کد خبر: ۱۷۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

Image result for ‫دکتر شاهرخ رنجبر بهادری‬‎

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از سرمایه‌گذاری بر روی تحقیقات متقاضی محور و بسط و راه‌اندازی رشته‌های نوین و توسعه تحصیلات تکمیلی بعنوان اهداف آینده این واحد دانشگاهی در دوره پیش رو یاد کرد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه سمنان، دکتر شاهرخ رنجبربهادری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در آیین تودیع و معارفه رییس این دانشگاه با اشاره به کمک یک میلیونی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه آزاد، آن را مایه خیر و برکت این مجموعه بزرگ آموزش عالی کشور دانست و گفت: در روزی که به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و موافقت و کمک امام راحل سنگ بنای دانشگاه در دهه شصت گذاشته می‌شد کمتر کسی باور داشت که روزی این خانواده بزرگ به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شود که این مهم در سایه برکت سنگ بنای اولیه و توجهات ویژه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شد.

رنجبر بهادری با اشاره به موقعیت درخشان استان سمنان در بین استان‌های کشور به لحاظ سرانه دانشجو و توسعه آموزش عالی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با توجه به قرارگرفتن در استانی که بیشترین ظرفیت سرانه دانشجویی کشور را به خود اختصاص داده و با عنایت به حضور بسیاری از مراکز صنعتی، نخبگان و استعداد‌های بسیار موجود در آن، دارای پتانسیل‌های فراوانی برای تبدیل شدن به عنوان قطب بزرگ علوم و فناوری‌های نوین در سطح ملی است.

وی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری می‌بایست اقدام به کاربردی نمودن تحقیقات، تعامل ویژه با صنایع موجود در منطقه و توجه خاص به اقتصاد پژوهش محور داشته باشیم.

رنجبربهادری با تاکید بر تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ضمن توجه به تولید علم و بسط و گسترش آن می‌بایست در حوزه پژوهش و فناوری به دنبال سرما‌یه‌گذاری بر روی تحقیقات متقاضی محور باشیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در بعد فرهنگی توجه ویژه دانشگاه به بسط و گسترش فرهنگ ارزشمند اسلامی را به عنوان هدف عالی این مجموعه معرفی کرد و اظهارکرد: در حوزه فرهنگی اثرات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برهمگان واضح و مبرهن است و همانگونه که از نام دانشگاه برمی‌آید بسط و گسترش فرهنگ ناب و ارزشمند اسلامی با یک رویکرد آکادمیک و تاثیرگذار در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی افزود: دانشگاه تلاش خواهد کرد تا در این مقوله با پرهیز از هرگونه حرکت شتابزده و احساسی و به شکلی کاملا منطقی و تاثیرگذار به ارائه نقش خود در انجام ماموریت‌های ذکر شده در چشم انداز فرهنگی دانشگاه بپردازد.

رنجبر بهادری توسعه تحصیلات تکمیلی را در بخش آموزش جزو برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برشمرد و گفت: در حوزه آموزش بسط و راه‌اندازی رشته‌های نوین با توجه به نیاز منطقه و جامعه از اهداف اصلی دانشگاه به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تجمیع واحد‌های دانشگاهی مادر با پردیس‌های علوم و تحقیقات در سراسر کشور آن را به مثابه نیروی تازه‌ای در کالبد دانشگاه دانست و گفت: تنها یک مدیر توانمند، اجرایی و ریسک‌پذیر می‌تواند با یک تصمیم عاقلانه و به موقع در فرصتی کوتاه نقاط ضعف را به قوت و تهدید را به فرصت تبدیل کند که در تجمیع واحدهای دانشگاهی مادر و پردیس‌های علوم و تحقیقات از سوی دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه شاهد آن بودیم.

وی با اشاره به بخشی از سخنان مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان گفت: من خود را متعهد می‌دانم تا به عنوان عضوی از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی تمام تلاش خویش را برای توسعه و پیشرفت دانشگاه به کار بگیرم و این مهم بدون شک در سایه تعامل، وفاق و همدلی بدور از هرگونه جناح‌بندی و اختلاف سلیقه تمامی دست‌اندرکاران و دلسوزان نظام ممکن خواهد شد.

در این مراسم علاوه بر سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، دکتر امراللهی نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های یزد، اصفهان و سمنان، حسن سعدالدین فرماندار سمنان، عباس آلبویه رئیس شورای اسلامی شهر سمنان، میرصناعی مدیر عامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان، دکتر واعظی ریاست پیشین دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

بر اساس این گزارش، شاهرخ رنجبر بهادری رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دارای مرتبه استاد تمامی از دانشگاه تهران و مدرک دکتری تخصصی در رشته دامپزشکی با گرایش انگل شناسی می‌باشد. از سوابق پژوهشی وی می‌توان به 130 مقاله علمی، تالیف و انتشار 6 عنوان کتاب دانشگاهی و راهنمایی بیش از 70 عنوان پایان نامه دوره دکتری اشاره کرد.

وی پیش از این بارها به عنوان پژوهشگر برتر کشور، منطقه و استان برگزیده شده و نمایندگی شورای عالی فرهنگی در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان را نیز به عهده دارد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار انگل شناس
|
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
0
برای آقای دکتر آرزوی موفقیت دارم-
نظر شما
ادامه