کد خبر: ۱۶۹۳۴

همزمان با رونمایی از نخستین داروی گیاهی زنبورعسل (تولید داخل) تفاهم نامه بیمه‌ای بین بیمه سرمد و سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که با حضور معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و رییس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی و مدیر عامل بیمه سرمد برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای برای بیمه کردن این محصولات به امضا رسید.

معاول امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: همان گونه که پزشکان می‌توانند در سلامت مردم و جامعه نقش داشته باشند امروز شاهد این هستیم که صنعت بیمه کشور به خصوص بیمه سرمد با ارائه طرح‌های نوین در کنار سایر صنایع و خدمات می‌تواند حضور داشته باشد تا از این گذر صنایع و از جمله صنعت دامپزشکی با اطمینان خاطر بیشتری درکنار این شرکت بیمه‌ای به فعالیت‌های سلامت محور خود ادامه دهند.

حسن رکنی یکی از ویژگی‌های کشورهای جهان سوم را صادرات مواد اولیه عنوان کرد و گفت: این روش موجب کاهش سود دریافتی کشور می‌شود اما می بینیم که در تولید گیاهان دارویی چین حرف اول را می زند در حالی که ایران نیز به دلیل وجود تنوع اقلیمی قابلیت کشت بسیاری از گیاهان ارزشمند دارویی را دارد لذا باید به این بخش بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به داروی گیاهی ضد جرب واروا زنبور عسل گفت:‌ این داروی تولید شده دستاورد تحقیقاتی بسیاری در دانشمندان ایرانی است و به همین دلیل انتظار می رود اولویت تولیدکنندگان استفاده از داروهای تولید شده داخلی باشد.

 

 

نظر شما
ادامه