کد خبر: ۱۷۳۹۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
وی افزود: کشورهایی که به خدمات دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی ما نیاز دارند را شناسایی خواهیم کرد و با همکاری وزارت کار، نیروی مورد نیاز کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس را تامین خواهیم کرد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: با داشتن قویترین دامپزشکی در میان کشورهای منطقه، امکانات و تجهیزات قابل توجه و دانش و تجربه تخصصی و بیش از 31 هزار عضو آماده صدور خدمات نظام دامپزشکی به کشورهای جهان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در سال 1376 تاسیس شد و بر اساس قانون، تلاش برای حسن اجرای وظایف فنی و حرفه‌ای دامپزشکان و سایر رده های حرفه دامپزشکی، تنظیم روابط حرفه ای بین دامپزشکان و سایر رده‌های حرفه دامپزشکی، حفظ و حمایت از حقوق صنفی دامپزشکان و سایر رده‌های حرفه دامپزشکی در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی، همکاری هر چه بیشتر شاغلان حرفه دامپزشکی با دستگاه‌های اجرایی دولتی به منظور ارتقاء بهداشت عمومی از مهم‌ترین اهداف تاسیس این سازمان است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر از واگذاری مسئولیت های جدید به این سازمان خبر داد و اظهارداشت: واگذاری مسئولیت های جدید در راستای تقویت سازمان نظام دامپزشکی در اقتصاد تولید در بخش کشاورزی و سلامت غذا و کمک به مصرف کننده انجام شده و می تواند ظرفیت های این سازمان را بیشتر نمایان کند.

 

وی افزود: ماده 19 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی و ماده پنج قانون جامع دامپروری تکالیف بزرگی است که براساس آن خدمات مربوط به حفظ بهداشت و سلامت مجموعه تولیدی در بخش کشاورزی باید به طیف گسترده ای در حوزه دام و طیور و آبزیان و صنایع مرتبط توسط سازمان نظام دامپرشکی صورت گیرد که امروز این تکلیف در قالب صدور پروانه ها و مجوزها انجام می شود.

دکتر صفری تصریح کرد: در شرایط کنونی می توان گفت وظایف این سازمان از یک نقش کارشناسی و خدمات فنی به یک جایگاه و نقش شبه حاکمیتی تبدیل شده که این وضعیت به عنوان یک فرصت محسوب می شود که می توانیم خودمان را توانمند کنیم و باعث ارتقاء این حوزه در مجموعه اقتصاد و سلامت کشور شویم البته هر فرصتی اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد به تهدید تبدیل می شود لذا در سازمان نظام دامپزشکی، واگذاری مسئولیت های جدید را فرصتی مغتنم برای گام برداشتن به سمت جلو می دانیم.

کمک های دولتی به نهادهای خصوصی باید تداوم یابد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در پاسخ به این سوال که قطع کمکهای دولتی در چند سال اخیر تا چه میزان خدمات این سازمان را تحت تاثیر قرار داده است یادآورشد: متاسفانه در دو سال اخیر قانون کمک به تشکل های مردم نهاد( NGO) در قانون بودجه لحاظ نشده که قطعا خدمات این سازمان را با مشکلاتی مواجه کرده اما آن را پیگیری می کنیم تا به نتیجه برسیم.

این مسئول بیان کرد: به دلیل پتانسیل عظیم و بزرگی که ( NGO) های تخصصی در فرآیند توسعه کشور دارند و از آن جهت که دولت فقط در حوزه حاکمیتی و سیاست گذاری وارد می شود و باید برنامه ریزی و نظارت کند، این مجموعه ها لازم است در مرحله اول شکل گیری، از حمایتهای دولت بهره مند شوند که در مدیریت جدید پیگیر این موضوع هستیم و امیدوارم با حمایت ریاست جمهور، مجموعه معاونان ایشان، سازمان برنامه و بودجه و معاونت راهبردی بتوانیم این حمایت را عملیاتی کنیم.

دکتر صفری اظهارداشت: در برنامه های آتی خود تلاش می کنیم ساختار نظام به روز شود و به سمت درآمد زایی حرکت کنیم تا نیازی به کمک دولت نباشد.

