کد خبر: ۱۶۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

پلنگ ایرانی در حال شکار

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس زارع پیش از ظهر امروز در مهدی‌شهر اظهار کرد: تصاویر این پلنگ برای چندمین بار است که توسط دوربین‌های مدار بسته منطقه حفاظت شده پرور ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: محیط بانان شهرستان مهدی‌شهر نیز در ماه‌های گذشته چندین بار موفق به رؤیت پلنگ ایرانی در این منطقه شده بودند، ولی در این مورد پلنگ در حال تعقیب یک بز وحشی مشاهده و فیلم برداری شده است .

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدی‌شهر عنوان کرد: سخت کوشی محیط بانان و درک و فهم همراه با مسئولیت پذیری اهالی این منطقه سبب شده است تا احساس امنیت حیات وحش منطقه حفاظت شده پرور افزایش یابد.

زارع با اشاره به مشاهده مکرر حیات وحش در این منطقه توسط چشم مسلح و غیر مسلح تصریح کرد: مصداق بارز این احساس امنیت، مشاهده مکرر گونه های مختلف جانوری در مسیرهای رفت و آمد مردم است.

وی با اشاره به اهمیت تصویربرداری از این گونه حیات وحش خاطرنشان کرد: فیلم برداری از پلنگ در طبیعت به دلیل تراکم پایین و رفتار مخفی کارانه این گونه جانوری بسیار دشوار است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدی‌شهر عنوان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در سال 2008، پلنگ در فهرست سرخ و به عنوان گونه در خطر انقراض قرار دارد.

زارع کاهش طعمه به دلیل شکار غیر مجاز، تغییر زیستگاه‌ها به دلیل فعالیت های جاده‌سازی و معادن، آتش سوزی، چرای دام‌های اهلی و شکار این گونه توسط شکارچیان به خاطر پوست آن را از عوامل در معرض خطر انقراض قرار گرفتن این گونه دانست.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از زیست‌گاه‌های مهم پلنگ آسیائی محسوب شده و به‌همین دلیل نیز نام پلنگ ایرانی به خود گرفته‌ است افزود: خوشبختانه ایران از مهمترین پناهگاه‌های جمعیت پلنگ در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
0
0
دوست عزیز این یوزپلنگ هستش و این گونه نشخوار کننده متعلق به ایران نیست...... عکس حقیقی شو بزارید لطفا
نظر شما
ادامه