کد خبر: ۱۶۷۴۸

هجدهمین کنگره دامپزشکی ایران، به عنوان بزرگترین گردهمایی دوسالانه دامپزشکان کشور روز سه شنبه 16 اردیبهشت آغاز گردید.

 

هجدهمین کنگره دامپزشکان ایران آغاز به کار کرد

 

به گزارش جامعه دامپزشکان ایران، مراسم افتتاحیه کنگره با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی دکتر بخشنده، رئیس سازمان دامپزشکی دکتر خلج، رئیس سازمان نظام دامپزشکی دکتر علوی، رئیس جامعه دامپزشکان ایران دکتر قماشچی و دیگر مسئولان کشوری و اساتید برجسته دامپزشکی برگزار شد.

بخش مهمی از افتتاحیه کنگره به بزرگداشت دکتر اسماعیل ذوقی اختصاص داده شد و لوح های تقدیر و یادبود از طرف مسئولان و اساتید به ایشان اهداء گردید.

دکتر قماشچی در سخنرانی خودشان بر اهمیت مبارزه با بیماری های مشترک حیوان و انسان تاکید کرد و فرمود این مبارزه هیچ گاه پایان نمی یابد و باید سلامت اسان و حیوان و گیاه به عنوان یک نظام یک پارچه در نظر گرفته شود.

دکتر بخشنده معاون برنامه ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی به مسئولیت وزارتخانه بر ارتقای سلامت و تولید ممحصول سالم اشاره کرد و افزودند همکاری های منطقه ای برای کنترل بیماری ها باید با شتاب بیشتری انجام گیرند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد که ما به هیچ مقامی اجازه نمی دهیم که سازمان دامپزشکی و جامعه دامپزشکان از ضوابط خودش کوتاه بیاید و تامین سلامت و بهداشت غذای انسان از هدف های دولت دکتر حسن روحانی است.

سپس دکتر محمد مهدی فتاحی پیام دکتر فوزی کچرید، رئیس جامعه جهانی دامپزشکی را قرائت نمود.

دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تجلیل از دکتر اسماعیل ذوقی بر وظیفه سیاست گذاری و هادی بودن سازمان و حمایت آن از بخش خصوصی تاکید کرد.

وی افزود تبادل و هم افزایی با وزارت خانه جهاد کشوارزی در تولیدات سالم از جمله هدف های سازمان می باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد که دامپزشکان کشور باید همکاری خود را با سازمان گسترش دهند و بیماری هایی را که مشاهده می کنند به سازمان جهت کنترل آنها گزارش دهند.

 

 

نظر شما
ادامه