کد خبر: ۱۷۳۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

رییس جدید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد

طی حکمی از سوی رییس دانشگاه تبریز دکتر جواد اشرفی هلان به عنوان نخستین رییس منتخب اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا دکتر محمدرضاپورمحمدی رییس دانشگاه تبریز به دنبال برگزاری انتخابات برای تعیین رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز و کسب رای قاطع از سوی دکتر جواد اشرفی هلان، حکم وی را به این سمت صادر کرد.

مدیر گروه پاتوبیولوژی و معاون آموزشی این دانشکده از جمله مسئولیت های اجرایی دکتر جواد اشرفی هلان در سال های قبل به شمار می رود.

انتشار 55 مقاله در مجلات آی اس آی، 52 مقاله در مجلات علمی داخلی و خارجی و راهنمایی 19 پایان نامه دکترای حرفه ای و کارشناسی ارشد از جمله سوابق علمی وی می باشد.

دکتر اشرفی هلان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کلیات برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود برای دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز گفت: با تلاش و همکاری اساتید کارکنان دانشجویان دانشکده دامپزشکی و همراهی مدیران دانشگاه تبریز تلاش خواهم کرد کلیه سطوح فعالیت های این دانشکده به نحو شایسته ارتقاء یابد.

وی پیگیری تکمیل پروژه دانشکده و راه اندازی بخش های باقیمانده دانشکده دامپزشکی از جمله کلاس های درس، آزمایشگاه های تخصصی و اختصاص فضای مناسب برای فعالیت کاری هریک از اعضای هیات علمی از جمله برنامه های اساسی توسعه ای این دانشکده خواند و گفت: ساخت بیمارستان جامع دامپزشکی، تاسیس جایگاه نگهداری دام برای اهداف آموزشی و پژوهشی، احداث فارم دانشکده با دارا بودن مزرعه پرورش گاو، گوسفند و بز، طیور، آبزیان، کارگاه پاستوریزاسیون شیر و زنبورداری، تاسیس سالن پرورش و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی، تاسیس کلینیک های طیور و دام کوچک در مکانهای مناسب در شهر، دایر نمودن کلینیک های خدماتی سیار و تاسیس کشتارگاه دام و طیور بویژه برای اهداف آموزشی به ویژه درزمینه دروس بالینی و کاربردی دامپزشکی به دانشجویان و سرویس دهی به جمعیت دامی منطقه از دیگر برنامه ها واولویت های دانشکده می باشد

اشرفی هلان محوطه سازی، حصارکشی، ایجاد فضای سبز، فراهم نمودن امکانات رفاهی و فرهنگی از جمله فضاهای ورزشی و تفریحی، آمفی تئاتر، سالن مطالعه، رختکن خواهران و برادران، سلف غذاخوری و مسجد در ساختمان دانشکده تکمیل پروژه احداث خوابگاه در محوطه دانشکده و همچنین تجهیز کتابخانه دانشکده را از دیگر برنامه های عمرانی اولویت دار برای دانشکده دامپزشکی عنوان کرد و گفت: البته اجرای این طرح ها نیازمند تأمین اعتبار مالی موردنیاز می باشد که با توجه به جایگاه دانشکده دامپزشکی نیازمند حمایت های لازم از سوی مدیران دانشگاه مسئولین استانی و کشوری در این زمینه هستیم.

وی تامین نیروی انسانی مورد نیاز به ویژه در بخش های آزمایشگاهی و ارتقاء وضعیت شغلی آنان را از نیازهای دانشکده دامپزشکی ذکر کرد و گفت: تلاش مضاعف برای تجهیز آزمایشگاه های موجود دانشکده و احداث آزمایشگاه مستقل برای هریک از بخش های آموزشی دانشکده، تجهیز بیمارستان تخصصی با دستگاه های بروز تشخیصی و درمانی همچنین اختصاص بودجه کافی برای دانشکده بویژه برای تامین مواد و لوازم آزمایشگاهی و حیوانات به ویژه برای نیاز های آموزشی بهبود راه های ارتباطی و سرویس های ایاب و ذهاب از دیگر برنامه های اولویت دار است که در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: با توجه به قطع ارتباط مستقیم دانشکده با تنه اصلی دانشگاه در تلاش هستیم فضای مناسبی به عنوان دفتر کار برای دانشکده دامپزشکی در پردیس اصلی دانشگاه تبریز اختصاص یابد.

