کد خبر: ۱۷۳۵۵

مهناز بهمنی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان بهترین راه پیشگیری از بروز بیماری ها را بالا بردن اطلاعات و سطح آگاهی دامداران و بهره برداران این بخش دانست .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر بهراد زندیه جهت بررسی مشکلات و در راستای ارزیابی عملکرد ادارات دامپزشکی شهرستانها و نیز اقدامات انجام شده در خصوص بیماری لمپی اسکین از اداره دامپزشکی شهرستان سراب بازدید و در جلسه ای با نماینده محترم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به بررسی مسائل موجود منطقه در حوزه دامپزشکی پرداخت .


زندیه در این دیدار گزارشی کامل از وضعیت و اقدامات انجام شده در خصوص بیماری لمپی اسکین در استان و شهرستان سراب ارائه کرد و گفت : نظر به اهمیت شهرستان از نظر تعداد جمعیت گاوی شکل و نیز با وجود قرار گرفتن میدان دام بهرمان در حوزه این شهرستان که محلی منطقه ای و حتی کشوری برای خرید و فروش دام محسوب می شود ، بحمدالله تا کنون با تلاش های صورت گرفته موردی از بیماری لمپی اسکین در سراب گزارش نشده است .

وی از تعطیلی کشتارگاههای اقماری حومه شهرستان سراب در آینده نزدیک خبر داد و گفت :برابر دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و نظر به احداث کشتارگاه نیمه صنعتی سراب می بایست کلیه کشتار منطقه در این کشتارگاه صورت گرفته و گوشت مورد نیاز شهرهای اطراف از این کشتارگاه تامین شود .

در ادامه خانم بهمنی نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور دکتر زندیه در سراب و نیز اقدامات صورت گرفته در خصوص بیماری لمپی اسکین بر ادامه روند پیشگیرانه در خصوص این بیماری تاکید کرد و گفت : از راههای پیشگیری از بروز و انتشار بیماری ها بالا بردن اطلاعات و سطح آگاهی دامداران و بهره برداران این بخش است .




عابدی فرماندار سراب نیز به اهمیت و جایگاه ویژه شهرستان از نظر جمعیت دامی اشاره و ضمن تشکر از اقدامات دامپزشکی در منطقه خواستار توجه ویژه اداره کل دامپزشکی به این شهرستان شد .

وی در ادامه ضمن تشکر از ادارات شهرستان در همکاری با اداره دامپزشکی خواستار ادامه همکاری کلیه ادارات شهرستان در این خصوص شد .

گفتنی است زندیه در ادامه بازدید از شهرستان سراب در معیت فرماندار سراب از کشتارگاه دام سراب و نیز کارخانه لبنیات و خوراک دام و بسته بندی عسل نیز بازدید نموده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

 

 

نظر شما
ادامه