صدور خدمات نظام دامپزشکی به کشورهای منطقه

دکتر صفری یادآورشد: خوشبختانه با داشتن قویترین شبکه دامپزشکی در میان کشورهای منطقه و توان صنعت دام و طیور و آبزیان، ایران از لحاظ دانش و تجربه این توان را دارد که بتواند خدمات فنی را به کشورهای منطقه صادر کند و امکانات و تجهیزات و تاسیسات موجود دامپزشکی کشور به میزانی است که می تواند رفرنس منطقه ای بسیاری از خدمات مختلف دامپزشکی کشور باشد لذا در این زمینه برای صدور خدمات سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

دکتر صفری بیان کرد: اعزام نیروی کار یکی از برنامه‌های آتی ما در راستای توسعه اشتغال در بین اعضاء خواهد بود که با پیگیری‌هایی که در امور بین‌الملل انجام می شود درحال بسترسازی برای اجرای این کار مهم هستیم.

وی افزود: ضمن شناسایی کشورهای هدف و بازاریابی در این حوزه، کشورهایی که به خدمات دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی ما نیاز دارند را شناسایی خواهیم کرد و با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی نیروی کار مورد نیاز کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس را تامین خواهیم کرد و در این مسیر مهمترین هدفمان اعزام

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
0
0
بسمه تعالی
با سلام و احترام به همگان
متاسفانه هر فرد محترمی که به سازمان نظام دامپزشکی می آید ادعاهایی می کند که بعد معلوم نیست چطور می شود اندازه گرفت و از وی پاسخ جویا شد؟ اولاً بارها در سالیان گذشته گفتیم که مشکل اصلی سازمان نظام دامپزشکی از بعد قانون این است که رئیس سازمان نظام دامپزشکی پاسخگو نیست و به نظرم شجاعت می خواهد که فردی این اصلاح را با کمک مجلس انجام دهد و زمینه پاسخگویی رئیس سازمان نظام دامپزشکی به شورای مرکزی و طرح سوال و در صورت لزوم استیضاح را پیش بینی و فراهم کند. دوم اینکه به نظرم اول مشکلات داخلی را که کم هم نیست حل کنیم بعد به فکر صدور(!) خدمات باشیم بهتر است و به واقعیت مدیریتی هم نزدیک تر خواهد بود. سوم اینکه بارها در سالهای قبل گفتیم که وقتی شما مسئولیت جدید می گیرید باید متناسب با امکانات شما باشد. عجب است که اعترافی امروز وجود دارد که استانها از امکانات اولیه هم بعضاً محروم هستند و متاسفانه ما اول مسئولیت می گیریم و بعد به دنبال تأمین امکانات آن هستیم. شاید درست آن باشد که اول امکانات را تأمین کنیم و بعد مناره را متناسب با چاهی که کنده ایم به میدان بیاوریم!
نکته دیگر اینکه (مسئولیت شبه حاکمیتی) هم از آن دست ادعاها و گزاره هایی است که به قول عادل فردوسی پور با شنیدن آن باید سر را به میز یا دیوار کوبید! مفهوم شبه حاکمیتی یعنی چه؟ چرا نکته ای را مطرح می کنیم که مصداق آن قابل احصاء نیست یا قابل اجرا نیست و در ثانی وظیفه سازمان نظام دامپزشکی هم نیست! به نظرم همان قانون دچار مشکل را هم درست اجرا کنیم وضعیت خیلی بهتر می شود. چرا می خواهیم دائم خود را به دولت شبیه کنیم. یکبار در دوره های قبل ساختار را شبیه دولت میکنیم و حالا دنبال وظایف شبه حاکمیتی (!) هستیم! به نظرم اصلا ً این کار درست نیست و البته این از دولتی بودن رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی در این دوره و دوره گذشته حکایت می کند. نکته آخر هم در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور است. کاش به جای طرح آن و رسانه ای کردن ابتدا SWOT (شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید) در این باره انجام می شد و بعد چنین نکته ای مطرح می شد. به نظرم تهدیدات و ضمناً نقاط ضعف مهمی در این باره وجود دارد که امیدوارم مسئولین محترم به این موضوع توجه داشته باشند. البته نه تنها در این باره بلکه در کلان موضوع برنامه بلندمدتی با نهایت تأسف در نظام دامپزشکی دیده نمی شود و همین سبب سلیقه ای اداره شدن این سازمان می گردد. کاش افق مشخصی بود و برنامه ای آینده نگر برای این سازمان تدوین می شد تا افراد در چارچوب این برنامه ابتکارات خود را برای عملیاتی کردن هر چه بیشتر به کار گیرند.