کد خبر: ۱۶۹۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

دکتر علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده با واردات اصلا موافق نیستم چرا که با شرایط و تسهیلات لازم و امکان بهره‌وری از 30 درصد ظرفیت‌ خالی دامداری در کشور، خواهیم توانست در تأمین 20 درصد گوشت قرمز به خودکفایی برسیم.

 

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم وجود بسترها و شرایط لازم هنوز نتوانسته‌ایم در این 20 درصد تأمین گوشت قرمز به خودکفایی برسیم و همچنان نیازمند به واردات هستیم.

دکتر ایرانپور تصریح کرد: وابستگی به واردات باعث می‌شود که نوسان در افزایش و کاهش قیمت گوشت حاصل شود.

نماینده مردم مبارکه اظهار داشت: با توجه به اینکه ما نیازمند به واردات گوشت قرمز هستیم، کاهش واردات عامل و بهانه‌ای در افزایش قیمت‌ها شده است.

وی همچنین افزایش 10 درصدی وزن لاشه‌های گوسفندی را در کاهش واردات و افزایش تولید در خودکفایی حائز اهمیت دانست.

دکتر ایرانپور افزود: نیازسنجی، برنامه‌ریزی و جلوگیری از واردات از جمله عوامل مهمی است که باید به آن توجه کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: وجود برخی از واسطه‌ها در افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار است که مسئولان مربوطه باید سودجویان بازار را شناسایی و با آنان برخورد کنند.

وی یادآور شد: کشورمان سالیانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن گوشت قرمز نیازمند است که 80 درصد آن در داخل تولید و 20 الی 25 درصد آن از طریق واردات تأمین می‌شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
0
0
متاسفانه در كشور گرايش به واردات هست. حالا در هر چيزي كه تصور كنيد!! بعضي وقتها از خودم مي پرسم پس اينها همه بودجه كه صرف وزارتخانه هاي عريض و طويل مي شود براي چي است. آخرش را شما نگاه مي كني مي شود واردات و انواع و اقسام تبليغ مصرف جنس هاي وارداتي و جايزه هاي متنوع آنها را هم در صدا و سيما مي توانيد ببنيد.
درود ما بر نماينده محترمي كه واقعيت كنوني را صريحاً بيان مي نمايند و راه حل ارائه مي كنند.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
0
0
in chi mige dige.mage iranpour dvm dare ya ulome azmayeshgahi!
نظر شما
ادامه