کد خبر: ۱۷۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  دکتر پرویز تاجیک رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران آذر ماه 88 در گفتگویی مفصل با نشریه حکیم مهر در پاسخ به انتقادات موجود نسبت به پذیرش دانشجویان بصورت شبانه از بکاربردن نام شبانه انتقاد کرد و با اصلاح این موضوع نام این نوع پذیرش را تنها ، نوبت دوم دانست.

این در حالی است که به تازگی سایت رسمی دانشگاه تهران عنوان نوبت دوم را همردیف شبانه دانسته است.

در ذیل بخشی از متن مصاحبه با دکتر تاجیک (دسترسی به متن کامل مصاحبه از اینجا) که به این موضوع مربوط است بازخوانی می‌گردد :

حکیم مهر : نظرتان درباره افزایش تعداد دانشکده ها و دانشجویان دامپزشکی چیست؟

دکتر تاجیک : افزایش تعداد دانشکده ها بد و در حال انجام است. دست ما هم نیست و ما هم مخالفت کرده ایم.

حکیم مهر : تا حالا موردی بوده کتباً اینکار را انجام دهید؟

دکتر تاجیک : مخالفت کرده ایم.

حکیم مهر : نه منظورم این است که مثلاً تا حالا شده کتباً به مجلس یا وزارت علوم نامه بنویسید و مخالفت خود را اعلام کنید. این غیر از مخالفت در جلسات خصوصی و پشت درهای بسته است!

دکتر تاجیک : ما در جلساتی که از طرف وزارت علوم و هر دو هفته از طرف دکتر کیایی که مدیر گروه دامپزشکی وزارتخانه هستند اینجا تشکیل می شود مخالفت خودمان را اعلام کرده ایم. ضمن اینکه رئیس دانشکده محلی از اعراب ندارد که بخواهد با تأسیس دانشکده دیگر مخالفت کند. اینکار نه منطقی است و نه علمی و نه اداری!

حکیم مهر : من از موضع دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران عرض می کنم که آیا نباید نظرتان را به نهادهای ذیربط اعلام کنید؟! این منطقی و علمی نیست؟!

دکتر تاجیک : جلساتی با مرکز پژوهشهای مجلس داشتیم و نظرات خود را اعلام کرده ایم. اما متأسفانه سیاست های اجرایی کشور دست ما نیست. علیرغم مخالفت ما می بینیم آقای وزیر در سفرهای استانی که تشریف می‏برند اعلام می کنند دانشکده جدید تأسیس شود! یکی از معضلات ما الآن همین دانشکده تازه تأسیس آمل است که یک ساختمان یک طبقه و نیم که هیچ عضو هیأت علمی ندارد هیأت علمی ما را می خواهد بگیرد و هر چی آملی است می خواهد برود آنجا!

حکیم مهر : انتقاد این است که دکتر تاجیک در مقام رئیس دانشکده دامپزشکی با تأسیس بی‏رویه دانشکده های جدید مخالف است اما این مخالفت را هیچگاه علنی نمی کند!

دکتر تاجیک : شما در خبرگزاریها ببینید ما مخالفت کرده ایم.

حکیم مهر : خیر ، چنین اظهار نظری را حداقل بنده که بسیاری از خبرگزاریها و مطبوعات را رصد میکنم هیچگاه از شما ندیده ام!!!

دکتر تاجیک : خوب من اینجا صریحاً اعلام می کنم که با افزایش بی رویه دانشکده های دامپزشکی مخالف هستم و این نه تنها موضع من بلکه موضع کل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است. چون این افزایش بی رویه تنها جنبه سیاسی دارد!

حکیم مهر : خوب به نظرم حالا به یک جاهایی رسیدیم! (با خنده)

دکتر تاجیک : نه مشکلی نیست . ما که ترسی نداریم!

حکیم مهر :  در گروه پزشکی تاکنون سابقه نداشته دانشجوی شبانه پذیرش شود. چرا اینکار را در دانشکده دامپزشکی انجام می دهید. آیا دامپزشک کم داریم؟!!! و بعد اینکه گروهی که پول داده‌اند را کنار دست آنهایی بنشانیم که پول نداده اند و در روند کنکور دولتی پذیرفته شده اند.

دکتر تاجیک : اولاً اسمش شبانه نیست و نوبت دوم است!

حکیم مهر : بسیار خوب ... نوبت دوم!!!

دکتر تاجیک : ما مجبوریم که مقدار زیادی از مخارجمان را از درآمدمان تأمین کنیم. این در بودجه ما آمده است. یا باید اینجا را ببندیم و دانشکده مادر تعطیل شود و به نظر شما باعث چه چیزی می شود؟

حکیم مهر : بهانه تأسیس دانشکده های جدید!

دکتر تاجیک : بله ... باعث رونق دانشکده های تازه تأسیس می شود. یا اینکه باید این راه را ادامه بدهیم. ما تنها درآمدمان از ثبت نام دانشجویان نوبت دوم است.

حکیم مهر : طبق قانون می توانند همراه با نوبت اولی ها سر کلاس بروند؟!

دکتر تاجیک : بله ، می توانند و مشکلی ندارد.

حکیم مهر : اگر آزمایشگاه شما مثلاً 20 نفر ظرفیت دارد و نوبت دوم هم به آن اضافه شد کیفیت آموزش افت نمی کند؟

دکتر تاجیک : شما نمی دانید ظرفیت چقدر است! ما زمانی 120 دانشجو می گرفتیم. الآن با نوبت دوم به 80 هم نمی رسد. امسال از نهاد رهبری قرآن می خواستند بفرستند من اعلام کردند 85 عدد که پنج تا برای معاونین بود و بقیه برای دانشجویان! ما مجموع اعلام پذیرش امسالمان 130 نفر بود اما 80 نفر بیشتر ثبت نام نکردند.

حکیم مهر : چند نفر از این 80 تایی که شما می فرمایید نوبت دوم هستند؟

دکتر تاجیک : این آمار دقیق دست معاونت دانشجویی است ولی فکر کنم حدود 50 نفر نوبت اول هستند و بقیه نوبت دوم. لذا با ظرفیت اسمی و قبلی دانشکده که 120 دانشجو بود و مشکلی هم نداشتیم و تازه آن زمان 50 نفر هیأت علمی داشتیم ولی الآن 100 نفر هیأت علمی داریم فاصله داریم. مدتها بود که ظرفیت داشتیم ولی کم پذیرش می شد و این به ضرر کشور است. درست نیست که ما بعنوان دانشکده مادر با این همه توانمندی و امکانات دانشجو کم بگیریم و دانشکده های دیگری که بی سوادپرور هستند بقیه دانشجوها را جذب کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
موسی زاده
|
-
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
با سلام. بنده افتخار شاگردی این استاد بزرگوار را داشته ام. کافی است دانشجوی ایشان باشید تا پی به شخصیت والای ایشان ببرید. واقعاً از عنوان نادرستی برای این گزارش استفاده کردید که جای بسی تاسف دارد.
نظر شما
ادامه