کد خبر: ۱۶۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  رئیس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی در پاسخ به اظهارات یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ‌گفت: ادعای توزیع اکثر مواد غذایی بدون استاندارد بهداشتی و عرضه مرغ‌های هورمونی ناشی از عدم اشراف بر زحمات و خدمات ناظران بهداشتی است.

دکتر محمد لطفی‎زاده  با ابراز تأسف نسبت به اظهارات نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی‌ اظهار کرد: نباید مردم را بدون دلیل و آگاهی از واقعیت‎ها نگران کرد.

وی افزود: عضو محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادعای توزیع اکثر مواد غذایی بدون هرگونه استاندارد بهداشتی و پرورش تمام مرغ‎های عرضه شده در بازار با استفاده از هورمون را بدون هرگونه تحقیق مطرح کرده‌اند که هر دو ادعا صحت ندارد.

لطفی‎زاده با اشاره به تلاش مستمر سازمان‎های متولی نظارت بهداشتی بر مواد غذایی افزود: غیر از وزارت بهداشت و درمان و مؤسسه استاندارد که نظارت‌های مهم و تأثیرگذاری بر تولید و عرضه مواد غذایی اعمال می‌کنند، دامپزشکان در سراسر کشور روزانه مشغول انجام بازرسی و نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی با منشاء دامی‌هستند و سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه دستورالعمل‌های جامعی وضع نموده است.

رئیس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی با تکذیب استفاده از هورمون در پرورش مرغ اظهار کرد: مصرف هورمون در دوره پرورش طیور هزینه بالایی به تولیدکننده تحمیل می‌کند و حتی در صورت تمایل به مصرف آن از نظر اقتصادی این کار به صرفه نیست.

لطفی‎زاده در پایان تأکید کرد: دامپزشکان در سراسر کشور بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی بر تولید و عرضه مواد غذایی با منشاء دامی‌اعم از گوشت، شیر و فرآورده‎های لبنی به طور جدی نظارت دارند و مردم درباره شایعاتی نظیر استفاده از هورمون در پرورش مرغ، نظر سازمان دامپزشکی و دامپزشکان را فصل‎الخطاب بدانند.

 

گفتنی است علی اصغر حسنی نماینده مردم لارستان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی 25 اسفند ماه در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته بود :

 اکثر مواد غذایی که هم اکنون در جامعه توزیع می‌شود هیچ‌گونه استاندارد بهداشتی ندارد، برای نمونه تمام مرغ‌هایی که هم اکنون در بازار عرضه می‌شود به صورت هورمونی رشد می‌کنند که این هورمون‌ها در درازمدت موجب بیماری‌هایی صعب‌العلاج مانند سرطان می‌شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر باقرزاده
|
-
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۷
0
0
دکتر لطفی زاده عزیز سلام
نکته سنجی و دقت نظر و حساسیت شما در مورد دغدغه های دامپزشکی ستودنی است . متاسفانه اظهارات این چنینی از قانون گذاران ریشه ای دیرینه دارد . این دوستان گاهی سلامت را فدای سیاست به هر قیمتی می کنند . اساسا کسانی که در مسند قانون گذاری هستند بایستی تمام گفته هایشان بر اساس مستندات باشد نه این که هر چه دلشان خواست بگویند .مشخص نیست که این عزیزان مرد علم اند یا سیاست یا ....
به یاد جمله ای افتادم :
.... در تب حرف آب بصیرت بنوشیم
دامپزشک رزیدنت
|
-
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۸
0
0
مرغدارها پول ندارند ذرت بخرند بعد از هورمون استفاده کنند!!!!!!!
نظر شما
ادامه