب این صندوق و استعفا و ترک سازمان نظام دامپزشکی از سوی همگی این افراد دوره جدیدی برای فعالیت صندوق تعاون و رفاه رقم زد.

مدتی بعد دکتر محمدنبی (مدیرعامل تعاونی مسکن نظام دامپزشکی تهران و نایب رئیس نظام دامپزشکی استان تهران) در رأس این صندوق قرار گرفت و با وجود آنکه امید می‎‌رفت از تجارب خود در نظام دامپزشکی تهران استفاده کند و این مجموعه را به پیش ببرد دیری نپایید که وی نیز از این سمت کنار رفت و حتی حاضر نشد دلایل این کنار رفتن را به وضوح بیان کند(!) و فردی غیر دامپزشک (مهندس بیانی) عهده‌دار مدیریت صندوق تعاون و رفاه شد.

به تازگی سایت سازمان نظام دامپزشکی خبری منتشر کرد که مطابق آن محمود بیانی مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در حکمی عباس رحیمی را در سمت قائم مقام این صندوق منصوب کرده است.
در متن حکم انتصاب عباس رحیمی آمده است: با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان قائم مقام صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران منصوب می شوید.
شایسته است با هماهنگی اینجانب در تمامی سطوح مقدمات پیشرفت و موفقیت صندوق تعاون و رفاه را فراهم نمایید.
امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اجرایی دولت عدالت گرا در پیگیری و انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.

 

 انتصاب قائم مقام صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی

 

سؤال اصلی اینجاست که صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی چه میزان موفقیت کسب نموده و اصولاً مأموریت‌ها و اهداف این صندوق چه مقدار است که با مدیرعامل پیش نمی‌رود و قائم مقام هم برای پیشرفت و موفقیت این صندوق نیاز است؟ این سؤالی است که مسئولین سازمان نظام دامپزشکی می‌توانند پاسخ دهند و البته حق انتشار پاسخ آنان محفوظ است.

 

لازم است به تناسب موضوع بخشی از گفتگوی نشریه حکیم مهر با دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی که فروردین 87 بر روی سایت این نشریه قرار گرفت بازخوانی شود :

 

حکیم مهر : یکی از کارهایی که در دوره سوم شورای مرکزی انجام شده تشکیل صندوق تعاون و رفاه بوده است. بفرمایید که اولاً هدف از تشکیل این صندوق چه بوده و ثانیاً اعضای نظام دامپزشکی چه زمانی از مزایای این صندوق بهره مند می شوند؟

 

دکتر آقامیری :  این صندوق نوپا است. هدف از تشکیل آن هم کمک مالی به اعضای نظام دامپزشکی است. چون نوپا است قدری زمان لازم دارد اما فکر می کنیم که پایان سال 87 بتوانیم کمک خوبی را به اعضای سازمان داشته باشیم.

 

حکیم مهر : یک شرکت بازرگانی بین المللی هم زیرمجموعه صندوق تعاون و رفاه تشکیل شده است. برخی از افرادی که در بخش خصوصی سابقه دارند معتقدند که نظام دامپزشکی با این کار آرام آرام به رقیب بخش خصوصی بجای حامی آنها تبدیل می شود. نظر شما در این خصوص چیست؟

 

دکتر آقامیری : نخیر! من تا زمانی که در رأس سازمان باشم مطمئناً هیچ کاری را صندوق و شرکت حق ندارد به عنوان رقیب بخش خصوصی انجام دهد. سازمان نباید در هیچ کجا رقیب بخش خصوصی بشود. اما سازماندهی و ساماندهی بخش خصوصی با ما است. ما یک پل ارتباطی هستیم بین بخش خصوصی و بخش دولتی. یعنی از این دست می گیریم و به آن دست می دهیم. اما رقابت به هیچ عنوان با بخش خصوصی نخواهیم داشت. اما این اجازه را هم نمی دهیم که هرج و مرج باشد و هیچ حساب و کتابی نداشته باشد!

 

حکیم مهر : اعضای سازمان نظام دامپزشکی می توانند در این دوره روی خانه دار شدنشان با توجه به فعالیت تعاونی های مسکن نظام حساب باز کنند؟

 

دکتر آقامیری : ان شاء الله. خیلی جدی ما دنبال این کار هستیم.

 

حکیم مهر : فکر می کنید غیر از تهران که در بحث تعاونی مسکن سابقه دارد اولین استانی که دراین مسئله به کار عملیاتی برسد کجاست؟

 

دکتر آقامیری : اصلاً در استان اصفهان که رفتیم پروژه ای را کلنگ زدیم!  استان قزوین ، مرکزی ، خراسان و ... هم همینطور. یکی از کارهایی که جدی دنبال می کنیم این است که باید برای بخش خصوصی سرپناهی ایجاد کنیم.

 

نظر شما
ادامه