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
0
0
فرصتهای شغلی داخل کشور همه اشغال شده که به فکر صادر کردن افتادی؟ ...............................................................
كارشناس
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
با سلام جناب دكتر صفري لطفا مشكل فعاليت ساير رده هاي دامپزشكي تكنسين - فوق ديپلم - ليسانس و فوق ليسانس شاغل در بخش دولتي بصورت نيمه وقت در بخش خصوصي را حل كنيد بقيه مشكلات پيش كش . همان گونه كه مي دانيد دكترهاي دامپزشك مي توانند بصورت نيمه وقت در بخش خصوصي كار كنند و يا در غير اين صورت از اداره كل مبلغي تحت عنوان محروميت از مطب بگيرند لطفا اين مشكل را حل كنيد و دعاي ساير رده ها را پشت سر خودتان داشته باشيد چرا كه ما كارشناسان جاي كسي را تنگ نكرده ايم . با تشكر
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
بر خلاف نظر دوستان به نظر بنده پیشنهاد دکتر صفری پیشنهاد بسیار خوبیست. با وجود تعداد بسیار زیاد فارغ التحصیلان دامپزشکی و تعداد دانشکده های دامپزشکی آزاد و دولتی، برای حل مشکل اشتغال دامپزشکان، بهترین راه اعزام آنها به عنوان نیروی کار به خارج از کشور است.
با توجه به کاهش ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی در سالهای اخیر، در صورت اعزام دامپزشکان به خارج از کشور، هم درآمد این افراد به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد و به پول ایران مبلغ هنگفتی خواهد شد و هم ظرفیت بازار کار داخلی افزایش می یابد. ضمنا باعث ایجاد ارزآوری برای کشور هم می شود.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
0
ظاهرا حقایق موجود رو از نزدیک لمس نکردن هنوز! ایشون خیلی هنر داشته باشن، به نظر من وضعیت شورای مرکزی رو یک سر و سامانی میدن و در ضمن، حق سوال از رییس رو ایجاد بکنن تا بدعتهای قبلی دیگه تکرار نشه، ما مخلص ایشون هم هستیم و کسی از ایشون انتظار اشتغالزایی نداره. ماشالله همه عزیزان یک جایی مشغولن، یه کم بالا یه کم پایین!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
آقای دکتر صفری ............................. بعد کل حرفه دامپزشکی زیر سئوال است ،چه برسد به نظام .ما مشکل مدیریت داریم در نظام ..............................
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
Mesle inke ishun ta hala kharej az keshvar nabudan.kharejiha be khode ishun ham visa nemidan.
محمد رفیعی
|
-
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
1- جناب آقای دکتر صفری. لطفا به جای اینکه بدنبال نظم جهانی و کمک به سایر کشورها باشید، ابتدا باید بدانید که جنابعالی نماینده انتصابی وزیر جهاد کشاورزی هستید، نه نماینده صنف دامپزشکی. پس اگر می خواهید مشکل سازمان نظام دامپزشکی حل شود، باید در بدو امر قانون را اصلاح کنید تا از این به بعد وزیری نتواند با اعمال نفوذ بر نمایندگان انتصابی، برای نماینده خود رای بگیرد و صنف را مورد استهزا قرار دهد. من از همکاران سوال می نمایم، چند نفر نماینده انتصابی وزیر بهداشت را می شناسند؟ مگر ایشان کاری برای صنف دامپزشکی کرده اند و یا اینکه تنها به دلیل اشتغال در وزارت بهداشت به این سمت منصوب شده اند؟ دیگر نمایندگان هم همین طور.
