کد خبر: ۱۷۷۰

حکیم مهر -  رئیس انستیتوپاستور ایران از موفقیت بزرگ کشور در تولید آزمایشگاهی واکسن آنفلوانزای نوع A در کشور به دست متخصصان داخلی خبر داد.
دکتر محمد حسین مدرسی در حاشیه بازدید از پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور در آمل گفت: مراحل اولیه تولید این نوع واکسن در انستیتو پاستور ایران که تولید آزمایشگاهی بوده با موفقیت کامل همراه بوده است.

وی با ابراز خرسندی از نتایج کسب شده در تولید اولیه واکسن آنفلوانزای نوع  A در کشور اضافه کرد: موضوع مهم در تولید این نوع واکسن، دستیابی به دانش فنی آن بوده که توسط متخصصان و پزشکان کشور محقق شده است.
 مدرسی اضافه کرد: با وجود آنکه فقط چند کشور خاص تولید اولیه واکسن آنفلوانزا را آغاز کرده اند و ارائه دانش آن میلیاردها دلار برای کشورمان هزینه ارزی در برداشت با توان بالای متخصصان کشور در ایران این دانش حاصل شد.
 رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه تولید نهایی و انبوه واکسن آنفلوانزای نوع A در مدت دو سال محقق خواهد شد گفت: مراحل اول و دوم از چهار مرحله دو سال تولید نهایی واکسن آنفلوانزا که شامل مرحله آزمایشگاهی و تولید نیمه صنعتی است به طور قطع تا پایان امسال انجام خواهد شد.
 مدرسی اضافه کرد: با مقدار مصرفی که ما در ایران داریم می توانیم امیدوار باشیم که امسال بتوانیم تولید نیمه صنعتی واکسن آنفلوانزای نوع  A را در کشور داشته باشیم.
 وی ادامه داد: مراحل سوم و چهارم تولید واکسن آنفلوانزای نوع A شامل تولید صنعتی و گرفتن مجوزهای استفاده است که باید به دقت و بر اساس زمان بندی این چهار دوره به سلامت سپری شود.

نظر شما
ادامه