کد خبر: ۱۶۶۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

عبدالحمید میمندی پاریزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: دانشکده دامپزشکی شیراز از سال 1348 تاسیس و در حال حاضر با 60 عضو هیئت علمی و 20 دکترای تخصصی، 300 مقاله علمی و پژوهشی در مجله‌های معتبر خارجی و داخلی به چاپ رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با موضوع مدیریت بهداشت دام و تبادل نظر درباره آخرین یافته‌های اندیشمندان، اساتید و دانشجویان در زمینه بهداشت دام از مهم‌ترین اهداف برپایی مجموعه همایش‌های ملی مدیریت بهداشت دام بوده است.

معاون پژوهشی دانشکده دامپزشکی شیراز تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش در مورد روش‌های پیشگیری از تب شیر بر اساس پاتوفیزیولوژی، اشتباهات رایج در پیشگیری از تب شیر در ایران و تجربه‌های میدانی، پایش و کنترل اسید و تحت حاد شکمبه و درمان اندومتریت پس از زایش با آنتی‌بیوتیک‌ها سخنرانی کردند.

میمندی پاریزی بیان داشت: استفاده از فرآوری اکسیداتیو با آهک برای افزایش قابلیت هضم برگ خشک خرما، رادیکال‌های آزاد، استرس اکسیداتیو آنتی‌اکسیدان‌ها در تیلریوز گاو، بقایای داروهای ضد درد و ضد تب در شیر، استرس، التهاب، کاربری‌های تشخیص پروتئین‌های فاز حاد و شمارش باکتری‌های سرماگرما مقاوم به حرارت، کلیفرم‌ها و سلول‌های موماتیک در شیر مخزن تعدادی از گاوداری‌های استان فارس و ارتباط آن با شرایط مدیریتی گله از دیگر موارد سخنرانی در این همایش بوده است.

وی اضافه کرد: اثرات پاتوژن‌های واگیر ورم پستان در شیر مخزن بر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی، ارتباط بین سطح کورتیزول سرم، نمره بدنی در60 روز پس از زایش، ارزیابی باقی‌مانده آنتی‌بیوتیکی در شیرهای خام تولیدی و بررسی تغییرات فصلی بر تعداد سلول‌های سوماتیک شیر خام از جمله  مقاله‌های ارائه شده در این همایش بوده است.

استاد دانشکده دامپزشکی شیراز ابراز داشت: ارزیابی و بهبود کیفت شیر خام در مراحل تولید در قالب کارگاه‌های آموزشی و بازآموزی برای دامپزشکان از دیگر موارد ارائه شده در این همایش بوده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
0
واقعا این همه سال سیصد مقاله این که تو خبر بعدی با یه محاسبه سر انگشتی تعداد کل مقالات اساتید زیر سوال میره تازه کلی استادم که بازنشسته شدند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
0
300 مقاله در سال مي باشد. ايا نمي‌دانيد خبرنگاران خبرها را درست منعكس نمي كنند. معمولا يك خبر را كه ممكن است نادرست باشد خبرگزاريهاي ديگر يا سايتهاي ديگر ازجمله حكيم مهر از جايي بر مي دارند و بدون بررسي ان را نقل مي كنند.
نظر شما
ادامه