کد خبر: ۱۷۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بهداشت و آغاز هفته سلامت نشستی خبری در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شده که در جریان این نشست دکتر علیرضا منادی سفیدان نماینده مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه که دکترای دامپزشک هم دارد به صراحت از عدم ادای حق سازمان دامپزشکی توسط وزارت جهاد کشاورزی سخن گفته است.

در ادامه این نشست و در حالی که پیش از این دکتر مجتبی نوروزی مخالفت کامل خود را در گفتگوی مفصل با نشریه حکیم مهر مبنی بر خروج سازمان دامپزشکی کشور از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و پیوستن آن به وزارت بهداشت اعلام کرده بود در پاسخ به پرسش خبرنگاران و در پی اظهارات دکتر منادی ، خود را مأمور و معذور اجرای تصمیمات اتخاذ شده معرفی کرد.

گزارش ایسنا از این نشست به این شرح است :

 

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی حق سازمان دامپزشکی را ادا نمی‌کند، افزود: حضور سازمان دامپزشکی به‌عنوان زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی هیچ مسندیتی ندارد و قابل قبول نیست که این سازمان زیر نظر این وزارت‌خانه باشد.

 دکتر منادی با حضور در نشست خبری رئیس سازمان دامپزشکی کشور که به مناسبت هفته سلامت برگزار شده بود، با تاکید بر اینکه دامپزشکی حرف اول را در بهداشت دنیا می‌زند، در ادامه دامپزشکی را پزشکی پایه دانست و گفت: اهمیت دامپزشکی بسیار بالاست ولی متاسفانه در رابطه با دامپزشکی اجحاف شده که به همین دلیل باید این سازمان زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در کمیسیون طرحی را ارائه دادیم که سازمان دامپزشکی و موسسه تحقیقات، واکسن و سرم‌سازی رازی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش قرار گیرند البته در نظرسنجی از دامپزشکان نیز برخی معتقدند که دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت قرار بگیرد ولی وزارت جهاد کشاورزی طبیعتا راضی نخواهد بود که این اتفاق بیفتد؛ این در حالی است که20 درصد نقش دامپزشکی در بخش تولید بوده و بقیه به بخش سلامت مرتبط است.

پس از این سخنان ، دکتر مجتبی نوروزی به‌عنوان رئیس سازمان دامپزشکی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید چه نظری در رابطه با این موضوع دارید، گفت: هر کار کارشناسی، علمی و فنی دقیق که به سود مملکت بوده،‌ اتفاق بیفتد، روی خروجی آن هیج بحثی نداریم و اجرا می‌کنیم چرا که ما مامور و معذور هستیم.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با سخنان خود به طرح دامپزشک روستا اشاره و اظهار کرد: امسال مبلغ 50 میلیارد ریال برای طرح دامپزشک روستا تصویب کردیم. اگر این طرح امسال به شکل مناسبی اجرا شود مشکلات بسیاری از دامپزشکان بیکار و دامداران رفع خواهد شد.

منادی اضافه کرد: امسال رقم 50 میلیارد ریال نیز برای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور بودجه گذاشتیم.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اهمیت و مظلومیت دامپزشکی در کشور از نمایندگان رسانه‌های کشور خواست که به دامپزشکی اهمیت داده و برروی این موضوع که دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار بگیرد کار کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amini
|
-
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
0
0
felan hame harf mizanan na kasi amal nemikone
mehranjalil
|
-
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
0
0
ghabul konid ke ta zamanike in vaziat edame dare jaigahe haghighie DAMPEZESHK o DAMPEZESHKI moshakhas nemishe.ye fekri bokonid.
نظر شما
ادامه