کد خبر: ۱۷۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اعلام آغاز به کار سامانه دارویی دامپزشکی از 15 تیر ماه امسال گفت: با این اقدام، نظارت بر داروهای دامی در کشور دقیق تر می شود.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈمحمد حبیبیˈ روز چهارشنبه در نشستی با مسوولین فنی داروخانه ها و شرکت های پخش داروهای دامپزشکی در استان قزوین افزود: با راه اندازی این سامانه، از این پس نظارت دامپزشکی بر نحوه واردات، تولید، توزیع و عرضه داروهای دامی در کشور دقیق تر شده و از بروز برخی مشکلات جلوگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر داروهای دامپزشکی باید شدیدتر از داروهای انسانی باشد، تصریح کرد: عوارض داروهای دامپزشکی به جامعه انسانی بر می گردد و بر این اساس نظارت بر داروهای دامپزشکی باید شدیدتر وعمیق تر باشد.

حبیبی خاطرنشان کرد: حجم وسیع تولید و عرضه داروهای دامی در کشور به نظارت شفاف نیاز دارد که امیدواریم با راه اندازی سامانه داروهایی دامپزشکی شاهد کاهش بروز بیماریهای مختلف باشیم.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با اشاره به اینکه در تولید داروهای دامی در کشور خودکفا هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین نیاز کشور به داروهای دامی در داخل کشور تولید می شود که علاوه بر نیاز داخلی به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

حبیبی به برخی مشکلات فرا روی مسوولین فنی داروخانه ها و شرکت های پخش داروهای دامپزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم با بررسی و پیگیری مشکلات این بخش از سوی مدیران دامپزشکی در استانها و انتقال آن به سازمان دامپزشکی، قدم های موثر در راستای حفظ سلامت جامعه برداشته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین نیز در ادامه گفت: تعامل بین بخش دولتی و غیردولتی در جهت پیشبرد راهبردها و اهداف سازمان دامپزشکی در کشور بسیار مهم است و تلاش کردیم برای اولین بار این ارتباط بین مسوولین سازمان با مسوولین فنی داروخانه ها و مراکز فعال پخش دارو در استان صورت گرفته و گام مهمی برای رفع مشکلات این بخش برداشته شود.

ˈبهمن نقیبیˈ افزود: در صدد هستیم در آینده نیز ارتباط مستقیمی بین مسوولین دامپزشکی کشور با مسوولین کلینیک ها و آزمایشگاههای استان قزوین برقرار شود تا ضمن بررسی مشکلات، در جهت رفع آن نیز پیش قدم شویم .

وی اظهارداشت: با برگزاری این نشست مشترک مقرر شد تا مشکلات و مسایل فعالین بخش های مختلف دامپزشکی استان از طریق مدیریت این اداره کل به مسوولین سازمان ارسال تا در رفع آن، اقدام اساسی صورت گیرد.

نقیبی تصریح کرد: پیگیری تصویب حق فنی داروخانه ها، اعمال معافیت مالیاتی برای داروخانه ها، افزایش سود حاصل از فروش داروها، نظارت بیشتر بر نحوه توزیع دارو توسط شرکتهای تولید کننده، جلوگیری ازعرضه و توزیع داروهای قاچاق دامپزشکی از جمله مشکلاتی است که فراروی فعالین این بخش در استان است که امیدواریم با راهکاریهای ارایه شده این مسایل حل شود.

در این نشست نمایندگانی از انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه های دامپزشکی و همچنین شرکتهای پخش استانی به بیان دیدگاهها ومشکلات حوزه فعالیتی خود پرداختند.

استان قزوین دارای 26 داروخانه دامپزشکی و 56 کلینیک دامپزشکی است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کلینیسین
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
0
با سلام متاسفانه در استان اذربایجانغربی هیچگونه نظارتی بر عملکرد داروخانه های دامپزشکی انجام نمیشود و این کوتاهی به ضرر دامداران و مصرف کنندگان محصولات دامی تمام میشود خواهشمند است در این مورد اداره دارو و درمان تکانی بخورند
نظر شما
ادامه