کد خبر: ۱۷۱۲۹
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
بالاخره پس از ماهها بلاتکلیفی، وضعیت سازمان نظام دامپزشکی مشخص شد و دکتر محمد رضا صفری با حکم رئیس جمهور، به عنوان رئیس سازمان نظام دامپزشکی انتخاب گردید ...
456

حکیم مهر این انتصاب را صمیمانه به ایشان تبریک گفته و موفقیت روز افزون در این سمت را برای ایشان آرزومند است. مسلماً با توجه به سوابق مدیریتی دکتر صفری در اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و با توجه به رابطه خوب و سازنده ایشان با مدیران وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان های دولتی مرتبط، می توان از این ظرفیت در راستای حل مشکلات صنفی و پویاتر کردن سازمان نظام دامپزشکی استفاده نمود.

حکیم مهر نیز با در نظر گرفتن وضعیت موجود سازمان نظام دامپزشکی و مشکلات پیش روی اعضای این صنف، پیشنهادات و توصیه های مشفقانه ای را جهت ارتقاء هر چه بیشتر این سازمان و بهبود وضعیت نابسامان دامپزشکی به ریاست محترم این سازمان ارائه می نماید که به شرح ذیل می باشند:

 

1- در صورت اجرای کامل ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی (قطع رابطه مالی بین کارفرمایان و مسئولین فنی) توسط سازمان نظام دامپزشکی با همکاری سازمان دامپزشکی، علاوه بر ایجاد امنیت شغلی برای نزدیک به 6000 نفر از اعضای این سازمان، شاهد نظارت دقیق تر و ارتقاء عملکرد دامپزشکان مسئول فنی، این سربازان گمنام بخش خصوصی خواهیم بود. در صورت عدم اجرا و یا اجرای ناقص این قانون و وابستگی درآمد مسئولین فنی شاغل در بخش خصوصی به کارفرما، بسیاری از آنان برای اینکه در پایان ماه شرمنده خانواده خود نشوند، فاقد قدرت عمل برای انجام مناسب وظیفه نظارتی خود می باشند. امیدواریم دکتر صفری ریاست جدید سازمان نظام دامپزشکی، اجرای ناتمام این قانون را به سرانجام مناسبی برساند.

 

2- با توجه به در حال اجرابودن ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری، بسیاری از فرصت­های شغلی بالقوه صنف دامپزشکی توسط مهندسین دامپروری تهدید می­شود. همانطور که در متن قانون آمده است، سازمان نظام دامپزشکی متولی صدور پروانه بهداشتی مراکز دامپروری بوده و این سازمان می تواند از این طریق و معرفی دامپزشکان به مراکز دامپروری، نزدیک به 11000 فرصت شغلی برای اعضای این صنف ایجاد نماید.

 

3- سازمان نظام دامپزشکی می بایست اهتمام خود را برای اجرای دقیق ماده 2 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و ساماندهی مراکز فعال در بخش خصوصی قرار دهد. بر اساس تبصره 3 همین ماده قانونی، پیشنهاد تعرفه های ارائه خدمات مراکز فعال در بخش خصوصی بر عهده سازمان نظام دامپزشکی بوده و این سازمان بایستی هر ساله متناسب با نرخ تورم، تعرفه های بخش خصوصی را افزایش داده تا از کاهش درآمد دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی جلوگیری گردد.

بر اساس همین قانون، صدور مجوز تاسیس مراکز تلقیح مصنوعی با سازمان نظام دامپزشکی می باشد، در صورتی که در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی این مجوزها را صادر می نماید و با توجه به اینکه انجام تلقیح مصنوعی در حیطه دامپزشکی می باشد، لذا شایسته است سازمان نظام دامپزشکی صدور مجوز تاسیس این مراکز را عهده دار شود.

بر اساس ماده 21 همین قانون، وزارت علوم  و سایر دانشگاههای غیردولتی موظفند تعداد، رشته و ترکیب جنسیتی دانشجویان رشته‌های تحصیلی دانشگاههای مرتبط با دامپزشکی خود را قبل از اعلام و پذیرش، بر اساس نیازسنجی و مدیریت منابع انسانی که توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، ساماندهی نمایند، لذا رئیس سازمان نظام دامپزشکی با توجه به پیشینه رابطه سازنده با وزارت جهاد کشاورزی می تواند نقش بسیار موثری در کاهش تعداد فارغ التحصیلان دامپزشکی و بالطبع بهبود وضعیت معیشتی شاغلین این صنف داشته باشد.

