کد خبر: ۱۶۵۹۶

 

بخشی از بودجه سلامت به دامپزشکی اختصاص می‌یابد

 

به‌منظور ارتقاء استانداردهای سلامت و بهبود کیفیت غذا، بخشی از بودجه سلامت به سازمان دامپزشکی اختصاص خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلان این خبر گفت:  سازمان دامپزشکی کشور میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس بود و در این جلسه درباره مهم‌ترین مشکلات در حوزه دامپزشکی بحث و تبادل نظر به‌عمل آمد.

محمدمهدی برومندی افزود: در این جلسه، نمایندگان مجلس گزارش مفصلی از سوی رئیس این سازمان درباره فعالیت‌های انجام‌شده و همچنین معاونان وی استماع کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که بین 600 تا 800 میلیون رأس دام سبک و هشت میلیون رأس دام سنگین در کشور وجود دارد و گوشت طیور و آبزیان نیز در سبد غذایی مردم نقش اساسی دارند، اما توجه لازم به بخش دامپزشکی کشور به‌عمل نیامده است.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخصیص اعتبارات مهم‌ترین معضل این حوزه است و در این جلسه مقرر شد بخشی از بودجه سلامت غذا به حوزه دامپزشکی اختصاص پیدا کند.

برومندی در پاسخ به این پرسش که آیا تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی دوباره در دستور کار قرار خواهد گرفت یا خیر، تصریح کرد: مسئله گوشت‌های آلوده هرچند مباحثی را بین کمیسیون کشاورزی و این سازمان به‌وجود آورد، اما برای کمیسیون محرز شد که فعالیت‌های قانونی در بهترین نظارت ممکن از سوی این سازمان لحاظ شده و تخلفی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: تنها تحقیق و تفحص‌های تصویب‌شده در کمیسیون کشاورزی مرتبط به سازمان چای و وزارت صنعت، معدن و تجارت است که اعضای هیئت رئیسه آن مشخص شده و فعالیت‌های آنان در روال قانونی خود ادامه دارد.

برومندی تأکید کرد: سازمان دامپزشکی وزارت جهادکشاورزی ازجمله سازمان‌هایی است که تحت نظارت کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد و فعالیت‌های این سازمان به‌خوبی رصد می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه