کد خبر: ۱۶۶۲۰

عضو هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران گفت: نامگذاری شعار روز جهانی دامپزشکی با عنوان رعایت حقوق حیوانات از اهمیت موضوع نشأت گرفته است لذا دامپزشکان باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر فریبرز معیر در سومین همایش بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به منشاء یکسان زندگی تمامی موجودات که ریشه مشترک داشته و در مسیر تکامل متنوع گشته‌اند و با علم به این‌که تمام موجودات زنده دارای حق طبیعی هستند هر حیوانی از حقوق ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: قطعا نقض قوانین و حتی بی‌خبری محض از این حقوق طبیعی فجایع عظیمی نسبت به تخریب طبیعت در پی دارد و انسانها را به سمت ارتکاب انواع خشونت‌ها نسبت به حیوانات سوق می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که همزیستی گونه‌ها برای انسان نشانه‌ای است تا حق زندگی کردن دیگر گونه‌های حیوانات را به رسمیت بشناسد و قطعاً احترام گذاشتن انسان به حیوانات جدا از احترام گذاشتن انسانها به یکدیگر نخواهد بود.

معیر در ادامه به شعار روز جهانی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: رعایت حقوق حیوانات شعار امسال روز جهانی دامپزشکی است لذا بر اساس این شعار تمامی حیوانات دارای حقوق مساوی برای زندگی کردن هستند و این حقوق مساوی گونه‌های مختلف و خاصی را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد و همه حیوانات را شامل می‌شود.

عضو هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران ابراز کرد: برای تحقق این شعار باید به حق زندگی تمامی حیوانات احترام گذاشته شود، نباید در معرض برخوردهای بد واعمال بیرحمانه قرار گیرند، اگر نیاز به کشتن حیوانی باشد این عمل باید آنی و بدون درک حیوان صورت گیرد و باید از هر حیوانی که به انسان وابسته است به شایستگی نگهداری و مراقبت شود.

وی در پایان خطاب به جامعه دامپزشکان ایران گفت: رعایت حقوق حیوانات در کنار فراهم آوردن رفاه جامعه باید سرلوحه کار همه دامپزشکان قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه