کد خبر: ۱۷۷۶۳
تعداد نظرات: ۳۶۲ نظر

 

به نام خداوند بخشایشگر مهربان

 

آنچه کنکوری‎ها پیش از انتخاب رشته دامپزشکی باید بدانند

دکتر محمد لطفی‎زاده

 

=====================================

(پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روانه جنگی بودند و در راه که می‌رفتند سگی با توله‌هایش را می‌بینند که در سایهای به استراحت می‌پردازد. حضرت دستور می‌دهند لشکر مسیرش را منحرف کند و علیرغم طولانی‌تر شدن مسیر نخواستند که آن حیوان اذیت شود. در حالی که البته قصد جان حیوان هم در میان نبود و فقط استراحت میکرد و چه بسا از آنجا بلند میشد و جای دیگری پیدا میکرد)

 

دامپزشکی از رشته‌هایی است که با اسلام و ایمان عجین است. توصیه‎های فراوان در قرآن کریم و روایات مبنی بر لزوم رعایت حقوق حیوانات و فراهم آوردن آسایش حیوانات از یک سو و دستورات صریح و اولویت دهی فراوان اسلام درباره ایمنی و سلامت مواد غذایی از سوی دیگر، اهمیت فعالیت دامپزشکان را دوچندان می‎کند. این روزها با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری و اعلام نتایج، دغدغه عمده خانواده‎ها انتخاب رشته فرزندان کنکوری است. چه بسا انتخاب نادرست بتواند سرنوشت فرزند یک خانواده را به مسیری ناخوشایند سوق دهد و انتخابی آگاهانه به فضل الهی تقدیری شایسته برای فرد رقم بزند.

با توجه به سؤالاتی که از اینجانب درباره رشته دامپزشکی شده و می‎شود شایسته دیدم در قالب پرسش‎هایی کوتاه و پاسخ‎هایی مختصر و مفید قدری در انتخاب رشته دامپزشکی به خانواده‎هایی که در این زمینه دغدغه دارند کمک کنم. با این توضیح که برخی سؤالات مستقیم به انتخاب رشته مربوط نیست و به منظور ترسیم فضای دامپزشکی در کشورمان آورده شده، پرسش و پاسخ‎های زیر تقدیم می‎شود:

1 -  رشته دامپزشکی در چه مقطعی دانشجو می‎پذیرد؟

در ایران دو مقطع عمده شامل دکترای حرفه‎ای (دکترای عمومی دامپزشکی) و کاردانی دامپزشکی (فوق دیپلم) ارائه می‎شود که کاردانان پس از حدود دو سال می‎توانند با شرکت در یک آزمون در صورت قبولی در مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ادامه تحصیل دهند.

2 -  دامپزشک، دکتر است؟

دامپزشک مانند پزشک، دندانپزشک یا داروساز ، دکتر است اما در میان عموم جامعه بعضی ناآگاهی‎ها در این باره وجود دارد که ممکن است موجب قضاوت اشتباه شود. تعدادی از مردم به دلیل عدم اطلاع از مقطع این رشته گاهی ممکن است از یک دانشجوی دکترای دامپزشکی بپرسند (به سلامتی چه زمانی برای ارشد خود را آماده می‏‎کنی؟) حال آنکه دانشجوی دامپزشکی مانند دانشجوی پزشکی از ابتدا وارد این رشته در مقطع دکترا می‏شود و این طور نیست که اول لیسانس و بعد کارشناسی ارشد و بعد دکترا بگیرد.

3 -  دامپزشکی چند سال است؟

دکترای دامپزشکی در ایران حدود 7 طول می‎کشد که اگر با سرعت درس بخوانید می‎توانید این دوره را حدود 6 تا 6سال و نیم تمام کنید. در مقطع کاردانی طول دوره تحصیل حدود 2 سال است.

4 -  در میان مشاهیر کشورمان از دامپزشکان هم هستند؟

تعدادی از چهره‎های ماندگار کشورمان که در سالیان اخیر در همایش تقدیر از چهره های ماندگار معرفی شده‎اند از میان دامپزشکان هستند. برخی در قید حیات و بعضی از این دنیا رحلت نموده‎اند. استاد دکتر تاج بخش، مرحوم استاد دکتر میرشمسی، مرحوم استاد دکتر نقشینه، مرحوم استاد دکتر شیمی، استاد دکتر نادعلیان، استاد دکتر شفیعی، مرحوم استاد دکتر بابا مخیر و استاد دکتر علی اسلامی از این جمله‎اند.

5 -  در میان چهره‏های اجرایی و سیاسی کشورمان هم دامپزشکان حضور دارند؟

دامپزشکان جدا از حرفه اصلی خود در امور اجرایی و فرهنگی کشورمان نقش مؤثری ایفا نموده‎اند. دکتر مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شاید یک نمونه از صدها مورد در این زمینه باشد. مشاور وزیر نفت فعلی تا معاون و مشاور وزرای صنعت و نفت در دوره قبل، ریاست دفتر رئیس مجلس در دوره‌های قبل و ایفای نقش در مدیریت های ارشد وزارت علوم و دانشگاه تهران و غیره از دیگر نمونه‏ها است. در عرصه فرهنگ و هنر از اجرای برنامه‎ها در رادیو و تلویزیون (برای نمونه دکتر محمد نظری) گرفته تا موسیقی (دکتر پیام صالحی در گروه موسیقی آریان)، مجسمهسازی (دکتر حمید کنگرانی) و شعر و ادبیات (دکتر نصرتی) دامپزشکان نقش مهمی دارند. این موضوع نشانه تنوع توانمندی افرادی است که به واسطه کسب رتبه یا علاقمندی به رشته دامپزشکی وارد شدند و در کنار آن از مهارت‌های مدیریتی و هنر بی‎بهره نبوده‌اند.

6 -  ساختار دامپزشکی در کشورمان چگونه است؟

در ایران سازمان دامپزشکی کشور زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی اداره می‎شود و بخش دولتی و حاکمیتی را شکل می‎دهد. سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز به عنوان سازمانی غیردولتی با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نقشی مانند سازمان نظام پزشکی ایفا می‏کند و وظیفه آن بیشتر معطوف به امور صنفی است که این روزها بیش از گذشته در پی گرفتن برخی از امور تصدی‎گری از بخش دولتی هم هست. تشکل‎های صنفی و غیردولتی دیگری در این بین مانند جامعه دامپزشکان ایران، جامعه اسلامی دامپزشکان، انجمن های علمی دامپزشکی در زمینه‎های مختلف هر یک به نوبه خود به امور صنفی و علمی مشغول هستند و تعدادی از دامپزشکان را در عضویت خود دارند.

7 -  حقوق و درآمد دامپزشکان خوب است؟

این موضوع بستگی به عقاید و فرهنگ هر فرد دارد. ممکن است فردی با حقوق یک میلیون تومان در ماه راضی باشد و دیگری با حقوق سه و نیم میلیون تومان در ماه اصلاً راضی نباشد! اغلب دامپزشکان را می‎توان با حقوق و درآمد متوسط (حدود یک تا دو میلیون تومان) در نظر گرفت. برخی ممکن است در این میان بسیار بیشتر و یا حتی بسیار کمتر درآمد داشته باشند. هستند دامپزشکانی که مسئولیت فنی بعهده دارند اما حقوق زیادی دریافت نمی‏کنند و هستند دامپزشکانی هم که مطب شخصی دارند و به واسطه فعالیت چند ساله درآمدی دو رقمی (به میلیون) در ماه دارند.

8 -  یک دامپزشک بعد از دکترای عمومی می‏تواند تخصص بگیرد؟

رشته‎های متعدد بالغ بر بیست رشته تخصصی برای دامپزشکان عمومی نظیر بیماریهای داخلی دامهای بزرگ، بیماریهای داخلی دامهای کوچک (حیوانات خانگی)، جراحی دامپزشکی، بیماریهای طیور، بیماریهای آبزیان، پاتولوژی دامپزشکی، میکروب شناسی دامپزشکی، اپیدمیولوژی، بهداشت مواد غذایی و غیره وجود دارد که دامپزشک می‏‎تواند پس از شرکت در آزمون تخصصی و قبولی در مصاحبه در این مقطع تخصصی ادامه تحصیل دهد. در کنار این برخی از رشته‏های علوم پایه پزشکی نیز از میان دامپزشکان برای تحصیل دانشجو می‎پذیرند. البته به دلیل قبولی بسیار خوب دامپزشکان و پایه علمی مناسب قدری روند انتخاب دامپزشکان برای رشته‎های مشترک با پزشکی در سالیان اخیر با تنگ‎نظری بعضی مسئولین در وزارت بهداشت روبرو بوده و همین امر امکان ادامه تحصیل در این زمینه را دشوار نموده است.

9 -  حیطه فعالیت یک دامپزشک چقدر وسعت دارد؟

یک دامپزشک از تأسیس داروخانه دامپزشکی و آزمایشگاه تشخیص طبی دامپزشکی گرفته تا مطب (برای طبابت در زمینه‏های گوناگون) و نیز مسئولیت فنی کارخانجات بسته بندی مواد غذایی بخصوص با منشاء دامی تا عضویت هیأت علمی دانشگاهها و مراکز آموزشی و مراکز تحقیقاتی مانند مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‎سازی رازی و همچنین مسئولیت فنی و نظارت بهداشتی در کشتارگاههای دام و طیور توانمندی دارد. حیطه فعالیت یک دامپزشک و توانمندی وی بسیار وسیع است بطوری که این حرفه را دارای (تنوع و گوناگونی بسیار زیاد) می‏دانند و اثرگذاری خدمت دامپزشک از مزرعه تا میزغذا است.

10 -  بازار کار رشته دامپزشکی در ایران و جهان چگونه است؟

در خارج از ایران کشور به کشور این موضوع متفاوت است اما عمده فعالیت بخش خصوصی در خارج کشور بخصوص در کشورهای به ظاهر پیشرفته‏تر بر طبابت حیوانات خانگی متمرکز است که این مسئله در کشور ما قدری متفاوت است. در ایران به دلیل افزایش بی‎رویه پذیرش دانشجو و رشد نامتوازن فرصت‎های شغلی همزمان با این افزایش بازار کار روز به روز دشواری‎هایی به خود دیده است. اکنون در برخی شهرهای بزرگ بازار کار دامپزشکی اشباع یا نزدیک به اشباع است اما در برخی استانها و شهرهای کوچک با کمبود دامپزشک روبرو هستیم. با بازار کار این رشته در وضعیت فعلی و آتی مانند همه رشته‎های دیگر، اگر به خداوند بزرگ توکل شود و خوب درس بخوانید قطعاً به جای آنکه به دنبال کار باشید به شما کار پیشنهاد خواهد شد حتی اگر بازار کار بسیار بد باشد.

11 -  خانم‏ها هم دامپزشک می‎شوند؟

در سالیان گذشته ظرفیت زیادی از تحصیل در رشته دامپزشکی توسط خانم‎ها اشغال شد و دختران جوان توانستند گوی سبقت را از پسران بربایند اما با توجه به آنکه دختران در همه زمینه‎های متنوع حرفه دامپزشکی الزاماً نمی‏توانند و یا نمی‎خواهند فعالیت کنند محدودیت‎هایی در این باره اعمال شده است. اکنون تعداد قابل توجهی از خانم‎ها در زمینه‎های مختلف از طبابت تا مسئولیت فنی و کار در زمینه شرکت‎های واردات و پخش دارو و واکسن‎های دامپزشکی فعالیت دارند اما اینجانب به خانم دامپزشک توصیه به کار در یک شرکت دارویی لزوماً نمی‎کنم چون برخی شرایط فعالیت در این شرکتها را مناسب و در شأن زن مسلمان ایرانی و یک بانوی دامپزشک با درجه تحصیلی دکترا آن هم به عنوان بازاریاب علمی نمی‎دانم! با این حال تعدادی از بانوان دامپزشک محترمه هم در این شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند که عمدتاً درآمد آنچنان بالایی ندارند.

12 -  مناسبت‎های دامپزشکی در ایران چگونه است؟

در ایران هر سال چهاردهم مهر ماه روز دامپزشکی به واسطه درج در تقویم رسمی کشورمان به عنوان (روز دامپزشکی) گرامی داشته می‎شود و در جهان نیز آخرین شنبه آوریل هر سال روز جهانی دامپزشکی نام دارد و حتی سال 2011 در دنیا به عنوان (سال دامپزشکی) نامگذاری شده بود.

13 -  خود شما از دامپزشک بودن و وضع خود راضی هستید؟

این سؤال را اگر از بالغ بر سی هزار عضو سازمان نظام دامپزشکی کشور بپرسید به تعداد هر نفر پاسخ‎های متفاوت دریافت می‎کنید. بنده شخصاً از دامپزشک بودن خود راضی هستم اما ممکن است خیلی از دامپزشکان از دامپزشک بودن راضی نباشند که عمده این نارضایتی مربوط به درآمد آنها یا فرصت‎های کم شغلی باشد. هرچند عده‎ای هم ممکن است باشند که اصولاً از هیچ چیز و هیچ شرایطی راضی نیستند!

14 -  استخدام دولتی هم در دامپزشکی داریم؟

دامپزشکان هم در مجموعه دولتی سازمان دامپزشکی و هم در مجموعه نظامی و نیروهای مسلح کشورمان به عنوان مسئول طب پیشگیری و بازرس بهداشتی عمدتاً مواد غذایی می‎توانند فعالیت نمایند اما همانطور که می‎دانید ظرفیت‎های استخدام دولتی در کشورمان چندان رو به افزایش نیست و محدودیت‎هایی در این باره وجود دارد.

15 -  دید جامعه نسبت به دامپزشک چگونه است؟

در سالیان گذشته به تدریج دید جامعه نسبت به دامپزشک و نقش و توانمندی وی بهبود یافته است اما تا وضعیت مطلوب فاصله نسبتاً قابل توجهی وجود دارد. گاهی ممکن است حتی دامپزشک در یک جمع مورد تمسخر هم متأسفانه واقع شود که این ناشی از ناآگاهی جامعه و ضعف دستگاههای مسئول در این زمینه برای آگاهی‎بخشی است. ممکن است اولین پرسش در میان اطرافیان بعد از انتخاب این رشته این باشد که (سوسک‎های خانه ما دل درد دارند دکتر جان چیکار کنیم؟) این پرسش طنزگونه و نظایر آن را بسیاری از دامپزشکان تجربه کرده‎اند و حتی در صدا و سیما و سایت‎ها گاهی مورد طعنه قرار گرفته و دستمایه طنزهای نازل قرار داشته اند. با این حال این یک روی سکه است. اما اگر اعتماد به نفس وجود داشته باشد می‏شود با توضیح توانمندی‎ها و گوناگونی حرفه‎ای دامپزشکی بر این موضوع فائق آمد و به مردم نیز آگاهی داد که پدر علم واکسن کشور و سازنده واکسن فلج اطفال در ایران و چند واکسن مهم دیگر یک دامپزشک بود که در سالیان اخیر  از میان ما رفت (مرحوم استاد دکتر میرشمسی) یا مدیر پروژه مهم داروی آنژی پارس (درمان زخم پای ناشی از دیابت) یک دامپزشک است (دکتر معتمدی) و یا بسیاری از نمونه‎های دیگر که نیازی به بازگویی آنها در این مجال نیست. سعی دامپزشک باید این باشد که با توضیح توانمندی خود ضمن بالابردن علم و دانش جایگاه خود را در تأمین سلامت عمومی جامعه تبیین نماید. این راه قدری دشوار است اما نباید هم از آن ترسید.

16 -  برای انتخاب رشته دامپزشکی باید چه فاکتورهایی را مدنظر قرار دهم؟

اگر علاقه به کار با حیوانات یا امور پزشکی (ورود به سالن کالبدگشایی، جراحی و سروکار داشتن با خون و غیره) و یا حوصله تحصیل طولانی و امتحانات بعضاً دشوار را ندارید از انتخاب رشته دامپزشکی حتماً صرفنظر نمایید.

17 -  دامپزشکان از سایر گروه پزشکی کمتر درس می‎خوانند؟

دامپزشکان از نظر واحدهای درسی با اختلاف قابل ملاحظه بیش از دندانپزشکان و داروسازان درس می‎خوانند و اصولاً در طب از آنان توانمندتر هستند. اختلاف طول تحصیل دامپزشکی و پزشکی به لحاظ تعداد واحدهای درسی هم تنها به واحدهای کشیک شبانه پزشکان مربوط می‎شود و دامپزشک در برخی دروس مانند انگل شناسی به عنوان نمونه به دلیل واحدهای بیشتر تحصیلی شاید دو برابر یک پزشک اطلاعات داشته باشد. البته این به معنای نفی رشته های دیگر نظیر پزشکی نیست و نقش پزشکان عزیز در خدمت به جامعه به جای خود محفوظ و قابل احترام است.

18 -  سلامت واحد و نقش دامپزشکان در سلامت عمومی جامعه چیست؟

انجمن‎های علمی و صنفی در دنیا به تازگی مفهومی تحت عنوان (سلامت واحد) را معرفی کرده‎اند که در آن با درنظر گرفتن نقش مهم دامپزشکان در تأمین سلامت جامعه تلاش در نزدیک کردن خدمات و همکاری بیشتر مابین دامپزشکان و پزشکان و اولویت دهی به پیشگیری به جای درمان شده است. این مفهوم در ایران هنوز به خوبی معرفی نشده و جای کار بسیاری دارد.

19 -  مفهوم بیماریهای مشترک و دامپزشکان چه ارتباطی با هم دارند؟

حدود نیمی از عوامل بیماریزا در انسان منشاء حیوانی (یا از طریق حیوان یا فرآورده های غذایی با منشاء حیوانی) دارند و بیش از نیمی از عوامل عفونی بیماریزا در انسان هم از حیوانات به انسان منتقل می‎شوند. با این توضیح پرواضح است که بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان (که به اشتباه بیماریهای مشترک خوانده می‎شود، چون هر بیماری مشترکی قابل انتقال نیست مانند دیابت!) که طیف وسیع و شایعی دارند ابتدا توسط دامپزشکان پیشگیری می‎شود و با درمان دامها زمینه بروز و انتقال آن به انسان کاهش می‎یابد. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل در نقش دامپزشکان به عنوان مهمترین افرادی که سلامت سفره غذای مردم از صبحانه تا شام تأمین می‎کنند.

20 -  نقش دامپزشکی در پدافند غیرعامل چیست؟

اقداماتی که بطور غیرمسلحانه در کاهش آسیب پذیری مؤثر است و جنبه پیشگیرانه هم دارد به زبان ساده پدافند غیرعامل نامیده می‎شود. با توجه به آنکه 80 درصد عوامل بیوتروریستی خطرناک (مانند عوامل عفونی بیماریزا) منشاء حیوانی دارند دامپزشکان در پیشگیری از شیوع این بیماریها و اتخاذ تدابیر و تمیهدات پیشگیرانه از ستون‎های پدافند غیرعامل کشورمان محسوب می‎شوند.

