کد خبر: ۱۷۴۷۸

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، اظهار داشت: آزمون دوره دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال 1393 در هفت گروه آموزشی شامل گروه های آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار می شود.

به گفته وی دفترچه راهنمای این آزمون فردا (سه شنبه) 17 تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و هر داوطلب می تواند بر اساس علاقه فقط در یک کد-رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام و در آزمون مربوط شرکت کند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: هر داوطلب برای ثبت نام، باید در مهلت تعیین شده (17 تیرماه لغایت 24 تیرماه) به سایت سازمان مراجعه کرده و نسبت به دریافت دفترچه راهنما اقدام و سپس به مطالعه دقیق دفترچه مبادرت کند؛ با توجه به اینکه در برخی از رشته ها پذیرش دانشجو در پردیس های خودگردان صورت نمی پذیرد، لذا هر داوطلب قبل از خرید کارت اعتباری ثبت نام باید از وجود رشته مورد نظر خود اطمینان حاصل کند.

توکلی گفت: هر داوطلب باید مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام را آماده کند و با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام به طور اینترنتی انجام می شود لذا داوطلبان باید به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می باشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرداخت وجه ثبت نام شرکت در کد امتحانی مربوط اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پیش نویس تقاضانامه ثبت نام در این آزمون در صفحه 28 دفترچه راهنما منتشر شده است، افزود: داوطلبان باید پس از کنترل تمامی اطلاعات در فرم پیش نویس و اطمینان کامل از صحت اطلاعات مربوط حداکثر تا پایان روز یکشنبه 22 تیرماه 93 نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی اقدام کنند.

در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داوطلبان به سوالات تمامی دروس شامل دروس تخصصی استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی پاسخ خواهند داد.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش در این رابطه اظهار داشت: ضرایب دروس در هریک از رشته های امتحانی عبارتند از مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب 4 ، استعداد تحصیلی با ضریب یک و زبان انگلیسی با ضریب یک.

لازم به ذکر است که در کد-ر شته امتحانی زبان و ادبیات عرب، به جای درس زبان انگلیسی عمومی، زبان عربی عمومی در نظر گرفته می شود و آزمون دروس امتحانی شامل دروس تخصصی و درس استعداد تحصیلی در زبان انگلیسی به صورت تستی 4 گزینه ای می باشد.

به گفته توکلی، در تست های 4 گزینه ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و تصادفی یک نمره منفی منظور خواهد شد.

کارت شرکت در آزمون دوره دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال 1393 پردیس دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و برگ راهنمای مربوط از روز چهارشنبه 19 شهریور ماه 93 بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روز جمعه 21 شهریور ماه در حوزه های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

 

 

نظر شما
ادامه