کد خبر: ۱۷۰۱۸

به گزارش گروه علمی ایرنا از سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، این جشنواره هر ساله همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد نشاط علمی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور، جلب همکاری و حمایت ناشران دانشگاهی، چاپ آثار و تقویت بنیه علمی دانشجویان برگزار می شود.

دانشجویان تمام رشته های گروه های آموزشی ˈعلوم پایهˈ شامل فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی و ریاضی، ˈعلوم کشاورزی و منابع طبیعیˈ شامل زراعت، صنایع چوب، باغبانی و دامپروری، ˈهنر و معماریˈ شامل معماری، نقاشی، موسیقی و عکاسی، ˈفنی و مهندسیˈ شامل کامپیوتر، الکترونیک، عمران، مکانیک و صنایع، ˈعلوم پزشکی و دامپزشکیˈ شامل پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، پرستاری و مامایی و ˈعلوم انسانیˈ شامل دین و فلسفه، زبان و ادبیات، روان شناسی، حقوق و علوم سیاسی، تاریخ، مدیریت و اقتصاد، علوم اجتماعی و تربیت بدنی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

آثار منتشر شده با موضوعات ˈمیان رشته ای قرآن و علومˈ شامل محورهایی مانند قرآن و حقوق، قرآن و طب، قرآن و روانشناسی، قرآن و سایر علوم، ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ، ˈاشتغال و کارآفرینیˈ، ˈگردشگریˈ شامل محورهای اقتصاد گردشگری و توسعه پایدار، بازاریابی و تبلیغات گردشگری، با تاکید بر بازارهای هدف، ˈمدیریت خدمات و تسهیلات گردشگریˈ، ˈارتقای کیفیت خدمات گردشگریˈ و ˈشناسایی و معرفی توانمندی ها و جاذبه های گردشگریˈ می تواند در این جشنواره شرکت داده شود و آثار منتشر شده باید دارای مشخصات عمومی کتاب باشد.

ارسال دو جلد از کتاب که در سال 92 یا 93 منتشر شده باشد، دارابودن مجوز وزارت ارشاد و هولوگرام برای کتاب های الکترونیک و ارسال تصویر متن اصلی آثار ترجمه شده ازجمله شرایط شرکت در این جشنواره است.

این فراخوان همچنین تاکید می کند که کتاب های قرآنی منتشر شده باید حداکثر مربوط به 4 سال اخیر باشد، محدودیتی برای ارسال تعداد عناوین و موضوعات وجود ندارد و آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد.

در این فراخوان ضرورت همزمانی دوره تحصیل دانشجویان با زمان چاپ و انتشار اثر به عنوان شرایط پدیدآورندگان آثار و شرکت در این جشنواره برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی بلامانع عنوان شده است.

بر اساس این فراخوان به آثار برگزیده ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده است تنها یک جایزه تعلق خواهد گرفت و در این جشنواره از جوان ترین مؤلفان و مترجمان تقدیر می شود.

همچنین ناشران می توانند آثار دانشجویی را به دبیرخانه کتاب سال دانشجویی ارسال کنند و

از ناشرانی که بیشترین مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته باشند تقدیر می شود.

علاقمندان می توانند از طریق سامانه اینترنتی به آدرس www.isba.ir برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کنند و در صورت تمایل هنگام ثبت نام می توانند فایل الکترونیکی اثر (pdf) را نیز به جشنواره ارسال کنند.

لازم است اصل اثر به همراه فرم ثبت نام اینترنتی از طریق پست به صندوق پستی جشنواره ارسال شود.

به صاحبان آثار برگزیده لوح تقدیر و جوایز ویژه جشنواره تعلق می گیرد، صاحبان آثار منتخب به عضویت کانون برگزیدگان جشنواره سازمان انتشارات پذیرفته خواهند شد، تعدادی از نسخ کتاب های برگزیده توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری خواهد شد و کتاب های برگزیده به سازمان ها، وزارتخانه ها و دانشگاه های کشور برای هرگونه حمایت معرفی خواهد شد.

این جشنواره با همکاری وزارتخانه های ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مرکز اطلاع رسانی بازارکار جهاد دانشگاهی، سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور، سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

 

 

نظر شما
ادامه