21 -  دامپزشک می‎تواند پژوهشگر موفقی باشد؟

با توجه به زمینه علمی مناسب و غنی در دانشگاهها (که البته باید دانشجو تلاش خود را در کسب علم بکار بگیرد) امکان ورود دامپزشکان به عرصه پژوهش فراهم است. دامپزشکان پژوهشگری از گذشته تاکنون افتخارآفرین بوده اند و این نه تنها در کشورمان که در جهان رایج است. از سالمون (کاشف میکروب سالمونلا) گرفته تا یکی از دو کاشف باسیل سل و بسیاری دیگر از دامپزشکان مطرح تا دامپزشکان ایرانی که امروزه در دنیا در شبیه سازی حیوانات (کلونینگ) و واکسن‎سازی (مرحوم دکتر میرشمسی و استاد شفیعی) صاحب نام هستند نمونه‎هایی از این مدعا هستند. امروزه در مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی، انستیتوپاستور، پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، شرکت‎های دانش بنیان، مرکز تحقیقات قلب و غیره دامپزشکان نقش مهمی در تحقیق و پژوهش به عهده دارند و این صرفنظر از نقش اعضای هیأت علمی دانشگاهها است که می‎توانند در کنار تدریس به پژوهش هم مشغول باشند.

22 -  درس‎های دامپزشکی و پزشکی به هم شبیه است؟

دامپزشک مجاز به دخالت در امور پزشکی به عنوان پزشک نیست اما درس‎هایی که می‎خواند بسیار نزدیک به پزشکی و در مواردی کامل‎تر هم هست. در 4 سال نخست دروسی نظیر پاتولوژی (مقایسه‎ای)، بافت‎شناسی، فارماکولوژی، آناتومی (مقایسه‎ای)، ایمونولوژی، میکروبیولوژی، ویروس شناسی، قارچ شناسی و غیره غلبه دارد و در دو تا سه سال پس از آن دروس درمانگاهی مانند بیماریهای داخلی، جراحی، مامایی، رادیولوژی و سونوگرافی، بمیاریهای طیور، بیماریهای آبزیان، بیماریهای حیوانات خانگی و غیره غالب می‏شوند. در حیوانات خانگی بسیاری از بیماریها و داروها همان بیماریهای و داروهای انسان است اما با تجویز متفاوت به طوری که طب حیوانات خانگی را به طب نوزادان در انسان تشبیه می‎کنند با این تفاوت که کار در دامپزشکی سخت‎تر هم هست چرا که نوزاد انسان برخی ناراحتی‎ها را با گریه نشان می‎دهد اما حیوان این کار را هم نمی‎کند و مهارت دامپزشک در تشخیص بیماری تعیین کننده است. در دامهای بزرگ و مزرعه‎ای که از شیر و گوشت آنها استفاده می‎شود و پرندگان صنعتی که از گوشت و تخم مرغ آنها استفاده می‎کنیم و نیز آبزیان حدود نیمی از بیماریها و داروها مشابه انسان و بقیه اختصاصی دامپزشکی است.

نکته مهم آنکه یک دامپزشک عمومی برخلاف پزشک عمومی که صرفاً در مطب به تشخیص بیماری و درمان اولیه می پردازد قادر است انواع اعمال جراحی از سزارین گرفته تا جراحی ارتوپدی و جراحی چشم و غیره را انجام دهد و به امور مرتبط با دندانپزشکی و رادیولوژی و سونوگرافی و نظایر آن هم مسلط است و این حاکی از توانمندی بالای دامپزشکان در طب است.

23 -  دامپزشک فقط در دامداری کار می کند؟

همانطور که قبلاً گفته شد کار دامپزشک صرفاً در دامداری نیست و طیف وسیعی از فعالیت‎ها را می‎تواند انجام دهد. بدیهی است که کار در روستا و دامداری به رغم شیرینی برخی اقتضائات را هم دارد که از آن جمله به فاصله آمد و رفت به دامداری و محل زندگی عمدتاً در بیرون فضای شهرهای بزرگ و یا نیاز به تعویض لباس به دلیل بوی دامداری و غیره می توان اشاره نمود. دامپزشکانی که در طب حیوانات خانگی فعالیت دارند یا مسئول فنی شرکت های بسته بندی مواد غذایی یا شرکت های دارویی و واکسن کار می کنند با چنین اقتضائاتی کمتر مواجه هستند. سختی کار در دامپزشکی هم چندان کم نیست. خطرات ناشی از تماس با عوامل بیماریزا در دامداری، حین تماس با حیوانات خانگی، در کشتارگاههای دام هنگام بازدید و بازرسی لاشه دام و یا هنگام کار در آزمایشگاه از جمله مواردی است که باید مدنظر داشت. البته با بکاربردن اصول حفاظتی می توان از این خطرات کاست.

سخن آخر :

در این نوشته نه چندان بلند سعی بر آن بود که نمایی واقعی ترسیم شود اما پیشنهاد می‎کنم قبل از انتخاب رشته دامپزشکی با تعدادی از دامپزشکان در مصادر مختلف از دانشگاه تا دامداری تا مطب حیوانات خانگی تا شرکت‎های دارویی دامپزشکی و غیره مشورت نمایید و با محیط کار آنها بیشتر آشنا شوید. از سوی دیگر محدودیت‎های ذکر شده سبب ترس در عدم ورود به این رشته نمی‎شود چه آنکه این محدودیت‎ها سالیان سال مانند هر رشته دیگری وجود داشته اما به دلیل قدرت علمی بالا و نهفته در این رشته، توانمندی در تأمین سلامت جامعه، خدمت به مردم در تأمین غذای سالم و ایفای نقش در ایمنی و امنیت غذایی کشورمان، انجام پژوهش‏های بنیادی و تأثیرگذار، کمک به کاهش آلام حیوانات که حتماً اجر الهی در پی دارد و غیره سالانه تعداد قابل توجهی به این رشته وارد شده و می‎شوند و از مزایای این رشته در کسب دانش و احساس خوشبختی به دلیل خدمت به جامعه (از طریق تأمین غذای سالم) و تأمین حقوق حیوانات و کمک به کاهش درد آنها بهره‎مند می‎گردند.

به امید موفقیت همه جوانان ایرانی در انتخاب رشته
 
 
انتشار یافته: ۳۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۳
milad
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
7
16
سلام
پیشنها به حکیم مهر دارم مطلبی در مورد این که ظرفیت رشته های وزارت بهداشت امسال کم شده ولی دامپزشکی تغییری نکرده درج کند
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
10
17
خوب و واقع گرایانه
موفق باشید
داود
|
-
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
21
10
با سلام و ارزوی سلامتی همه هم صنفان و همکاران عزیز.به نظر من برخی از موارد ذکر شده نظر شخصی اقای دکتر لطفی زاده هست و ذکر موارد اینچنینی ضرورتی ندارد مثلا ایا دکتر است دامپزشک؟ مثلا ذکر نام دکتر پیام صالحی و موارد مشابه چه کمکی می تواند بکند به نظر من بهتر است موارد طوری بیان شود که قابلیت اتکا برای تصمیم گیری باشد.با تشکر
محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
6
11
بسمه تعالی
با سلام و احترام به همگان
(برای جناب داود) : ضمن سپاس از نکته ای که فرمودید اگر همه دامپزشکان رشته دامپزشکی را معرفی نمایند که در میان آنان قلم های بهتر و تجربیات مناسب تری از بنده هم هست حتما رشته دامپزشکی از مهجوریت خارج می شود. در این نوشتار من موظف به بیان واقعیات بوده ام کما اینکه بسیاری از همکاران ممکن است از عدم توجه به مدرک تحصیلی (هر چند برای برخی ممکن است اهمیت نداشته باشد) ناراحت باشند و یک داوطلب کنکور لازم است با این فضا آشنا باشد که فردا پشیمان نشود و با عزمی استوار وارد این حرفه و متعاقباً معرفی به دیگران گردد. در مورد دکتر صالحی و نظایر هم سعی کردم چند چهره مشهور را که در میان جوانان شناخته شده اند به عنوان فعالان عرصه های مختلف معرفی کنم و البته با علاقمندی شخصی اینجانب هم چه بسا متفاوت باشد. در ابتدا هم توضیح داده ام که همه سوالات مستقیم به انتخاب رشته مربوط نیست و برخی هم به ترسیم فضای دامپزشکی و فعالیت دامپزشکان در عرصه های مختلف مرتبط است. با تشکر از توجه شما
پاسخ ها
غزل پریمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
با سلام خسته نباشید
ممنون از توضیحات کاملتون دکتر
من واقعا به این رشته علاقه مند هستم اما به خاطر نگاه بد مردم به یک دامپزشک در انتخاب خودم دو دل بودم.اما الان واقعا مصمم شدم و امسال حتما بعد از اعلام نتایج به جمع همکاران دامپزشک ملحق میشم.واقعا توضیحاتتون خیلی خیلی خیلی کامل و عالی بود.و تمام سوالات من برطرف شد.به خصوص اینکه من علاقه ی زیادی به تحقیق و پژوهش دارم و خوشحالم که این رشته از جهت بار علمی در جایگاه بالایی قرار داره
برای من علم این رشته بسیار با ارزش تر از نگاه مردمه
امیدوارم که مسئولین هم بی توجهی ها رو کنار بذارن و مردم هم اطلاعات خودشون رو در این زمینه بالا ببرن.با تشکر
دامپزشک
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
9
7
با سلام به همه به نظر من دامپزشکی خوب بود ولی الان با توجه به حجم فارغ التحصیلان و بازار کار خیلی کم خوب نیست و توصیه نمیکنم با این وضع و توقعات راضی نمیشوند به نظر من بهترین و جذابترین رشته هست ولی تا 7 سال دیگه با مشکل مواجه می شوند
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
56
25
بعنوان یک دامپزشک متخصص اما بیکار! به همه دیپلمه ها توصیه می کنم دور این رشته را حتما و حتما خط قرمز بکشند و آن را برای خود بعنوان منطقه ممنوعه حساب بکنند. بخدا اگر بجای به اصطلاح متخصص دامپزشکی، لیسانس پرستاری یا علوم آزمایشگاهی گرفته بودم الان دستم به دهنم می رسید. نه که در سن 36 سالگی ییکار باشم!
پاسخ ها
خانوم دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
شاید شما بی عرضه بودید!
دامپرور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
سلام
بفرمایید رزومه خود را ارسال کنید همکاری داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
درست میگن بنظرم بازار کار الان بیشتر پارتی بازیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
این افراد فقط میخوان دست تو این رشته زیاد نشه.اما جون های زیادی رو از زندگی ناامید میکنن.خدا ازشون نگذره.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
18
67
آقایی که متخصصی اما بیکاری
امیدوارم ناراحت نشید اما مقصر بیکاری شما بی عرضگیتونه
اینم از عادات ملت ماست که عادت دارند مشکلات خودشونو تقصیر دیگران بندازن
من نمیگم دامپزشکی گل گلابه اما از بسیاری از رشته های این کشور پر کار تره پس لطفا ندانسته حرف نزنید.بنده دانشجوی دکترای عمومی هستم و دارم کار میکنم اون موقع شما میگی کار نداری؟ اون دیگه مشکل شماست که ۱۰ سال تحصیلت معلوم نیست جای کار یاد گرفتن پی چی بودی
داود
|
-
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
8
14
با عرض سلام خدمت جناب دکتر لطفی زاده عزیز.
تشکر میکنم از توضیحات شما.
پاسخ ها
بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
باسخی متین دادید
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
80
14
مزخرف ترین رشته در ایران دامپزشکی هست. ای کاشک هیچوقت دامپزشک نشده بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
به نظرم شما هر رشته ی دیگه ای هم می رفتید بیکار بودید
دامپزشکی یک رشته نابود کننده
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
کاملا موافقم.در مقایسه با رشته های دیگه مثل فنی مخصوصا فنی کاربردی،رشته دامپزشکی رو خوندن یعنی ظلم واقعی به خود کردن هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
میدونم از دامپزشکی راضی نیستی و درآمدی نداری اگر کار داشتی و درآمدت خوب بود نمیومدی تو سایت کامنت بذاری و وقتت رو تلف کنی.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
26
27
خطاب به دانشجوي دامپزشكي. اگر شما كار دامپزشكي مي كنيد از با عرضه بودن شما نيست بلكه نشانگر بي عرضه بودن مسولان دامپزشكي است كه شمايي كه مدرك نداريد كار دامپزشكي انجام مي دهيد!!!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
9
26
خداييش به دانشجوي پزشكي اجازه مي دند خارج از بيمارستان حتي آمپول هم بزنه ؟! اونوقت اين دانشجوي پزشكي رفته كار دامپزشكي ميكنه كه هيچ، تازه ادعاي زرنگي و با عرضه بودن هم مي كنه! شايد هم آقازاده هستي و از رانت استفاده مي كني ديگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
شاید سوادش از شما بیشتر بوده همین دانشجوی دامپزشکی!
تو دامپزشکی هر کی سوادش بالاتر باشه کارم پیدا میکنه
وگرنه همه میرن دانشگاه مدرکم میگیرن همه ام درسارو پاس میکنن ولی واقعا سواد همه با هم برابره؟؟؟
ایلیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
ببین خوبه خودت حرفی از سوادو بالا آوردی
دامپزشکی و پزشکی هر دو درس هایی متناسب به هم دارن یعنی واقعا توان گفت که مشابه هم اند
ولی نمیدونم چرا بعضیها بین پزشکی و دامپزشکی فرق میزارن اما دلیلش واقعا غیر منطقیه که دامپزشکی باید درآمد کمی داشته باشه
توصیه من به دامپزشکا اینه که حتما خارج از کشور کار کنن چون بازار کار در مقایسه با خودمان خیلی بصرفه تره تا اینجا
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
6
24
دوست دانشجو ادعای با عرضگی نکردن فقط گفتن منی که دانشجو هستم یه کاری دارم شما که متخصصی چرا نداری؟و نشاندهنده وجود بازار کار هست
دکتر مهدی سلیمانی
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
7
17
ای کاش نام خود را ذکر می کردید.شما هیچ گاه نباید نظر شخصی خودرا به دیگران نسبت دهید.دامپزشکی بهترین رشته دنیاست وشما حالا خواسته یا ناخواسته یک دامپزشک هستید اگر راضی نیستید بروید کشورهای افریقایی پزشکی بخوانید.اما بد نیست کمی هم راجع به بیکاری در پزشکان هم تحقیق کنید وبدانید آنها هم با مشکل شما دست وپنجه نرم می کنند وبه رشته خود القاب مشابه شما را نسبت می دهند.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
7
32
اولا بنده دانشجوی دکترای دامپزشکی هستم نه پزشکی در ثانی بنده کار رسمی یا درمانی نمیکنم که کسی بخواد بگه چرا این کارو میکنی یا خلاف قانونه
شما به جای این که جان کلام رو بگیرید بلافاصله تهمت میزنید
اتفاقا این ها از مشکلات اساسی دامپزشکی کشور هست
در دین ما اظهار ناتوانی و عجز گناه بزرگی هست.برادران و خواهران گرامی مشکل در تمامی رشته ها هست و آواز دهل از دور خوش است. اگر از وضعیت ناراضی هستید خب کمک کنید تا اوضاع بهتر بشه. این چه رسمی شده که میشینیم و شروع میکنیم به ناله و انتقاد؟
اون آقای متخصص شما ۱۰ سال برادر من درس خوندی، واقعا اشکال از خودته اگه کار نداری.بپذیرید مشکل از خودتونه.من نمیگم ما در بهترین وضعیتیم اما اگه واقعا شما بعد از ۱۰ سال تحصیل نتونستی کار مناسب پیدا کنی یک درصد هم به این بیندیشید که اشکال از شماست.
در انتها هم اگه دوستان با متهم کردن بنده خالی میشن و احساس راحت تری بهشون دست می ده بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
اگه همه ی دامپزشکای عزیز به جای غر زدن به فکر چاره باشن میتونیم با کمک هم به بهبود وضعیت دامپزشکی کمک کنیم،واقعا بعضی ها یا بی عرضه هستند و یا بی سوا و به قول شما مشکل از خودشونه
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
22
17
آقای دانشجوی دکترا، ویزیتوری، فروشندگی، کارگری و... شغلی برای یک متخصص و یا Ph.D محسوب نمی شوند. پس وقتی اون دکتر متخصص میگه بیکارم، احتمالا منظورش شغل تخصصی است. شما لطفا حرمت بزرگتر از خودت هم از نظر سنی و هم تحصیلی نگه دار و واژه بی عرضه بکار بردن به یکی نشانگر عقده های فروخفته است و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
شما کسی را میشناسید که تخصص دامپزشکی دارد و کارگری میکند؟اگر این طور است معرفی کنید برایش کمک جمع کنیم.چون بعید میدانم خودتان در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
16
5
یه لحظه به کامنت دانشجوی دکترای با عرضه دقت کنید اولا بنده دانشجوی دکترای دامپزشکی هستم نه پزشکی واقعا این دانشجو و خیلی از دانشجویان هنوز فکر می کنند چون دامپزشکی می خونند بنابراین می تونند هر کار درمانی و هر پروسیجر جراحی که دلشان خواست،انجام بدند و این تفکر یعنی شقوط علم دامپزشکی در ایران!
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
9
18
شما ها رو خدا زده دیگه من چرا بهتون کار داشته باشم.خوش باشید
در ضمن بنده کارم پرورش طیوره نه ویزیتوری و فروشندگی
اندکی هم از حسدتون بکاهید بد نیست
بی عرضگی شما هم تقصیر من نیست
هر جوابی هم خواستید بدید چون من وقتم با ارزش تر از اونه که جواب یک مشت بیکار رو بدم
بای
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
6
25
متاسفانه اکثر کسانی که به این سایت میان دچار ........اند. شما هم چوب بیکاریتون رو سر یک دانشجو خالی نکنید.
ایشون به واقع راست گفتن که بی عرضه اید چون اگه نبودید الان بیکار نبودید
دکترای تخصصی دام کوچک
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
28
14
کنکوری های محترم؛ برای حفظ سلامت روحی خود (در حین تحصیل و سالهای بعد از فارغ التحصیلی) و جهت جلوگیری از دکتر بیکار بی پول شدن، هرگز دامپزشک نشوید. این نصیحت را از یک دردمند بشنوید و گول عنوان دکترای خشک و خالی را اصلا نخورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
شما نگران خودت باش
متاسفانه شما در حدی نیستی که بخوای ما کنکوریا رو نصیحت کنی
شما اگه خیلی بلد بودی کارم پیدا میکردی،برو سوادتو ارتقا بده آقای دکتر
یکم سعی کن حرمت رشته ت رو نگه داری،همین امسال شماها باعث شدن دامپزشکی سقوط کنه،اگه یه ذره اعتماد به نفس پزشکارو داشتی الان اینجا نبودی:)میخوای معرفی کنم لیست پزشکای بیکارو؟؟؟ولی میخوای همون پزشکای بیکارو ببینی که چجوری خودشونو میگیرن؟؟؟
خواهشا اگه کسی نمیتونه حرمت این رشته رو نگه داره واردش نشه
اگه فقط به دنبال مادیات هستید وارد این رشته نشید.جلوی رشته ی دامپزشکی با ید یه پرانتز باز کنن بنویسن(لطفا با عشق وارد شوید)کسی که به کارش عشق داشته باشه کارم پیدا میکنه دکتر جان:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
متاسفم واقعا.كسي كه به حيوانات علاقه‌منده،کسی که عاشق خدمت رسوندن و کمک کردن به اون فرشته‌هاست،نه دنبال درآمده آنچنانه و نه دنبال اینه که قبل از اسمش پیشوند دکتر بزارن.
همکار
|
-
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
5
2
با سلام خدمت همکاران گرامی.من فقط یک سوال از کلیه دوستان می پرسم کسی میداند.حقوق نخبگانی از قبیل مرحوم دکتر نقشینه، مرحوم دکتر بابا مخیر ،دکتر تاجبخش چقدره؟ یا حقوق دکتر ماندگار چه میزان می باشد این است تفاوت بین رشته زیر بنایی دامپزشکی و سایر رشته من جمله پزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
تمام بدبختی شما این است که فکر میکنید دامپزشکی درحد پزشکی یا دندانپزشکی است.دامپزشکی رشته پنجم است.شما هم اگر قبول میشدید مطمئنا پزشک بودید.ولی این رشته از رشته هایی مثل پرستاری یا علوم آزمایشگاهی بسیار بالاتر است.مشکل این است که افرادی مثل شما متوجه نیستند
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
1
13
با سلام. من هم وقتی دوره عمومی بودم خیلی دیدم مثبت بود، اما الان که دارم تخصص طیور میخونم دیدم خیلی عوض شده، اصن در کشور ما هیچ تفاوتی بینن عمومی و تخصص قایل نیستند. کجا تعرفه جدا داریم برای عمومی و متخصص. دانشجوی عزیزی که کار پرورش انجام میدهند، آفرین. ولی اگر کسی مث من سرمایه نداشت چی؟من که رزیدنتم نمیتونم قبول کنم بازاریاب بشم. دوس دارم از علمم بهره بگیرم. البته از ماست که بر ماست. وقتی در کلینیک دانشکده کشیک هستم متوجه میشم برخی از همکارای ما که شامل اکثریت میشه، متاسفانه فقط برای تامین هزینه خودشون و بدون گذراندن دوره یا داشتن مطالعه نسخه های بسیار مسخره ای میپیچند که واقعا پیش صاحب پرنده خجالت میکشم. اگر همکاران عزیز برای شروع هر کاری کمی مطالعه میکردندبدمت و وجدان داشتند الان اوضاع بهتر بود. رزیدنت طیور
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
3
14
دوستان و دكترهاي محترم دامپزشك، بياييد با هم متحد شويم و هم پيمان شويم در برابر افزايش ظرفيت ها، تاسيس دانشكده هاي جديد، ايجاد دوره هاي تخصصي جديد مقاومت كرده و بخواهيم در ظرف چند سال بسياري از دانشكده هاي بي كيفيت دامپزشكي حق گرفتن دانشجوي جديد را نداشته باشند. كار سختي نيست فقط همت عالي مي خواهد.بياييد با تمام وجود افرادي را كه در حق اين رشته علمي جفا كرده و مي كنند شناسائي كرده و عليه آنان شكايت كنيم. شكايت كنيم كه اين افراد جنايتكار، بدبختمان كردند كه هيچ، در حق بعد از ما نيز جفا مي كنند. بياييد اسم افرادي را كه با اجازه آنها دانشكده هاي آزاد و دولتي جديد ساخته شدند را پيدا و از آنها توضيح بخواهيم كه در برابر أخذ چه مبلغي اين رشته ارزشمند را تبديل به منجلاب كردند؟! كسانيكه با چنين كمپيني موافقند لطفا اعلام آمادگي كنند. حكيم مهر عزيز از شما بخاطر رساندن اين پيغام بسيار تشكر مي كنم.
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
2
7
از جناب دکتر لطفی زاده عزیز بابت مطلب فوق متشکرم.
قصد داشتم لینک مطلب جناب دکتر لطفی زاده را برای برخی از دوستان و آشنایان که در حال انتخاب رشته هستند ارسال کنم؛ اما با خواندن کامنت های همکاران تصمیمم عوض شد.
چرا به این راحتی به یکدیگر برچسب هایی می زنیم که دیگران از این برچسب ها سوء استفاده کنند.
همه ما خواسته یا ناخواسته و یا با علاقه یا بدون علاقه زمانی دامپزشکی را انتخاب کرده ایم.
حالا دو انتخاب داریم: یا اینکه هر کجای کار که هستیم از ادامه تحصیل یا کار در این رشته انصراف دهیم و مابقی عمر را به کاری بپردازیم که علاقمند به آن هستیم و یا اینکه اگر قصد ماندن در این رشته را داریم به جای ناله و شکایت هایی که هیچ نتیجه ای از آنها حاصل نمی شود فقط به فکر افزایش توانمندی های خودمان در زمینه های مختلف کاری و علمی باشیم تا بتوانیم موقعیت های اجتماعی، اقتصادی و علمی شایسته خودمان را در جامعه افزایش دهیم.
کمترین
|
-
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
2
5