2- آقای دکتر، لطفا به جای حل مشکلات کشورهای دیگر به فکر مسئولین فنی و بهداشتی باشید که برای کسب یک لقمه نان مجبور به تحمل هر تحقیری می شوند. به فکر خانم های دامپزشک شاغل در شرکتهای دارویی باشید و بدانید چه تحقیرهایی از یک مشت افراد بی سواد پولدار تحمل می کنند و ............................. آقای دکتر، لطفا فقط شعار نداده و فقط چند قدم مثبت در حل این مشکلات صنفی بردارید.
3- آقای دکتر، با تفکر جهادی مشکل دامپزشکی حل نمی شود. اگر می شد وضعیت دامپزشکی در 15 سال گذشته اینگونه نبود. به جای سنگ جهاد را به سینه زدن، دست خود را به سوی صنف دامپزشکی دراز کنید. قطعا داشتن ساختمان مناسب حلال همه مشکلات این بخش نیست، بلکه ایجاد هویت و استقلال مالی و تولید محتوا از پول و ساختمان مهمتر است.
اکبری
|
-
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
0
یکی از آرزوهای دیرینه دامپزشکان ایجاد سازمان صنفی همانند نظام پزشکی بود که با تلاش همکاران قانون سازمان نظام دامپزشکی تصویب گردید ولی متاسفانه از همان اول قانون سازمان به نحوی دیده شده بود که نه تنها زمینه مشارکت اعضا را فراهم نمی کرد بلکه باعث دخالت شدید دولت بواسطه 8 نماینده انتصابی می گردید که متأسفانه در دوره قبل و این دوره با دخالت وزیر جهاد کشاورزی نماینده انتصابی وزیر به عنوان رییس سازمان معرفی گردید و نشان داد که این سازمان به بن بست رسیده است و مشارکت اعضا در این سازمان عملاً امکان پذیر نیست و اینگونه تفکرات در مورد یک سازمان غیر دولتی که توسط ریاست جدید اعلام شده است نمایانگر عدم آشنایی ایشان با دامپزشکی کشور بوده و تنها تکیه بر اخذ حمایت وزارت جهاد جز زیر سوال بردن حرمت این قشر تحصیلکرده معنایی دیگر ندارد
پیشنهاد من به شورای مرکزی اینست که قبل از هر اقدامی پیشنهاد اصلاح قانون را به مجلس برده تا ابتدا این سازمان تبدیل به یک تشکل غیر دولتی گردد.
کارشناس نظام
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
0
آقای دکتر صفری متاسفانه در دوره دکتر ........... و دکتر ............ حتی در خود سازمان نظام دامپزشکی که باید متجلی حرمت همکاران باشد نیز به همکاران نه تنها حرمت گذاشته نشد بلکه جایگاه دامپزشکی را تخریب نمودند بعنوان مثال افرادی را با مدرک لیسانس زبان فرانسه استخدام نموده که نه تنها مدرکشان ارتباطی با دامپزشکی نداشت بلکه به آنها پست کارشناس ومدیر هم دادند من از شما خواهش میکنم اگر دنبال عزت صنف هستید ابتدا به این بی عدالتی ها پایان داده و تنها افراد و کارشناسان مرتبط با نظام را بکار گیرید متاسفانه این افراد غیر مرتبط با دامپزشکی تنها به دلیل ..................... همیشه بالا تر از دامپزشکان سازمان حقوق گرفته اند
دامپزشک نوین
|
-
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
0
با هدایت سیل عظیم فارغ التحصیل های دامپزشکی به اشتغال در خارج از کشور هم مشکل بیکاری این عزیزان حل میشه هم منافع ارزی کشور تامین میشه هم بخش خصوصی به خاطر کاهش عرضه نیرو به حاشیه سود بهتری دست پیدا میکنه
دکتر بدبخت
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
0
با سلام حضرت استاد صفری .............................................. تو استانهات چیزی به نام نظام دیگر وجود نداری ............................. به نظر من ............. یزد ببین نظام داره یا نه شما نمیتونید حقوق دامپزشکان بحش خصوصی را اجرا کنید چه برسه به .... شعار نفرمایید ........................ چون اینقدر خراب شده که حالا حالاها درست نمیشه
