کد خبر: ۱۷۵۲۲

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار از واکسیناسیون جمعیت گاوی این شهرستان بر علیه بیماری لمپی‌اسکین خبر داد و با اشاره به مشاهده گاوهای آلوده در این شهرستان از ممنوعیت ورود و خروج گاو به شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، دکتر حمیدرضا حسینی با اعلام این خبر افزود: به دنبال اعلام اداره کل دامپزشکی استان سمنان مبنی بر مثبت بودن نمونه ارسالی شهرستان از نظر بیماری لمپی‌اسکین سریعاً اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی شهرستان اعم از واکسیناتور و قرنطینه وارد عمل شده و با تعیین شعاع 10 کیلومتر از کانون آلوده توسط استان و همین‌طور نقاط پرخطر در 81 نقطه اپیدمیولوژیک روستایی و صنعتی کار واکسیناسیون و سمپاشی با مشارکت بخش خصوصی با هدف جلوگیری از گسترش بیماری و ایجاد کمربند ایمنی آغاز شد.

وی ادامه داد: در همین راستا تعداد 13هزار و 921 راس گاو موجود در این مناطق با استفاده از واکسن آبله گوسفندی و بزی بدلیل هم خانواده بودن و ایجاد ایمنی موثر بر علیه این بیماری با دز 2.5 سی سی واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار همچنین با اشاره به برگزاری سه جلسه ستاد شهرستانی لمپی‌اسکین در فرمانداری و بخشداری مرکزی این شهرستان گفت: ورود و خروج گاو به شهرستان ممنوع شده و اکیپ گشت قرنطینه سیار جاده‌ای در نقاط گلوگاهی ورودی و خروجی شهرستان با مشارکت نیروی انتظامی برقرار شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات سمپاشی با مشارکت دهیاران روستاهای شهرستان و بسیج سازندگی و عشایری با هدف کنترل و کاهش جمعیت ناقل بیماری (پشه و مگس) در حال انجام است.

 

 

نظر شما
ادامه