با تشکر از آقای لطفی زاده گرامی. از عزیزان محترم خواهشمندم که به بهانه مطالب منتشره در سایت، به تخریب همدیگه مبادرت نورزن. قسمت نظر بیننده رو برای این قرار دادن که در یک فضای محترمانه و بر اساس یک منطق مشخص، به بیان دیدگاهها اقدام بشود نه اینکه تبدیل به صحنه جنگ و لشگر کشی بشه.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
3
37
سلام دامپزشکی رشته خیلی پر درآمد و با کلاسیه من در گیلان کار میکنم 17 سال سابقه کار در صنعت طیور دارم درامدم بالای 10 میلیون چند تا ماشین دارم باغ و ویلا و چند تا خونه دارم سالی چند بار میفرستنم خارج از کشور اگه تخصص داشتم خیلی از این بیشتر پیشرفت میکردم از دکتر متخصص بیکار دعوت میکنم بیاد گیلان اداره کل دامپزشکی منو پیدا میکنی خیلیهارو بردم سر کار آروند
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
19
10
ممکنه کسی درآمدش خوب باشه اما اکثریت دامپزشکان زیر خط فقرند.‏ ‏
دامپزشک راضی
|
-
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
9
9
این که چیزی نیست درامد ماهیانه من 12 میلیون است و برای زنم هم ماشین خریده ام و سالی یک بار به دبی می روم سفر مکه هم رفته ام.تسری هم که بخش دولتی میدهد تخصص هم ندارم البته می گویند اگر تخصص داشتی تسری بیشتری می گرفتی-وسلام-دلیلی هم ندارد که مثل اون دوستمون آدرس بدهم و اهل پارتی بازی هم نیستم و به نظرم چیزی که دامپزشکی را اینچنین ویران کرده همین پلرتی بازی هاست.وسلام.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
13
7
اگه چنین مثال هایی بزنید من هم دارم خواهرم لیسانس رادیولوژی داده تو بخش MRI کار می کنه و ماهی 4.5 میلیون می گیره. آنوقت بنده با مدرک دکترای دامپزشکی تو شهر ... با حقوق مسئول فنی 1.2 میلیون، زندگی که چه عرض کنم فقط زنده هستم! کاش منم هم بجای دامپزشکی تکنولوژیست رادیولوژی بودم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
فقط برای آگاهی جوانان عرض میکنم و قصد توهین ندارم.شما یک تنبله بی....... هستید.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
3
7
منم با ایجاد کمپین موافقم. باید ما دامپزشکان به مسولان فشار بیاریم که ظرفیت را کاهش بدند. زیرا در بین مسولان جامعه دامپزشکی هرگز کسی مثل دکتر هاشمی (وزیر بهداشت فعلی) دغدغه ظرفیت پذیرش را نخواهد داشت!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
1
4
یک تذکر به دوستانی مثل دانشجوی دکترا و حقوق های 2 رقمی. دوستان عزیزم ارزشمند است دامپزشکی خودش پرورش دهنده هم باشد اما نباید این مسئله را جامعیت بدهیم. ببینید وظیفه دامپزشک درمان است نه پرورش. در پزشکی افراد غیر پزشک می تونند بیمارستان بزنند اما توش حتما باید پزشک طبابت کنه. اونایی که پول دارند می تونند دامداری و مرغداری تاسیس کنند و لازم نیست حتما دامپزشک باشند. اما وظیفه دامپزشک درمان است نه پرورش گاو و گوسفند و مرغ. پس وقتی دامپزشکانی از عدم وجود فرصت شغلی حرف می زنند یعنی فرصتی برای درمان و تاسیس داروخانه برایشان بوجود نیامده و گرنه تاسیس دامداری که تخصص نمیخواهد. این وظیفه دامپزشک است که کار مدیریت بهداشتی و درمانی آن فارم را برعهده بگیرد. آن دوستانی که ادعای درآمد 2 رقمی می کنند، درآمدشان بیشتر از راه پرورش بوده و گرنه اگه کلنیسین صرف بودن مثل بقیه دامپزشکان از درآمدشان شاکی بودند. اگرچه باز هستند کسانیکه از راه کلینیسینی به این درامد 2 رقمی میلیونی می رسند اما بیاد داشته باشیم تعدادشان بسیار اندک بوده و اصلا نمی توانند نمونه آماری جامعه دامپزشکی باشند.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
3
3
همکار محترمم کلینیسین طیور در گیلان
با سلام. من گیلانی هستم و رزیدنت طیور و در حال حاضر در تلاش برای پیدا کردن کار، اداره کل هم زیاد اومدم. میشه لطفا بگید اسمتون رو، احتمالا باید بشناسمتون. ولی یه نکته، شما ۱۷ ساله سابقه کار دارید. اون زمان اصلالا مث الان اینقد دامپزشک نداشتیم، قدیم هاا دکترایی که داروخانه هم میزدند خیلی الان وضعشون عالیه، ولی جدیدها یا ناراضین یا میبندند داروخونشون رو.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
4
4
خوش به حالتون آقای آروند. البته من گیلانی هستم و شما رو می شناسم دفتر کارتون هم اومدم، بهتون واقعا تبریک می گم افرادی مثل شما واقعا باعث افتخار دامپزشکی هستند، من تعریف شما و کلاس کاریتون رو برای خیلی از دوستام کردم.
موفق و موید باشید آقای دکتر دست ما رو هم بگیرید
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
9
9
اگه بعد از ديپلم به جاي رشته مزخرف دامپزشكي رشته هايي مثل ليسانس مديريت مي خوندم، حتما الان تو يه بانكي استخدام مي شدم و مثل يك آقا كار مي كردم و حقوق نسبتا خوبي هم مي گرفتم. اما حالا چي؟ منتظرم حاجي كي حقوقم را بده و هر روز از اين مي ترسم كه بگه از ماه بعد ديگه نيا. تازه حقوق كارگرهاي كارخانه خوراك دام از من دكتر بيشتر است. و اين است زجرهاي من در رشته بدرد نخور دامپزشكي
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
5
7
سال 76‏ تو رشته فیزیوتراپی دولتی قبول شدم اما من نفهم رفتم تو آزاد دامپزشکی خوندم و الان فکر میکنم بزرگترین اشتباه عمرم را انجام دادم.‏ توصیه مکنم عمرا کسی سراغ این رشته نیاد زیرا جز نکبت و بدبختی چیزی نصیبش نخواهد شد.
پاسخ ها
علی نژادفلاح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
سلام‌
میگم شما ازاد خوندی دکترای حرفه ای دامپزشکی بود دیگه ؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
3
6
این یک فاجعه است که دامپزشکان اینقدر از رشته شان ناراضی هستن. کاش مسولان اندکی این نارضایتی را درک کنند... کاش هیچ دانشجوی جدیدی تا چند سال وارد این رشته نشه و این سیکل معیوب را خرابترش نکنند.... کاش هیئت علمی های دانشکده ها در معلومات خودشان یک بازنگری اساسی بکنند و اینقدر دکتر دامپزشک بیسواد تحویل جامعه ندهند... کاش دانشکده های بی کیفیت دامپزشکی که تنها بخاطر منافع بعضی ها بوجود آمده اند، هر چه زودتر برچیده بشند و پذیرش دانشجوی فله ای متوقف بشه... کاش ما دامپزشکان که در هر شغلی که مشغولیم، روزی یک ساعت راجع به خدماتی که انجام می دهیم، مطالعات عمیقی داشته باشیم و اطلاعات خود را به روز کنیم.... کاش جزوه خوانی تو دانشکده های دامپزشکی ممنوع بشه و دانشجویانی فارغ التحصیل بشند که شایسته هستند و هیچ دانشجوی بیسوادی نمره نیاره تا دکتر دامپزشک بیسواد تولید نشه...و کاش متولیان سازمان دامپزشکی تنهاحامی بخش خصوصی و مسئول فنی ها باشند تا حامی صاحبان صنایع و قدرت!... و تمام ایکاش هایی که سالیان سال در حد ایکاش خواهند ماند و تبدیل به وهم و رویاخواهند شد!!!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
5
2
سلام من دکتر آروند دقیقی هستم کامنتی که به نام آروند نوشته شده رو من ننوشتم خیلیها با من تماس گرفتند برای کار بخدا فعلا جای خالی نداریم تمام فارمهای ما مسئول فنی دارند به نظر من دوستان باید علاوه بر سواد دانشگاهی سواد تجربی شون رو هم بالا ببرند اگر کسی میتونه درمان موفق انجام بده بیاد گیلان دفتر درمانی بزنه خصوصا بعضی شهرها مثل رضوانشهر تالش فومن صومعه سرا عالیه بهتون قول میدم پشیمون نمیشید وقت سر خاروندن پیدا نمیکنید موفق باشید
رزیدنت طیور
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
5
0
سلام آقای دکتر دقیقی، جالبه که قبل از اینکه خودتون رو معرفی کنید حدس زدم که شمایید، من شرکتتون اومدم دو سال پیش باهاتون صحبت کردم، منو معرفی کردید یه فارم مرغ مادر. آقای دکتر واقعا زدن مطب تو فومن برای طیور خوبه؟
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
2
2
لطفا لينك اين خبر را ببينيد
http://www.tabnak.ir/fa/news/423807/%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF
تفاوت بين نظام پزشكي و نظام دامپزشكي را از اينجا مي توان فهميد. دامپزشكان سالهاست مشكل معيشتي دارند اما نظام به اصطلاح دامپزشكي در حال خواب زمستاني عميقي به سر مي برد و اميدي به بيداريش هم نيست.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
3
4


