کد خبر: ۱۶۳
شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آنفلوآنزای خوکی مکزیک نوعی سلاح بیولوژیکی است. البته هنوز زود است که در این مورد به نتیجه قطعی دست یافت. سازمان بهداشت جهانی و دولت آمریکا این ادعاها را سریعا تکذیب کرده‌اند...
در مقاله‌ای که در پایگاه خبری پریزن پلنت (PrisonPlanet) منتشر شده است با اشاره به آنفلوآنزای خوکی در جهان آمده است: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آنفلوآنزای خوکی مکزیک نوعی سلاح بیولوژیکی است. البته هنوز زود است که در این مورد به نتیجه قطعی دست یافت. سازمان بهداشت جهانی و دولت آمریکا این ادعاها را سریعا تکذیب کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه "آنفلوآنزای خوکی " نوع جدیدی از ویروس می‌باشد که از ادغام ویروس انسانی، مرغی و خوکی بدست آمده است "نوشت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای خوک‌ها به ویروس آنفلوآنزای نوع A گزارش نشده است.
بر اساس گفته‌های یکی از منابع "وین مدسن "، از مقامات سابق سازمان امنیت ملی، "یکی از دانشمندان ارشد سازمان ملل، که شیوع ویروس مهلک "ابولا " در آفریقا، و قربانیان ویروس ایدز را بررسی کرده است، اعلام کرده که ویروس آنفلوآنزای نوع A (H1N1) دارای برخی "بردارهای " تبدیلی است که نشان می دهد این نوع از آنفلونزا در تأسیسات نظامی و بعنوان نوعی اسلحه بیولوژیکی تولید شده اند.
مدسن ادعا می‌کند که منبع وی، و منبعی دیگر در اندونزی، "متقاعد شده‌اند که تولید نوع انسانی این ویروس منجر به شیوع این بیماری در مکزیک و بخش‌هایی از آمریکا شده است. این امر می تواند منجر به شیوع جهانی این ویروس شود و تأثیرات فاجعه باری را برای مسافرت‌ها و تجارت داخلی و بین المللی در پی داشته باشد. "
در این گزارش آمده است: هنوز خیلی زود است که این فرضیه را بپذیریم. باید در نظر داشته باشیم که تلفات این بیماری در مقایسه با بیماری هایی چون مالاریا و سل که بر اثر فقر در مکزیک بوجود آمده اند و همه ساله صدها و هزاران نفر را مبتلا می کنند، پایین‌تر است.
در این گزارش با تاکید بر اینکه "تأسیسات فرماندهی پزشکی ارتش آمریکا که در پادگان دریک قرار دارند، منبع شیوع ویروس سیاه زخم در سال 2001 بودند. " می افزاید: هم اکنون بازرسی هایی در مورد احتمال ناپدید شدن برخی نمونه‌های ویروسی از آزمایشگاه این تأسیسات صورت می پذیرد، و همین امر منجر شده که در مورد آنفلوآنزای خوکی نیز با دیده شک و تردید به این آزمایشگاه های نظامی نگریسته شود.
به گزارش وب سایت FrederickNewsPost.Com، "سخنگوی تأسیسات نظامی "مید " اعلام کرده است که اداره تحقیقات جنایی در حال بررسی احتمال ناپدید شدن برخی از نمونه های ویروسی از "مؤسسه تحقیقات پزشکی بیماری های واگیردار ارتش آمریکا "، است. "
در ماه فوریه این مأسسه مجبور شد که کار خود را بعلت ثبت نشدن برخی نمونه های ویروسی در لیست موجودی آزمایشگاه ها، متوقف کند.
بنابر این گزارش، بازرسین اداره تحقیقات جنایی ارتش آمریکا در تأسیسات "مید " در حال بررسی احتمال ناپدید شد نمونه های ویروسی از آزمایشگاه های ارتش هستند، آزمایشگاه هایی که در آنها بر روی عوامل بیماری زایی چون ابولا، سیاه زخم و طاعون مطالعه انجام می گرفت.
در این گزارش تاکید شده که با توجه به ترس و وحشتی که آنفلوآنزای خوکی پدید آورده و همچنین منشأ آزمایشگاهی نوع جدید بسیار ناراحت کننده خواهد بود که بفهمیم نمونه های ویروسی ممکن است از همان آزمایشگاه نظامی که در سال 2001 منشأ سیاه زخم شد، ناپدید شده باشند. تحقیقات اف.بی.آی و وزارت دادگستری در سال 2008 آشکار کرد که بروس ادوارد اروینز، میکرب شناس، واکسن شناس، و محقق ارشد دفاع بیولوژیکی در "مؤسسه تحقیقاتی بیماری های واگیردار ارتش آمریکا " در پادگان دتریک در مریلند مسئول ارسال پاکت های حاوی سیاه زخم به برخی از نمایندگان کنگره بود.
بعد از اعلام این موضوع ایروینز دست به خودکشی زد. این واقعه باعث شد برخی معتقد شوند که خود اروینز نیز قربانی شده است. علی رغم وجود برخی شرایط مشکوک، جسد وی مورد کالبد شکافی قرار نگرفت. وکیل اروینز معتقد بود که وی، با شش سال سابقه تحقیقاتی، در مورد پنج مرگ ناشی از ویروس سیاه زخم کاملا بی گناه است.
در ابتدا وزارت دادگستری به دکتر "استیون جی هاتفیل " مشکوک شد اما وی از دولت شکایت کرد و مبلغ 5.8 میلیون دلار غرامت دریافت نمود.
مقاله‌ای در نشریه "نیویورک تایمز " در مورد مرگ اروینز این سؤال را مطرح کرد که اگر دکتر هاتفیل در سال 2002 خودکشی می کرد، چه می‌شد؟ آیا بازرسین تحقیقات خود را رها می‌کردند و اعلام می‌داشتند که فرد مجرم مرده است؟ "
بعد از واقعه 11 سپتامبر همیشه این ترس وجود داشته است که بر اثر حملات بیولوژیکی بیماری‌های واگیردار در همه جا شیوع یابند. بازرسین نسبت به میزان بالای مرگ و میر در میان میکرب‌شناسان هشدار داده‌اند، این امر می‌تواند بیانگر این باشد که افراد آگاه در مورد موضوع یکی پس از دیگری حذف می شوند.
نظر شما
ادامه