همکار
|
-
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
0
آقای دکتر کجای دنیا مطالبی که در دانشگاه می خوانند یکی است پس حداقل ما به اروپا و امریکا و استرالیا و ژاپن نمی توانیم دامپزشک اعزام نماییم در خاور میانه هم کشور هند با حجم زیاد فارغ التحصيلان دامپزشکی بازار کار را در کشورهای حوزه خلیج فارس گرفته است پس تنها جایی که می ماند افغانستان و عراق بوده که ما می توانیم در کنار طالبان و داعش در صورت زنده ماندن جهاد نماییم از ریس سازمان نظام دامپزشکی خواهشمندم اگر قصد تبلیغات دارد حداقل از افکاری دفاع کند که واقعی می باشد تا بیش از این سازمان نظام دامپزشکی مورد تمسخر همکاران قرار نگیرد
پیشنهاد میکنم به جای افکار غیر واقعی با ارتباطات دکتر صفری با وزارت جهاد سازمان دامپزشکی را در راه اندازی خانه های بهداشت یاری نمایید که با تحقق این امر ضمن اشتغال چند هزار دامپزشک و سایر رده خدمت بزرگی در راه بهداشت جامعه برداشته شده و مردم بیشتر از خدمات دامپزشکی بهره مند می گردند
دامپزشک پشیمان
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
سلا م اقای دکتر لطفا به جای صادرات دکتران دامپزشک، در جهت توقف پذیرش دانشجو در این رشته اقدام نمایید.درحالیکه بازارکار این رشته به شدت خراب شده چه لزومی به پذیرش اینهمه دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد و دولتی می باشد؟ وقتی تعداد مرغداریها،دامداریها و کارخانه ها تغییر چندانی نکرده، کشور چه نیازی به این همه دامپزشک دارد؟ من بعداز 6سال فارغ التحصیلی هنوز کار ثابتی ندارم از انتخاب این رشته بسیار پشیمانم.با وجود قبولی در همه رشته های پیراپزشکی به خاطر علاقه این رشته را انتخاب کردم ولی الان افسوس همه کارکنان وزارت بهداشت را میخورم چراکه هم بازارکار وهم احترام زیادی دارنداما نظام وسازمان دامپزشکی به قدری ضعیف است که حتی توانایی بازپس گیری حقوق دامپزشکان از کارفرمایان محترم را ندارد.من 6ماه است که حقوق نگرفته ام و حتی اداره دامپزشکی نتوانسته کارفرمارا ملزم به بستن قرارداد با من کند زیرا توان اجرایی ندارد مگر نامه اخطار چقدر موثر است؟!
رضایی نژاد
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
0
سلام آقای دکتر صفری--موفقییت نظام دامپزشکی در موفقییت و عملکرد نظام استانها است . لطفا انتخابات نظام استانها را جدی بگیرید شورای فعلی دل نگران و دلواپس است --..؟! هرچند ما سایر رده ها در اراک خیری تاکنون از شورای نظام جز پرداخت حق عضویت ندیدیم که امید داریم با ورود شما وضع سامان گیرد
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
0
با سلام شما اول به وضع اسف بار سازمان نظام وشورای نظام استان ها رسیدگی کن صدور خدمات پیش کش!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
0
پیشنهاد میکنم کشورهایی که در زمینه تشکیلات دامپزشکی ضعف دارند یا در تشکیل سازمانی شبیه سازمان نظام دامپزشکی تجربه ندارند از تجربیات سازمان نظام دامپزشکی ایران کپی برداری و سیستم خود را ارتقا دهند!!!!!
عین الله
|
-
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
0
0
آیا کسی می پرسد در آمد چند ده میلیونی یا صد میلیونی نظام استانی در فاصله 280 km مرکز بابت صدور پروانه دامداران به جیب کی رفته؟؟!!!!!!!!!! جناب دکتر صفری لطفا دستور بررسی صادر فرمایید
نظر شما
ادامه