 

4- با توجه به اینکه بیش از 6 سال از برگزاری انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان ها در دوره قبل می گذرد و نظام دامپزشکی استان ها در بلاتکلیفی به سر می برند، شایسته است که سازمان نظام دامپزشکی در اولین فرصت نسبت به برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور اقدام نماید.

 

5- با توجه به نقش سازنده و انکار ناپذیر همکاران سایر رده های دامپزشکی در بخش خصوصی، پیشنهاد می شود مصوب گردد که 2-1 نفر از اعضای شورای نظام دامپزشکی استان ها، از همکاران سایر رده های دامپزشکی در نظر گرفته شوند تا مشکلات این گروه نیز در سازمان بصورت نهادینه پیگیری شود.

 

6- با توجه به اینکه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دامپزشکی بعنوان مسئولین فنی و بهداشتی شاغل در بخش خصوصی دارای میانگین درآمدی ماهانه 5/1 – 1 میلیون تومان می باشند (جدا از فارغ التحصیلان سایر رده ها که قابل بحث می باشد) و از طرف دیگر با افزایش حق عضویت سالانه، اعضاء در ازای پرداخت حق عضویت های سالانه به سازمان نظام دامپزشکی، انتظار استفاده از این منابع در جهت ارتقاء این سازمان را دارند، ولی شنیده ها حاکی از این است که ریاست قبلی سازمان نظام، علاوه بر دریافت حقوق از سازمان دامپزشکی و دریافت مسکن از وزارت جهاد کشاورزی، ماهانه حدود 50 میلیون ریال نیز از سازمان نظام دریافت نموده است؛ لذا اعضا خواستار شفاف سازی در خصوص ابهامات مالی ایجاد شده در دوره قبل و برگشت وجوه دریافتی می باشند. با توجه به اینکه بسیاری از اعضا بیکار بوده و حتی شاغلین بخش خصوصی درآمدی محدود دارند، این گونه برداشت ها موجب دلسردی اعضا می شود.

لازم به توضیح است که افزایش درآمد مدیران شاغل در بخش دولتی و خصوصی از سایر منابع موجبات خوشحالی همگان را فراهم می آورد، ولی ذکر این موضوع از این جهت می باشد که مبالغ مذکور از حق عضویت پرداختی اعضاء دریافت شده است و بسیاری از اعضای سازمان نظام این مبالغ را به سختی پرداخت نموده اند، لذا انتظار هزینه کرد شفاف آن را نیز دارند.

 

در پایان، مجدداً انتصاب دکتر صفری به ریاست سازمان نظام دامپزشکی را به ایشان تبریک گفته و توفیق روز افزون ایشان در این مسئولیت خطیر و همچنین بهبود وضعیت صنفی و معیشتی اعضای شریف جامعه دامپزشکی ایران را از بارگاه ایزد منان آرزومندیم.

 

