کد خبر: ۱۶۵۶۰

اصرار دانمارک در مورد بی‌حس کردن الکتریکی حیوانات قبل از ذبح آن‌ها باعث خشم مسلمانان و یهودیان شده است.

به گزارش جمهوری اسلامی به نقل از اسلام الیوم، علیرغم اعتراض مسلمانان و یهودیان که دارای قوانین خاصی در مورد ذبح هستند و این اقدام دانمارک را یک تعرض بزرگ به قانون آزادی‌های دینی می‌دانند، وزیر کشاورزی همچنان بر اهمیت حقوق حیوانات مقدم بر حقوق دینی تاکید می‌کند.

قانون جدید دانمارک احترام به احساسات حیوانات قبل از کشتار را بر احترام به احساسات و اعتقادات دینی مسلمانان و یهودیان ساکن این کشور برتری داده و مقرر می‌دارد حیوان را باید با جریان الکتریسته به طور موقت بیهوش کرد و سپس سر برید، تا چاقو را بر گردن خود حس نکند.

چیزی که بر وخامت اوضاع می‌افزاید این است که بسیاری از کشورهای عربی، دانمارک را به صادر‌کننده اصلی گوشت حلال خود تبدیل کرده‌اند و مساله‌ای که بیش از همه چیز زمینه‌های نگرانی مسلمانان دانمارک را فراهم آورده، چگونگی تامین گوشت حلال برای 25 هزار مسلمان این کشور است در حالی که یهودیان خیال آسوده‌تری دارند، زیرا گوشت خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند.

دانمارک اولین کشوری نیست که ذبح حلال براساس تعالیم دینی را ممنوع می‌کند، قبل از آن نیز کشورهای نروژ، سوئد، لهستان و سوئیس آن را ممنوع کرده‌اند.

 

 

نظر شما
ادامه