دکتر اشرفی بهره مندی از نظرات پیشنهادات اعضای هیئت علمی کارکنان و پیشکسوتان را از دیگر برنامه های خود خواند و گفت: در تلاش خواهیم بود با برگزاری مرتب جلسات شورای عمومی دانشکده، تشکیل اتاق فکر و استفاده از نظرات همکاران پیشکسوت و جوان در مدیریت دانشکده و برنامه ریزی هر چه بهتر و جامع تر برای امور جاری و برنامه های آتی و کلان دانشکده دامپزشکی بهره بگیریم

وی تعامل، همفکری و کمک گرفتن از مسئولین بویژه دامپزشکان تاثیر گذار در وزرات علوم، وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی و استان در جهت کمک به بهبود وضعیت آموزشی و پژوهشی و فرهنگی دانشکده با هماهنگی مسئولین دانشگاه را از دیگر اولویت های خود عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت های مهم برای دانشکده فراهم کردن بستر کار و ترغیب همکاران و برای جذب بودجه پژوهشی از خارج از دانشگاه در قالب طرح های کلان استانی، ملی، بین المللی است.

اشرفی به ضرورت ساماندهی و برنامه­ریزی برای امور عمومی و امور مالی دانشکده جذب هیئت علمی فعال، کارآمد و ممتاز در بخش های مورد نیاز دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های دانشکده گسترش بخش ها و گروه های آموزشی در کنار توسعه آموزش تحصیلات تکیملی با تاکید بر دکتری تخصصی می باشد که برنامه ریزی جامعی را در این زمینه مدنظر قرار گرفته است.

وی راه اندازی آزمایشگاه مرکزی با اختصاص فضای مناسب و تامین تجهیزات برای دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز را یادآور شد و گفت: با توجه به پتانسیل های موجود اعضای هیئت علمی و کارشناسان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز به دنبال احیاء طرح تاسیس آزمایشگاه رفرانس دامپزشکی در شمال غرب کشور توسط دانشکده هستیم که بتوانیم خدمات جامعی را به بخش دام طیور و دامپزشکی ارایه دهیم.

دکتر اشرفی همچنین با اشاره به وضعیت آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز گفت: هم اکنون حدود 300دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای دامپزشکی 120 دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته علوم آزمایشگاهی 100 دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته بهداشت بازرسی گوشت و 15 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته انگل شناسی و 7 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بافت شناسی مشغول به تحصیل هستند. که مجموع این تعداد دانشجو زیر نظر 42 عضو هیئت علمی تحت آموزش قرار دارند.

اشرفی افزود: همچنین ایجاد تاسیس 3 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکترای تخصصی نیز در برنامه کاری این دانشکده می باشد.

وی همچنین توجه به فعالیت های فرهنگی توسعه تشکل های دانشجویی در حوزه های مختلف برگزاری نشست ها و همایش های مختلف را از دیگر برنامه های اولویت دار دانشکده دامپزشکی عنوان کرد.

لازم به ذکر است پیش از این دکتر رضا اسدپور دانشیار گروه علوم درمانگاهی در رشته مامایی به مدت نزدیک به 5 سال به عنوان رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز فعالیت داشت.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر صادقی
|
-
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
0
2
ضمن تبریک به جناب آقای دکتر اشرفی که از اساتید بنام و محققین زحمتکش با کارنامه درخشان هستند .امیدورام بتوانند گامهای بلندی در زمینه ارتقای سطح دانش دانشجویان بردارند
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
1
0
ایشان با اکثریت نسبی انتخاب شدند و نه اکثریت قاطع که در اینجا نوشته شده است. در ضمن دکتر اشرفی هلان به .................. اشتهار فراوان دارند و اضهار نظر ایشان در مورد بهده مندی از نظرات دیگران حربه ای تبلیغاتی بیش نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
1
0
الان که پس از پنج سال به این وعده ها ......... نگاه میکنیم، میبینیم که حتی یکی از آنها هم تحقق نیافته و تمامشان شعار ......... بود.
نظر شما
ادامه