کد خبر: ۱۶۷۸۸
تعداد نظرات: ۹ نظر

 

 

کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور در دوره های آموزشی تکنیک های پیشرفته تشخیصی جهت بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل و برونشیت عفونی به کشور ایتالیا اعزام شدند.

 



به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر سید علی غفوری متخصص بیماریهای طیور دفتر مبارزه با بیماری های طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: در جریان این سفر و در راستای اجرای مفاد قرارداد خواهرخواندگی فیمابین مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی کشور و آزمایشگاه رفرانس بین المللی آنفلوانزا و نیوکاسل در پادوای ایتالیا کارشناسان دامپزشکی از آزمایشگاه IZSVE پادوای ایتالیا بازدید و در دوره آزمونهای تشخیصی آنفلوانزا و نیوکاسل شرکت کردند.
وی به عنوان Contact point این تفاهم نامه ادامه داد: تعداد پنج نفر از کارشناسان خبره سازمان دامپزشکی کشور جهت شرکت در دوره های آموزشی در زمینه تکنیکهای پیشرفته تشخیصی در زمینه سرولوژی،ویروس شناسی،مولکولی و نیز کنترل کیفی واکسنهای مربوطه جهت بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل و برونشیت عفونی به کشور ایتالیا اعزام شدند.به گفته وی، هر یک از این کارشناسان ضمن شرکت در دوره های تخصصی مربوط به زمینه کاری خود به مدت 2 هفته، ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجموعه آزمایشگاهی، از نزدیک با سیستم مدیریت آزمایشگاهی بویژه در خصوص دریافت و ثبت نمونه، فرایند جریان خارج و داخل آزمایشگاهی نمونه ها، چگونگی تنظیم و انعکاس نتایج، جزئیات کامل سیستم تضمین کیفیت آزمایشگاهی مستقر در آن آزمایشگاه و نیز نکات فنی در خصوص ارتباط سیستم GIS با نرم افزار LIMS آشنا شدند.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار مركز ملي تشخيص
|
-
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
0
اين همكاري ارزشمند بين دو مركز علمي و دوره پر بار در پادواي ايتاليا براستي با زحمات آقاي دكتر حسين مقصودلو مدير محترم گروه تشخيص بيماريهاي طيور مركز ملي تشخيص سازمان دامپزشكي و همچنين آقاي دكتر غفوري صورت گرفت كه با توجه به اينكه اينجانب دورادور شاهد اين تلاش ها بودم اين قدم بزرگ و ارزشمند را براي ميهن عزيزمان به اين دو همكار گرامي تبريك و خسته نباشيد مي گويم . پاينده باشيد .
همکار
|
-
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
0
0
در آزمایشگاههای مرکزی استان ها نیز کارشناسانی وجود دارند که نه تنهااز همکاران مرکز تشخیص چیزی کم ندارند بلکه از نظر بار علمی و تجربه نیز با آنها قابل مقایسه نیستند. چرا از آنها برای این دوره ها استفاده نمی کنید و این دوره ها را منحصر به مرکز تشخیص کرده اید؟
جعفري
|
-
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
جاي بسيار خوشوقتي است كه بالاخره بعد از سالها ،دوره هاي اموزشي از سوي سازمان در خارج كشور برگزار شد كه از همكاران زحمتكش و گمنام شاغل در آزمايشگاه دولتي در اين زمينه جهت شركت در اين دوره ها دعوت شد زيرا در بيشتر اوقات يا افرادي كه اكثرا مدير بوده و در زمينه مربوطه اشنايي نداشتند و يا فقط افراد نورچشمي به دفعات و به مدت طولاني در اين دوره ها شركت ميكردند. بنده در طول سالهاي گذشته كمابيش از پيگيريهاي مجدانه همكار دانشمند و بزرگوار جناب آقاي دكتر غفوري در جهت برگزاري اين دوره اطلاع دارم. اين همكار بي ادعا و خستگي ناپذير در چند سال گذشته با وجود ضايعه دلخراش فوت همسر عزيز خود و مشكلات شديد خانوادگي بعد از آن همگام با فعاليتهاي علمي و تحقيقاتي ديگر ،در اين خصوص نيز زحمات زيادي را بردوش كشيدند. بنده به شخصه به ايشان و تيم همراه ايشان خسته نباشيد عرض نموده و آرزوي سلامتي و موفقيت بيشتر را دارم. همكار ازمايشگاه خصوصي
همكا دانشكده دامپزشكي
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
