کد خبر: ۱۶۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
خیلی از ما بارها برایمان پیش آمده که چند عدد تخم‌مرغ را بپزیم و یکی دو عدد از آنها، دست‌نخورده باقی بمانند. گاهی هم مقداری از نیمرو یا املت ما اضافه می‌آید و ما نمی‌دانیم که نگهداری از این تخم‌مرغ‌های پخته، کار درستی است یا نه؟

دکتر آراسب دباغ‌مقدم، در این مورد به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید: «تخم‌مرغ پخته‌ای مانند تخم‌مرغ‌های آب پز، مادامی که داخل پوستشان قرار دارند، قابلیت نگهداری چند روزه داخل یخچال را خواهند داشت. حتی می‌توان این تخم‌مرغ‌های کاملا آب پز و سفت را حدود 24 ساعت در دمای محیطی که چندان خنک هم نیست هم نگهداری کرد. این در حالی است که اگر شما تخم‌مرغ‌های آب پز را پوست بکنید، باید در یک وعده آنها را مصرف کنید و دیگر نگهداری‌شان در این صورت، جایز نمی‌باشد.»

این دامپزشک ادامه می‌دهد: «بهتر است بدانید تخم‌مرغی که به‌صورت باز درآمده و غذاهایی مانند املت یا نیمرو با آن تهیه شده است، باید در اولین فرصت ممکن مصرف بشود و انتقال باقیمانده چنین تخم‌مرغ‌هایی به یخچال، اصلا توصیه نمی‌شود.»

چرا؟ «چون تخم‌مرغ جزو خوراکی‌های سرشار از مواد مغذی است و امکان رشد میکروارگانیسم‌ها و فساد آن بسیار بالا است. با این حساب، تخم‌مرغی که به‌شکل باز طبخ می‌شود باید در همان مرحله اول پخت، خورده بشود و گرم کردن و مصرف مجدد آن کار درستی نیست.»

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
با سلام
لطفا بفرمائید آیا میتوان تخم مرغ پخته یا غذاهای حاوی تخم مرغ پخته را مثل کتلت و املت را فریز کرد؟حداکثر تا چند مدت؟
نظر شما
ادامه