کد خبر: ۱۶۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تولید محصولات پروتئینی در سایه نظارت‌های دامپزشکی/ تب کریمه کنگو مهم‌ترین بیماری مشترک

در راستای تحقق شعار امسال روز جهانی بهداشت (گزشی کوچک، تهدیدی بزرگ) سازمان دامپزشکی کشور برای تولید محصولات پروتئینی سالم تلاش می‌کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بیماری‌های مشترکی وجود دارند که توسط ناقلانی همچون پشه‌ها، حشرات جهنده، کنه‌ها و حلزون‌ها منتقل می‌شود که در این راستا شعار روز جهانی بهداشت امسال با عنوان "گزشی کوچک، تهدیدی بزرگ" نام گذاری شد.

محسن مشکات افزود: هرساله روز جهانی بهداشت به مناسبت سالروز تأسیس سازمان جهانی بهداشت هفتم آوریل برگزار می‌شود و در ایران 26 فروردین‌ماه این روز گرامی داشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری‌هایی همچون مالاریا که بر اثر گزش پشه آنوفل ایجاد می‌شود، سالک که از نوعی پشه خاکی حادث می‌شود و همچنین بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو که بر اثر گزش حشراتی که از خون جانداران بیمار تغذیه کرده‌اند، به‌وجود می‌آید؛ از مهم‌ترین گزش‌هایی است که می‌تواند تهدید بزرگی را به جامعه انسانی وارد کند.

مشکات ادامه داد: در راستای کاهش اثرات بیماری تب کریمه کنگو، سم‌پاشی اماکن نگهداری دام‌ها و رعایت توصیه‌های بهداشتی لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: با توصیه‌هایی که سازمان دامپزشکی کشور طی سال‌های اخیر به بخش‌های مختلف داشته است، میزان مبتلایان به این بیماری مطابق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کاهش روبه‌رو بوده است.

تولید فرآورده‌های دامی با خدمات دامپزشکی نمود پیدا می‌کند

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره نقش سازمان دامپزشکی کشور در سلامت مردم یادآور شد: تولید یک میلیون و 900 هزار تنی گوشت مرغ و بیش از 900 هزار تنی تخم‌مرغ و مقدار مناسبی گوشت قرمز و سایر فرآورده‌های پروتئینی در سایه دامپزشکی تحقق یافته است.

مشکات تأکید کرد: اگر خدمات دامپزشکی همچون واکسیناسیون و دادن توصیه‌های به‌موقع نباشد، تولیدی محقق نمی‌شود که به‌دنبال بیماری‌های مشترک باشیم.

وی اظهار داشت: نظارت دامپزشکان در مراکز مختلف دام، طیور و آبزیان باعث شده که بتوانیم تولید مناسبی از این مواد پروتئینی را در کشور داشته باشیم و مردم با اطمینان از سلامت آنها نسبت به مصرف اقدام کنند.

مشکات در پایان اظهار امیدواری کرد که به این قشر پرزحمت جامعه توجه ویژه‌ای شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک شهروند
|
-
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
0
درود بر شرف تمامی تلاشگران عرصه دامپزشکی کشور
نظر شما
ادامه