دكتر غفوري عزيز و دوست داشتني خدا قوت و خسته نباشي. تو هركجا باشي منشا اثرات بياد ماندني و بزرگ هستي. جاي انسان باهوش و توانمندي مثل تو در محيط آموزشي دانشكده خيلي خاليه. خداوند همسر عزيزت رو رحمت كنه ، به خودت كه نمونه صبرو استقامتي توان مضاعف بده و خونواده عزيزت رو تندرست و شاد نگهداره- همكار دانشكده دامپزشكي
پرسنل آزمايشگاه دامپزشكي دولتي
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
ضمن عرض خسته نباشيد به برگزار كنندگان اين دروه بخصوص جناب آقاي دكتر غفوري بزرگوار، به همكاري كه پيام گذاشته بودند و در مورد همكاران استانها پيام گذاشته بودند بايد عرض كنم دوست عزيز همينكه انحصار اين سفرها كه سالهاي سال فقط مخصوص عده انگشت شماري بوده شكسته شده خودش جاي خوشوقتيه. بنده و احتمالا خود شما فردي رو ميشناسيم كه تا چند وقت پيش همه دوره هاي يكروزه و چندروزه و6 ماهه و يكساله مكرر ميرفت وغير از فكر كردن به منافع شخصي و سرويس دادن به خارجيها قدمي در جهت سازمان برنميداشت و اطلاعاتي هم حتي به همكاران نزديك خود منتقل نميكرد .
من خودم در دوره هاي داخلي كه اقاي دكتر مقصودلو و مهندس فراهاني گذاشتند شركت كردم وانصافا هر اطلاعاتي داشتند بي كم و كاست مضايقه نكردند. واقعا اين مسافرت از شير مادر حلال تشون باشه. شما دوست عزيز هم نگران نباش حتما حق به حقدار ميرسه.
دامپزشك بخش خصوصي
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
زنده باد هرچي ايراني پر افتخاره. دكتر غفوري عزيز خيلي خيلي خسته نباشي. تو باعث افتخار سازمان دامپزشكي هستي و بايد قدر تورو بدونند.از اينكه بي ادعا و بي سرو صدا خدمت ميكني هميشه مورد احترام من بودي
همکار سازمان
|
-
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
من هم به عنوان یک عضو کوچک دامپزشکی وظیفه دارم از زحماتی که همه دست اندرکاران برگزاری این دوره کشیدند تشکر کنم چون با گزارش حرفه ای و کاملی وشفافی که اقای دکتر غفوری در جمع رییس و مدیران سازمان در زمینه این دوره پربار و تخصصی دادند بایداذعان کنم در طول بیست واندی سال خدمتم برگزاری چنبن دوره مفید و با برنامه ای اون هم در این سطح رو در سازمان دامپزشکی سراغ ندارم. از خصوصیات مهم این دوره انتخاب همکاران حرفه ای در هر قسمت و نیز مختصر و مفید بودن این دوره آموزشی بوده که جای تحسین داره. البته چیز عجیبی نیست چون هماهنگ کننده چنین برنامه ای فردی باهوش وعلمی و باسلیقه و صبورمثل دکتر غفوری است. ضمنا باید گفت هرکجا همدلی وصداقت بین همکاران باشه نتیجه اش کمتر از این نمی شود.
همکار مرکز تشخیص
|
-
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
باسلام من از همکاران مرکز تشخیص هستم و میخوام یه نکته ای رو که خودم به شخصه احساس کردم عرض کنم. اگه تو این وانفسای سیستم سازمان دامپزشکی که هماهنگ کردن برای یک دوره یک روزه داخلی هزارتا اما واگر داره این امکان فراهم شده که چنین برنامه اموزشی ازمایشگاهی اونم با حضور ۵ نفر همکار کاربلد وشایسته برگزار بشه چیزی جز حاصل یک حرکت تیمی وهماهنگ و همدل اونم با هدایت یک ادم باهوش و مدیر مثل دکتر غفوری نبوده. همکاران مرکز همه شاهدند که این چندسال اخیر جو صمیمی و علمی که در بخش طیور مرکز برقرار شده هم بخاطر همراهی های دکتر غفوری چه زمان معاونت مرکز و چه بعد از اون و هم وجود وهمکاری همکاران درستکار و عزیزی مثل دکتر مقصودلو و مهندس فراهانی در اون بخش هست. من مطمینم اگر اون اتفاق ناگوار برای اقای دکتر غفوری نمی افتاد و ایشون در مرکز میموندند تا الان شاهد خیلی اتفاقات خوب در مرکز بودیم. انشااله همیشه موفق باشند. ضمنا جاداره از زحمات دکتر نیازی هم در این زمینه یاد کنم. با تشکر
بشري
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
0
سفر ايتاليا براي همكاران محترمم بسيار موفقيت آميز بود و از زحمات آقاي دكتر غفوري سپاسگزارم - رييس مركز
نظر شما
ادامه