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناظر بي طرف
|
-
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
0
0
1- ماده 19 ائين نامه نظارت بهداشتي با ساير قوانين كشور تناقض دارد و اصرار براي اجراي آن به منظور كسب درامد براي سازمان نظام است تا بتواند حقوق هاي چند ميليوني به مديران خحود پرداخت كند. استيفاي حقوق مسئولين فني هم مانند ادعاي حقوق بشري آمريكا در شرايط فعال بودن زندان گوانتانامو است
2. اجراي ماده 5 قانون نظام جامع دامپ
ناظر بي طرف
|
-
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
0
0
2. اجراي ماده 5 قانون نظام جامع دامپرروري ادامه همان رويه سابق است. صدور پروانه محل كسب درامد شده است. اما اين رويه هم هرگز به مقصود نمي رسد زيرا با ماهيت سازمان نظام همخواني ندارد
3. بايد ديد براي رئيس اسبق و رئيس كنوني چه حقوقي در نظر گرفته شده است
اينكه رئيس سابق از فرصت براي كسب منفعت شخصي بهره برد كاملا واضح است
بايد ديد ايشان در سمتي مشغول به كار خواهند شد
ناظر بي طرف
|
-
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
0
0
5- به نظر مي رسد اين يادداشت بيشتر جنبه هدايت رئيس جديد را دارد. يعني اينكه اگر اين كارها را نكند نه ما و نه او!
همکار
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
پیشنهادات سازنده ای بود. امیدوارم در عمل از آنها استفاده شود.
دوست ناظر بی طرف
|
-
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
بابا ناظر بی طرف.....بابا کارشناس ................... بخش دولتی مثل اینکه پیشنهادات حکیم مهر ........ت را به هم می ریزد
عضو سازمان نظام دامپزشکی
|
-
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
ضمن تبریک به دکتر صفری ولی من تنها در صورتی حاضرم حق عضويت بدم که صرف پرداخت حقوق 5 میلیونی تومانی نشود لطفا اول پول های برداشت شده توسط رییس قبل را بر گردانده و به اعضا اطلاع رسانی کنید تا اعتماد اعضا به نظام بر گردد
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
این ناظر که بی طرف نیست تنها مخالف سازمان نظام و انجام هر اقدامی از سوی ریاست جدید است. بنا به گفته این ناظر بی طرف نظام ماده 19 را که در راستای امنیت شغلی اعضا است انجام نداده و یا رایگان انجام داده و مالیات آنرا هم ریس جدید از جیبش بدهد. چون همه می دانیم نظام مشکل کمبود منابع مالی دارد معنی این حرف یعنی ریس جدید نیامده برایش مشکل ایجاد کنند.
از طرف دیگر ناظر بی طرف می گوید نظام قانون نظام جامع دامپروری و قانون افزایش بهروری بخش کشاورزی و منابع طبیعی هم اجرا نکند. پس بفرمایید رییس جدید و سازمان نظام دامپزشکی در راستای منافع صنفی چکار کنند.
حتماً منظور ناظر بی طرف اینست که رییس جدید بدون هیچ کارنامه ای تنها انتخابات را برگزار کرده و بگذارد و بروند.
ناظر بی طرف نکند قصد دارید ایشان را هم مثل آقامیری خراب کنید.
لازم است که یادآوری کنم دامپزشکی با آمدن دکتر صفری جان تازه گرفته و قصد دارد با کمک ایشان بسیاری از مشکلات صنفی را حل نماید.
مسؤول فنی و بهداشتی
|
-
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
تا زمانی که سلامت اداری در ادارات نظارت بر بهداشت عمومی در ادارات کل و سازمان دامپزشکی حاکم نگردد کارشناسان بدنه ادارات کل و سازمان دامپزشکی که ارتباطات گسترده با صاحبان کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی دارند اجازه حضور مسوول فنی مستقل و قانونی را نمی دهند. من تا کنون 3 بار در کشتارگاه و بسته بندی قبلی که کار می کردم به دلیل اعلام تخلفات کارفرما اخراج شدم و متاسفانه مسوول دولتی در اداره کل موضوع را ماستمالی نموده و حتی گزارش را پیگیری نموده و فرآورده ناسالم وارد بازار شد. این ماده 19 وقتی اجرا میشود که سازمان دامپزشکی واقعا بخواهد به وظایف بهداشتی خود عمل نماید
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
سلام
بند4 از مهمترین مسائل نظام دامپزشکی درشرایط موجود می باشد
برگزاری انتخابات سالم و قطع دست وابستگان به ............. (دکتر .............)از امکانات موجوداز مهمترین برنامه های رییس جدید نظام باید باشد
عضو نظام قزوین
|
-
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
ضمن تشکر از حکیم مهر من از نزدیک دکتر صفری را می شناسم و مطمئن هستم که ایشان یا پستی را قبول نمی کنند یا اگر قبول کردند با تلاش و جدیت تمام آنرا به انجام می رسانند و قطعا با ارتباطات گسترده دکتر صفری با وزارت جهاد کشاورزی ایشان قطعا وظایف واگذار شده به سازمان نظام را به بهترین شکل اجرا می نماید ............. ضمناً دکتر خلج نیز در راستای اهداف وزارتخانه همانند گذشته از ایشان حمایت خواهد کرد
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
اینجوری مشکلات جامعه دامپزشکی حل کمیشه مشکلات رو ریشه ای باید حل کرد و تا زمانی که از سلطه جهاد کشاورزی خلاص نشیم هیچ چیزی بهتر نمیشه ..... گرچه بعید میدونم ولی امیدوارم رییس جدید این مهم رو درک کرده و بهش معتقد باشه .
مظلوم
كارشناس دامپزشكي
|
-
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
