کد خبر: ۱۷۴۸۶

رضا قدیمی در خصوص خرید و فروش حیوانات غیرمجاز در سطح شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران در رابطه با خرید و فروش حیوانات غیرمجاز و پرندگان مسئولیتی ندارد و اعضای اصناف هستند که در داخل تهران فعالیت می کنند. براساس قانون هیچ فردی حق خرید و فروش پرنده را به صورت زنده در داخل شهر تهران ندارد و افراد تنها می توانند لوازم، تجهیزات و قفس پرندگان و کتاب هایی در این خصوص را به فروش برسانند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: برای خرید و فروش پرندگان متقاضیان باید به مرکز خرید و فروش پرندگان در مجموعه خرید و فروش آزادگان مراجعه کنند. به عبارت دیگر پرنده زنده تنها در این مکان خرید و فروش می شود.

وی درباره نحوه نظارت بر خرید و فروش پرندگان در پایتخت اظهارکرد: اینکه خرید و فروش پرندگان در سطح شهر نباشد، در حوزه تخصصی کار شهرداری تهران نیست و این مساله بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران و شبکه دامپزشکی کشور است.

قدیمی همچنین اضافه کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل بارها از سازمان ها و ارگان های ذیربط مرتبط با این موضوع دعوت به عمل آورده است و به آنها گفته که شهرداری تهران می تواند به این سازمان ها امکانات، مکان و تجهیزات بدهد تا به صورت مداوم در این حوزه نظارت کنند. بدین ترتیب در صورت تخلف راحت تر می توان اقدامات لازم را صورت داد زیرا خرید و فروش پرندگان و نظارت بر آن کاری تخصصی است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر خاطرنشان کرد: اینکه خرید و فروش کدام یک از پرندگان مجاز است، موضوعی نیست که تشخیصش برعهده شهرداری باشد. البته در همین راستا جلسه ای در سازمان محیط زیست استان تهران داشتیم و بر این موضوع تاکید کردیم که صورت جلسه ای نیز در این باره در دستور کار قرار گرفت. طبق برنامه ریزی ها با حضور یک تیم ثابت در محل تعیین شده فقط بحث نظارتی انجام می شود.
 

 

نظر شما
ادامه