آقای دقـیـقی عزیز ، استان گیلان خودش به اندازه کافی دامپزشک بیکار داره ( چه با سواد چه بی سواد ) ، لطفا از جای دیگه دامپزشک دعوت نکن . لطفا
همکار گیلانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
موافقم
قنبری
|
-
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
3
دامپزشکی بد ترین رشته برای تحصیل است من هم سواد بالایی در این رشته دارم هم کار میکنم اما متاسفانه تو دامپزشکی پولت راحت میخورن اون هم کارایی هم که از دامپزشکی راضی هستن باید بگم همکار عزیز شما شانس اوردید من خیلی از بچه های با سواد این رشته رو میشنا شم که بیکارم .........................
علی
|
-
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
5
3
دامپزشکی تو ایران یعنی نکبت و بدبختی و مسئولینی که خودشون به این بدبختی دامن می زنند. فرق ما با گروه پزشکی همینه ببینید اونا چه جوری پشت هم اند و تو دانشکده دامپزشکی تهران چه جوری همدیگر رو تخریب می کنند.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
1
با عرض ارادت خدمت همه همکاران من دکتر آروند دقیقی هستم وهیچگونه از مطالبی که بنام من در سایت حکیم مهر ذکر شده است از طرف اینجانب نبوده است و بنده مخلص همه همکاران هستم
دکتر دامپزشک متخصص ناراضی
|
-
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
1
3
تو کشوری که مشاور وزیر نفت فعلی تا معاون و مشاور وزرای صنعت و نفت در دوره قبل دامپزشک باشن هیچ وقت نباید انتظار بیشتری از این رشته داشت.
این رشته فقط پول میخاد، پول داری یا علی موفقی اگه نداری میشی مسئول فنی و حقوق بگیر ماهی 800 تومن یه گاودار بی سواد
هرکی دلش میخاد بیار تو این رشته مضعش اینه.
مردم تو کشور ما (جهان چهارم) تو سیر کردن شکمشون موندن بعد انتظار دارین دامپزشکا پول در بیارن.
با این محاسن معلومه دکتر لطفی‎زاده باید راضی باشه مثله خیلیای دیگه نظیر تاجیک و ....
رزیدنت تخصصی دانشگاه تهران
محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
2
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. (برای دکتر دامپزشک متخصص ناراضی) : من متوجه نشدم آنچه نوشته اید چه ارتباطی به رضایت من از حرفه و رشته تحصیلی ام داشت؟ اما با این حال لازم است توضیح عرض کنم که بنده از وضع بازار کار این رشته راضی نیستم ولی از تلاش خودم و بزرگتر از آن فضل خداوند متعال به شدت راضی هستم و به همه هم توصیه می کنم اگر خوب درس بخوانند و به خدا توکل کنند به جای آنکه به دنبال کار باشند به آنها کار پیشنهاد می شود. این به معنای این نیست که از ضعف ها باید چشم پوشید بلکه به این معنا است که می توان نیمه پر لیوان را هم نگاه کرد. موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
2
آقای دامپزشک متخصص ناراضی
ضعف خودتو در تهمت زدن به دیگران پنهان نکن
از زحمات جناب آقای دکتر لطفی در نگارش این متن سپاس گزارم
دکتر محمدی
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
3
1
عزیز رزیدنت تخصصی! قرار نیست چونکه شما در یک امتحانی درس خوندی قبول شدی برات فرش قرمز پهن کنن بگن بفرمایید به سلیقه خودتون با حقوق پیشنهادی خودتون منت بذارید بیایید سر کار! جناب محترم! آبدارچی هم میخوان استخدام کنن سعی میکنن بهترینش رو بردارن. حالا متخصص که جای خودش رو داره! کمی از خواب خرگوشی بیدار بشید خوبه. شما هر جای دیگه دنیا و هر کار دیگری رو هم نگاه کنی، متوجه میشی که اینطوری که فکر میکنید درست نیست. درسته که حرفه دامپزشکی در ایران بهش ظلم شده اما اینطوری هم که شما میگی نیست. شما بخوای ساندویچی هم بزنی، باید توش خاک بخوری تا بیایی بالا. من با نظر دکتر لطفی زاده موافقم. یه کم خودمون هم باید تفکراتمون رو اصلاح کنیم.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
4
3
اصلا نمیشه پزشکی دندون و دارو رو با این رشته مقایسه کرد.کاش پزشکی آزاد رو میرفتم.به من گفته بودن دامپزشک عمومی از پزشک عمومی جایگاهش و درآمد وبازار کارش بهتره.ولی این صفره و اون صده
پدرام
|
-
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
2
با سلام من دانشجوی علوم ازمایشگاهی دامپزشکی هستم همون رشته من دراورده الانم درخواست دادیم پسوندو بردارن چون واحد های درسیمون عین ازمایشگاه پزشکیه
این که میگن پر درامده من مخالفشم چون کلی بیکار دامپزشک میشناسم بازار اشباع شده اکثر کسایی که دکترا قبول شده بودن همون سال همشون درصای زیر 15 زده بودن کمتر از من وحتی پیشنیاز داشتن از پیش دانشگاهی که من نداشتم خلاصه یه اشتباهی کردیم بماند الانم کار نیست بماند بعضیا هم تکذیب میکنن بماند یا علی
خانم دامپزشک
|
-
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
2
4
خیلی ممنون جناب دکتر مطلب شما کامل و دقیق بود.
جالبه که پای صحبت پزشکا می شینی یه جور شکایت می کنن دامپزشکام یه جور دیگه!!
ای کاش کسانی وارد این رشته بشن که بهش احترام بذارن!!!
حرفایی که اینجا زده شد باعث تاسفه...
باورم نمیشه تعدادی تحصیل کرده این حرفا رو زده باشن...من از مردم عادی شنیدم که به دندانپزشک می گن دندانساز و دکتر نمی دوننش و حتی شنیدم به داروساز میگن مغازه دار یا به فیزیوتراپ می گن ماساژور و حرفای بی اساس دیگه!!!!!!!!! اما واقعا از قشر تحصیل کرده بعیده...
از دوستان من پزشکان زیادی هستند که مطبشون همیشه خالیه و گله و شکایت از بازار کار می کنن...
اما هیچوقت به رشته شون توهین نمی کنن...
من واقعا متاسفم برای همکارانی که قدر خودشون و رشته شونو نمی دونن...لطفا کسانی وارد این رشته بشن که براش ارزش قائلند....متقاضی برای این رشته فراوانه...لطفا جای دیگران رو نگیرین که بعد بیاین به این شکل توهین کنید.من پدرم فیزیوتراپ ، همسرم دندانپزشک و برادر همسرم پزشک هستن و برادر خودم داروساز...هیچ احساس ضعفی در کنار هم نداریم و سطح اجتماعی و مالی یکسان و درست با نوساناتی معمول داریم...دست در دست هم فعالیت می کنیم...لطفا به جای گله و شکایت و توهین آستین عمل بالا بزنید و این قدر باعث سرافکندگی دامپزشکان نشید
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
خانم دکتر،شغل،رشته همه اینها برای انسان هستن نه انسان برای اینها.هدف چیز دیگری است،تعصب بی جا به رشته یا عقیده یا هر چیز دیگری جز کم عقل بودن،چیزی را نمی رساند.این رشته واقعا به درد نخور هست و سیستم برای اینکه یه مشت افراد از بیکاری اعتراض و اعتصاب نکن،همه رو به شنت از پیش طراحی شده تحصیل توخالی هدایت کرد تا به جای اینکه بیکار باشن و به فکر اعتصاب باشن،الکی مشغول بشن تا عمر بگذره و حال و حوصله شورش نداشته باشن.خداوند همه رو از بلایی خانمانسوز، ............. حفظ کند.
محمد
|
-
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
3
2
سلام سال نو مبارک. جناب دکتر چند ماهی هست که این رشته مرا درگیر کرده با خواندن مطلب شما به این رشته علاقه بیشتری پیدا کردم. باتشکر سال خوبی داشته باشید.
محمد
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
3
10
بسواد و پشتکار داشته باشی پول میاد سراغت اما زانو غم بغل بگیری و دنبال مقصر بگردی عمرت هدر میره. شوهر دوست مامانم دامپزشک هست خداروشکر وضع مالیش عالیه. در صورتی که متخصص میشناسم تو آژانس کار میکنه مقصر خودشه نه کسی دیگه. بنابراین تقاضا دارم به جای اینکه بشینید آیه نحس بخونید خودتان پرچم درشته مقدس دامپزشکی را بالا ببرید. (این شغل نیست که باعث افتخار می شود، بلکه شخص است که با شخصیت خود به شغل ارزش می دهد) موفقیت مال همست
ارش
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
15
سلام من دکتر دامپزشک هستم حدود بیست ساله داروخونه دامی دارم و راضیم،ماهی پانزده میلیون تومن خالص درامد دارم و خدارو شاکرم
قاسم
|
-
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
1
0
دامپزشکی در مقطعی از زمان خوب بود و در اون وقع دوستانی که وارد این رشته شدند الان خیلی موفقند ولی حقیقتش اینه که دیگه وضع بازار کار این رشته تقریبا اشباع شده و نیاز به فارغ التحصیل جدید نداره. زیاد هستند فارغ التحصیلان دامپزشکی بیکاری که دنبال کارند. بخصوص بخصوص اصلا ارزش نداره این رشته رو در دانشگاه آزاد بخونی چون واقعا ارزش نداره این همه هزینه برای این رشته صرف کنید.
اونهایی که از پیشکسوتهای دامپزشکی هستند بحثش جداست ولی میانگین حقوق یک دامپزشک الانه یک میلیونه که فکر نکنید بمرور بیشتر میشه، بلکه کمتر هم میشه چون بمرور دام کم،بهداشت زیاد و فارغ التحصیل زیاد میشه.
بنده به شخصه از اینکه این رشته اومدم چندان رضایتی ندارم ولی درهرحال از رشته های پایه بهتره.
به دانش آموزان دبیرستانی یک توصیه برادرانه میکنم، در حد امکان این رشته رو انتخاب نکنید بخصوص بخصوص دور دانشگاه آزاد رو خط بزنید که واقعا ارزش نداره اون همه پول بی زبونو خرجش کنید.
یه کنکوری
|
-
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
6
سلام دوستان ودامپزشکان محترم من سال94 کنکور دادم وبااینکه یه دخترم ولی عاشق اینرشته ام ومصمم هستم که میتونم دررشته ی مورد علاقه ام موفق بشم برام دعا کنید رتبه لازم رو بیارم
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
1
به این سایت جهت سوالات خود در مورد دامپزشی سر بزنید
http://entekhabdampezeshki.blogfa.com/
من نوعی
|
-
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
6
2
دامپزشکی مزخرف ترین رشته تو ایرانه و خوندن این رشته حماقت محضه و ادامه تحصیل تو تخصص فوق حماقته
عارف
|
-
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
1
16
سلام دوستان.من داوطلب کنکور 94 بودم و با رتبه 3300 قصد تحصیل در رشته مقدس دامپزشکی را دارم.به خوبی از معضلات این رشته اگاه شدم.امیدوارم که سطح اگاهی تحصیل کرده های کشورم بالاتر بره.قطعا دامپزشکی رشته ای با وسعت کاری بسیار بالا است...انسانی که عزت نفس داشته باشه انقدر خودش رو حقیر فرض نمیکنه...فقط بخشی از کار دامپزشکان عزیز درمان حیوانات است.چیزی که منو امیدوارم میکنه که این رشته رو انتخاب کنم اینه که ادم هایی ضعیف رو رقیب خودم میبینم که حتی به خودشون احترام نمیزارند.
معلومه که توی دامپزشک ارزشت واسه کشورت زیاده...
دام بعد از نفت دومین سرمایه کشوره...سلامت انسان به دام بستگی داره...جمعیت انسان رو به افزایش پس دام نیز رو به افزایشه...تعجب میکنم دوستی که میگه دام داره کم میشه منظورش چیه دقیقا؟ارزوم اینه که در پژوهشکده رویان به عنوان دامپزشک مشغول کار بشم...چیه ارزومه ...براش تلاش میکنم بهشم میرسم ...فعلا که....تو بهترین دانشگاه کشورم دارم قبول میشم
دانشگاه تهراااااان من دارم میام...
سروش
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
1
4
با سلام دوستان گل بنده دارم دام پزشکی می خونم و بسیار علاقه دارم چون از بچه گی علاقه به این داشتم محقق بشم و گونه به فیلم اروپایی که در مورد یک بیماری تلاش می کردن علاقه دارم و داشتم و چون در این زمینه موفق باشم وارد این رشته شدم و علاوه براین همیشه یک دام پزشک مفتخر بر این است بر موجوداتی خدمت می کند که زبان سخن ندارند اما خداوند پرستش میکند دوستان خوبن واسه وارد شدن در این رشته 3 چیز لازم
