کد خبر: ۱۷۷۲۸

دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین برپا می شود

 پنجمین سمینار تخصصی و دوازدهمین جشنواره‌ی ملی زیبایی اسب کاسپین با همکاری هیئت سوارکاری، اداره کل تربیت بدنی و سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در محدوده‌ی فاز گردشگری و نوار ساحلی این منطقه در روزهای 9 و 10 مردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه‌ی گیلان، در پنجمین سمینار تخصصی اسب کاسپین (اسبچه‌ی خزر)، اساتید دانشگاه و محققان در خصوص روند تکامل اسب در ایران، جایگاه اسب کاسپین در جهان، روانشناسی اسب، ژن اسب کاسپین تبادل نظر و مسائل و مشکلات اسب‌داران را بررسی می‌کنند.

جشنواره‌ی ملی زیبایی اسب کاسپین با حضور پرورش‌دهندگان این نژاد و براساس معیارها و استانداردهای بین‌المللی اسبچه‌ی خزر در 9 رده‌ی سنی زیر یکسال تا بالای 10 سال در دو بخش نریان و مادیان با حضور داوران بین‌المللی و ملی کشور در ساعت 9.30 تا 17 عصر برگزار می‌شود.

کشف نژادهای خالص و اصیل اسب کاسپین، احیاء ورزش‌های همگانی و شکوفایی توریسم ورزشی در سطح منطقه، حمایت از ورزش‌های قهرمانی در محدوده‌ی منطقه، فرآهم کردن فضای شاد و مفرح برای گردشگران و اهالی محدوده‌ی منطقه، معرفی اسب کاسپین به فعالان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان ورزش اسب‌سواری و پرورش‌دهندگان اسب، جذب افراد مستعد علاقه‌مند به ورزش اسب‌سواری و حمایت از ورزش‌های المپیکی از علل برپایی این همایش و جشنواره از سوی معاونت فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری این سازمان، در منطقه‌ی آزاد انزلی است.

اسب کاسپین یا اسبچه‌ی خزر قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین نژاد اسب‌های موجود در کره‌ی زمین است که مأمن اصلی آن در حاشیه‌ی جنوب‌غربی دریای خزر بوده و هم‌اکنون هیئت سوارکاری استان با محوریت باشگاه تکتاز منطقه‌ی آزاد انزلی در حال پرورش این نژاد نایاب است.

براساس این گزارش، بعلت هوش زیاد این نژاد نسبت به دیگر اسب‌ها، توانایی زیادی در آموزش اسب‌سواری به خردسالان دارد و از این‌رو و بعلت خلوص نژادی، جایگاه ویژه‌ای در صنعت پرورش اسب و ورزش سوارکار دارد.

 

نظر شما
ادامه