کد خبر: ۱۶۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس شبکه دامپزشکی زرندیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هیچ دامی به علت تزریق واکسن تاکنون در این شهرستان تلف نشده است.

ˈداوود سرمدیˈ افزود: خبر تلف شدن 400 راس دام در این شهرستان به علت تزریق واکسن فاسد که در برخی سایت های خبری منتشر شده است، مورد تایید شبکه دامپزشکی این شهرستان نیست.

وی بیان کرد: یک دامدار مدعی است که 400 راس از دام هایش بر اثر تزریق واکسن فاسد تلف شده اما تاکنون لاشه ای به کارشناسان این شبکه ارائه نکرده است.

سرمدی ادامه داد: واکسن آنتروتوکسمی که این شخص مدعی فاسد بودن آن و علت مرگ دام هایش است از یک شرکت داروسازی معتبر تهیه ودر استان مرکزی استفاده شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از پرخوری دام ها بطور معمول در اوایل فصل بهار، این واکسن به دام ها تزریق می شود.

سرمدی اظهار کرد: اداره دامپزشکی نقش نظارتی دارد و در صورت فاسد بودن دارو، مسوولیت آن بر عهده شرکت تولید کننده دارو است.

وی گفت: ما از این فرد خواستیم تا مستندات صحبت هایش را ارائه کند و در صورتی که لاشه دام هایش در محلی دفن شده، محل دقیق آن را به کارشناسان این شبکه اطلاع دهد.

این دامدار نیز گفت: واکسن آنتروتوکسمی توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی زرندیه به دام هایش تزریق شده است.

ˈفریدون فریدونیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واکسن در سه مرحله به دام ها تزریق شده که هر بار روزانه شاهد تلف شدن 10 تا 15 راس دام بوده است.

وی اظهار کرد: این واکسن باید در دمای 5 تا 7 درجه سانتیگراد نگهداری شود اما به دلیل رعایت نشدن این شرایط ، واکسن ها فاسد شده بودند.

وی ادامه داد: برای مرحله چهارم واکسن آنتروتوکسمی خریداری شده از تهران به دام ها تزریق شد که بعد از آن دیگر دام ها تلف نشدند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر متحیر
|
-
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
0
قابل توجه مدیر کلهایی که افراد کاردان و کارشناس رو رییس اداره و مسوول میگذارند و دکتر دامپزشک را کارشناس زیر دست میگذارند ....از ماست که برماست
نظر شما
ادامه