با توجه به اينكه 65درصد اعضا نظام دامپزشكي را همكاران ليسانس ،فوق ليسانس وفوق ديپلم تشكيل مي دهند مي بايست تركيب اعضاء شوراي نظام دامپزشكي در كشور واستانها نيز به همين شكل باشد.
لطفا بند 5 پيشنهاداتتان( مبني بر انتخاب 1يا 2نفر ساير رده) را اصلاح بفرماييد.
مطلع
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
دوستان سازمان دامپزشکی بگذارید اول دکتر صفری جوهر حکمش خشک شود وبعد بگویید چه کارهایی وظیفه نظام نیست
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. مگر بقیه هم که دولتی بوده اند و میلیونی حقوق دریافت کرده اند استثناء بوده اند؟ من همانطور که قبلاً عرض کرده ام پیشنهاد می کنم صورت هزینه ها و درآمدهای سازمان نظام دامپزشکی در هر دوره شورای مرکزی به طور شفاف برای اطلاع اعضای سازمان نظام دامپزشکی منتشر شود و در آن کلیه موارد از جمله میزان دریافتی حقوق و اضافه کار کلیه کارکنان از جمله رئیس و معاونین در هر دوره از شورای مرکزی اطلاع رسانی گردد.
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
0
0
با سلام و احترام به دکتر لطفی زاده گرامی و مخاطبین محترم حکیم مهر.
در خصوص نظر جنابعالی لازم به توضیح است که دکتر هاشم زاده (اولین رئیس سازمان نظام دامپزشکی) پیش از مامور شدن به این سازمان، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی بودند و پس از پایان دوره ریاستشان بر این سازمان هم معاون تضمین کیفیت موسسه رازی شدند. ایشان در طول ماموریتشان به عنوان رئیس سازمان نظام دامپزشکی، از این سازمان حقوقی دریافت نکردند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در دوره دوم، دکتر صفاریان بودند که همزمان با ریاستشان بر این سازمان، مدیر کل دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی وقت و همزمان استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بودند و ایشان نیز همانند دکتر هاشم زاده، از سازمان نظام دامپزشکی حقوقی دریافت نکردند.
این رویه از زمان ریاست دکتر آقامیری و با مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی باب شد، ولی میزان حقوق دریافتی توسط ایشان، بسیار کمتر از مبالغ دریافتی دوره اخیر بوده است و حقوق دریافتی توسط رئیس سازمان نظام دامپزشکی در دوره پیشین، به یکباره افزایشی چشمگیر یافته است.
هر چند که بنده مخالف پرداخت حقوق متعارف به افرادی که به عنوان رئیس این سازمان منصوب می شوند نیستم، ولی با توجه به اینکه تنها منبع تامین هزینه های این سازمان حق عضویت های پرداختی اعضاء می باشد، کسانی که کاندیدای ریاست سازمان نظام دامپزشکی می شوند و به عنوان رئیس این سازمان منصوب می شوند، نباید به این سازمان به چشم منبع درآمد نگاه کنند (بخصوص افراد شاغل در بخش دولتی)، بلکه بایستی به این مسئولیت به عنوان فرصتی برای خدمت به اعضا و ارتقاء وضعیت صنفی بنگرند.
همکار اقای ناظر بی طرف
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
وقتی ازطرف قانونگذار اجرای یک ماده قانونی بعهده یک سازمانی گذاشته میشود حتما نسبت به همخوانی ماهیت سازمان مربوطه مطالعه شده است /// لذا اجرای کامل وبدون کم کاست ماده 19-ماده2-ماده2 خواسته ماست
عضو نظام
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
با اجرای ماده 19 وضعیت شغلی مسئولین بهداشتی را سامان دهید وبه حکومت ماقیای اداره کل دراین زمینه پایان دهید
عضو نظام
|
-
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
جناب اقای دکتر صفری بایستی هرچه سریعتر نسبت به اجرای قوانین مربوط به نظام دامپزشکی اقدام کند
عضو شورای استان
|
-
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
اگر دکتر صفری بتواند واز پس سازمان دامپزشکی براید و سه قانونی را که دیگران نتوانستند اجرا کند عملکردی ماندگار از خود بجا خواهد گذاشت وگر نه .............................
اشنا
|
-
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
0
با توجه به توانایی بالای دکتر صفری بنظر می رسد اجرایی کردن ماده 19-ماده 2 و ماده5 جزیی از عملکرد ایشان باشد
همکار
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
0
من با پیشنهاد دکتر لطفی زاده موافقم و همه دوران باید حسابرسی گردد وریس نظام نباید دنبال منافع مالی شخصی باشد لذا اولین اقدام دکتر صفری باید پول های برده شده را برگردانند حتی اگر دوست ایشان در قزوین بوده باشد وگرنه من دیگر حق عضويت نمی دهم
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
0
0
دوستان عزیز من خبر دارم دکتر علوی هنوز هم در نظام بوده و ........................................... را هم داشته و شدیدا ................................... هم هست و مطمئنم نه تنها .................................. بر نمی گردد بلکه ایشان دنبال اخذ پست جدید در نظام است شوراهای نظام استانها باید از شورای مرکزی بخواهند این مسئله را پیگیری کنند
اوستا
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
0
دکتر صفری عزیز دیگه خستگی در اوردی پاشو انتخابات را راه بینداز
نظر شما
ادامه