1.علاقه بچه ها خیلی مهم خیلی مهم دوستان گلم نگاه کنید در این رشته افرادی را می بینید چون جایی قبول نشدن وارد این رشته شدن چون مقطع دکتر و افرادی می بینید نمی دونند رشته چی هست وفقط شانسی وارد این رشته شدن هدف دار وارد شوید به این رشته
2.به حرف اطرافیانتون گوش ندید که دام پزشکی خوب نیست ببخشید در ایران دانشجو دام پزشک در کل کشور 10هزار نفر بیشتر باشه اما دانشجو واقعی خوب 100 نفر نیستند پس دانشجو خوبی باشید و واسه خوب بودن تلاش می خواد این بگم گاه به وجود میاد از سنگین درس به عصب خوردی میرسی و بدون تعاروف بگم بعضی دروس سنگین تر از دروس پزشکی
3.اما در امد ببخشید دوستان عزیز که در این رشته مدرک گرفتن هیچی بلد نیستن و انتظار در امد بالا را دارید ببخشید انتظارتون بالاست بنده فقط یک استادم مثال می زنم که متخصص طیور در 50 روز در امدش بالغ بر 100 میلیون تومن و شا گرد ایشون که الان باز یک استاد دیگرمون در امد ایشون بالغ بر 50 میلیون در 50 روز درامد دام بزرگ بیشتر است اما به قوا پرفسور ایرج نوروزیان الگو ما دام پزشکان ببین نان کجاست نه پول گاهی خدمت به یک شخصی که زندگیش با یک گاو می چرخونه خیلی بهتر از در امد بسیار زیاد هست
آزاد
|
-
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
11
2
دامپزشکی واقعا رشته مزخرفیه.این رشته حتی مفت هم باشه نباید وقت تلف کرد.مکانیک صد برابر از این رشته بهتره.
پندار نیک کردار نیک گفتار نیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
3
0
نظام دامپزشکی خیلی وقته تو خواب زمستانی هست.فقط موقعی از خواب بیدار می شه که دیگه این پول ......... عضویت رو هم نبینه.دامپزشکی هم مرد تموم شد رفت.دامپزشکی یعنی با زندگی شوخی کردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
2
0
واقعا همه آرزوی بنده این هست که ده سال پیش رشته دیگه ای انتخاب میکردم و حتی لیسانس .حداقل کارمند بانک میشدیم بهترازين انتخاب اشتباه من بود.دامپزشکی در بهترین حالت هم درآمد بيزينسي نداره و تمام دوستان من که دکترا دارن و شغل غیر مرتبط؛درآمد خیلی خیلی بالاتر از این رشته که مسخره هست دارن.کار دوستان متخصص من شده قبطه خوردن به اوضاع دیگر دوستانم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
1
0
با سلام و تبریک پیشاپیش عید-تقریبا تمام نظرات دوستان رو خوندم -فقط بدونید دامپزشکی در ایران -شغل بسیار با ریسکی هست -مثلا فکر کنید در بهترین حالت بشید مدیر کل دامپزشکی یک استان -ایشون در بهترین حالت سه تومن میگیرن-اما یک پزشک عمومی برای گذراندن طرح پزشکیش در منطقه ای محروم یازده تومن میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
1
0
باسلام خدمت همه دوستان
من سال 84 دکترای دامپزشکی کازرون قبول شدم با مخالفت خانواده و اطرافیان عقب مانده و مغز بسته انصراف زدم.خیلی ناراحت بودم و رشته شیمی را انتخاب کردم و الان فوق لیسانس شیمی دارم و بیکارم و تازه بچه خوزستان هم هستم که زیر پای ما نفت و اطراف ما صدها پتروشیمی و پالایشگاه هست و الان خیلی پشیمون هستم. دامپزشکی به نظر من از خیلی رشته های دیگه بهتره.علاقه و پشتکار میخواد. شاید به پای پزشکی و دندان و دارو نباشه ولی اگه زرنگ باشی از این ها هم زیاد کمتر نیست.باور کنید رشته غیر پزشکی در ایران هیچ ارزشی ندارن.برق و مکانیک و شیمی و ... یه ریال نمی ارزن و خقوق اکثر فارغ التحصیلان این رشته ها بیشتر از یه میلیون نیست
مهرنار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
13
1
مرگ=دامپزشکی
تا ارنج دستت باس بره تو ............... گاو
دامپزشک بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
1
0
با سلام خدمت همه ی همکاران عزیز .کسانی که تو این مملکت به حقشون نرسیدن ولی علمشون رو دوست دارن هر چند پول آنچنانی توش نیست.
دوستان زمانی که من دامپزشکی قبول شدم خیلی از دامپزشکا میگفتن نرو ولی اونموقع من فکر می کردم از سر رقابت و حسده.خلاصه گوش نکردیم و اومدیم این رشته یه سال قبل فارغ التحصیلیم قصد کردم تخصص بخونم ولی همه گفتن خوب نیست اینبار گفتم ب حرف همه گوش کنم.درسم تموم شد و اومدم استخدام ارتش5ساله.دو سالش خدمت سه سالش اضافی از روز اول حقوق میدن.همکارای عزیز سخته بعد این همه درس خوندن بری تو نظام ولی چه میشه کرد .وقتی میدونی بعد خدمت بیکار میمونی.چقد سخته نیش و کنایه ها .من عاشق رشتمم ولی بخدا تو ایران ارزش نداره.کسایی ک میخواین رشته انتخاب کنین برای پول انتخاب نکن بخاطر علاقت انتخاب کن.
پاسخ ها
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
حقوق دامپزشک تو ارتش چقدره؟
هیچ کس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
3
4
سلام
من دانش اموز دبیرستانی هستم..بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم وارد رشته ی دامپزشکی بشم.اما نظرات بعضی ها منو به کل ناامید کرد.درسم به نسبت خوبه و مدرسه ی تیزهوشانم.علاقه هم دارم به این رشته اما نظراتو که خوندم...حقوق1میلیون تو جامعه ی الان واقعا پایینه.
لطفا اگر میشه یه نفر منو راهنمایی کنه
رزیدنت دام بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
14
1
مسخره ترین شغل دنیا و بدرد نخور ترین شغل ..........پزشکیه
بابامخیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
4
2
ما یه همشهری داریم اتفاقا ماهی چار ملیون حقوقشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
3
0
هر شغلى دردنياسختى خودشودره ولى اين دليل نيست که بدترين ويابهترين رشته دنيا باشه...به هرحال ازديدمن که دامپزشکى باتمام نظرات شماچه خوب چه بد عالى.هرچندکه حنوض به سنى نرسيدم که تجربش کنم...
صبوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
12
من پیشنهادمی کنم نام دام پزشکی راعوض کنید زیرادکترای این رشته فقط درمورددام اموزش نمی بینندماهی شناسی وموارددیگرهم هست درواقع دکترحیوان شناس هستن نه فقط دام
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
5
از همتون ممنونم از حرفاتون چیزای خوبی یاد گرفتم از نظر من دام پزشکی از پزشکی سخت تر است چون وقتی یه انسان مریض میشه به دکترش میگه کجام درد میکنه اما یه گاو این و نمیگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
4
1
با سلام
به نظر من خیلی ها این رشته را به خاطر اسمش که دکتر هست انتخاب میکنن.و بعدا پشیمون میشن اگه کسی واقعا به این رشته علاقه داره باید انتخابش کنه تا بعدا پشیمون نشه وگرنه خیلی از رشته ها از دامپزشکی بهترن مثل پزشکی دندانپزشکی داروسازی پرستاری هوشبری اتاق عمل روانشناسی بالینی علوم آزمایشگاهی رادیولوژی بینایی سنجی فیزیوتراپی و ... چون جامعه ما به اینها بیشتر احتیاج داره.
دامپزشک اینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
19
رشته ی خوب ینی دامپزشکی... اینکه تلاش میکنی هیچ حیوونی مریض نباشه و زجر نکشه خودش ته ته ته لذته...کل من علیها فان همه چی تو این دنیا از بین رونده س. مادیات مهم نیس. اینکه بری توی روستا و ب مردمی ک تو دار دنیا فقط چن تا دام دارن کمک کنی بی پاداش نمی مونه..... والسلام
شایورد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
2
2
هرچه مدنیت پیشرفت میکنه،عرصه کار برای دامپزشکان حیوانات مزرعه‌ای تنگ تر میشه، روستاها به شهر تبدیل میشن و با مرگ پیرزن و پیرمرد روستایی دام هم جمع میشه! هیچکدام از فرزندان آن روستایی دیگه دامداری نمی کنه و شغل اجدادش رو ادامه نمیده! تا دام نباشه، دامپزشک هم بیکاره! در مورد حیوانات خانگی هم فقط وضع کلان شهرها برای تعداد محدود دامپزشک نسبتا خوبه و دامپزشک های شهرستانی بهره چندانی از طبابت حیوانات خانگی ندارند در دامپزشکی باید تجارت کرد و نه طبابت! و پول توی تجارت دامپزشکی است که نیازمند سرمایه اولیه هنگفته! و در استان های محروم که بعضی همکارا میافتند کار طبابت هست ولی پولی ازش در نماید چون دامدار برای تشخیص و طبابت ارزش قایل نیست و هزینه گزاف بنزین خودروی رو هم نمیده و در ثانی دست هم زیاد شده! این رو واقع گرایانه گفتم چون تو سه استان مختلف با تخصص داخلی دام بزرگ طبابت کردم و چون بچه معلم و بی پول بودم به جایی نرسیدم ، هیئت علمی شدن هم که مافیاییه! 5سال پیش تو آزمون استخدامی سازمان دامپزشکی در یک استان محروم قبول شدم و الان با درد آوارگی زندگی میکنم حقوق ناچیز دولتی میگیرم ولی شکر خدا از دامدارجماعت توهین نمی شنوم! متخصص داخلی دام بزرگ!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
2
5
با سلام خدمت دوستان
آقایونی که از رشته دامپزشکی گله دارید ، میدونین مشکل شما چی هست؟
دوتا مشکل بیشتر نیست
یا اینکه تحقیقات خوبی نداشتین
ویا اینکه بدون علاقه و با فکر اینکه درآمد زیاد داره به این رشته اومدید
بعد ناراضی هم هستید؟
آقایونی که گله می کنید و می نویسید اصلا به این رشته نیاید خوب دو تا دلیل به خاطر حرفت بگو که آدم قانع بشه.
مگه نمیبینین که آدم هایی هستن که موفق واقع شدن پس لطفا مشکلات خودتون رو به پای دیگران نزارید
من راه خیلی زیادی تا دکتری دامپزشکی دارم و آرزو دارم از اون نوع دکترای نا راضی نباشم
امیدوارم به کسی اهانت نشده باشه
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
2
6
چرا این همه از رشته ی دکتری دامپزشکی بد حرف ميزنين برا همیشه که نمي خواهد به این صورت باشد یعنی هیچ گونه تغییری در این شغل و حرفه نمي خواد به وجود بیاد،خواهش میکنم یک مقدار مثبت انديش باشید اگر شما دامپزشکان امید واري بدین واز رشته ی خودتان دفاع کنید دیگه هيچ کسی از این رشته بد نخواهد گفت باهم متحد باشيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
5
1
با سلام
بیش از 99 درصد کنکوری های محترم وقتی از قبولی در رشته های پزشکی داندان و دارو ناامید میشن دامپزشکی رو انتخاب میکنن.نمونه بارزش شخص خودم.بعد میفهمن این کجا و اون کجا.پزشکی با دامپزشکی مثل آسمان و زمین هست. حالا اگه مقطع دامپزشکی لیسانس باشه به جرات میگم هیچ کس نگاهش هم نمیکنه.از نظر درآمد هم که پرستاری و اتاق عمل و بیهوشی و رادیولوژی و دیگر رشته های پیرا پزشکی خیلی بالاتره و پرستیژ بالاتری داره
شایورد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
7
0
توصیه به کنکوریها از طرف متخصص داخلی دام بزرگ با 12سال سابقه کار دامپزشکی: 1- گول مقطع دکترای دامپزشکی رو نخورید، به اول اسمتان یه دکتر اضافه میشه بدون اینکه درآمد دکترهای گروه پزشکی رو داشته باشید! 2_ در دامپزشکی باید تجارت کرد نه طبابت 3_عنوان دامپزشک برای مردم جامعه ما با پوزخند و تحقیر اجتماعی همراهه ( حتی آگه به زبون ندارند در رفتارشان نشان می دهند) 4_آگه دامپزشک بشید در صورت عدم رضایت شغلی، نمی توانید بدون پول هنگفت شغلتان رو عوض کنید! تشکیلات دولتی دامپزشکی هم در مقابل دستگاه های دولتی دیگه اصلا به حساب نماید! نه از نظر مالی و نه از نظر قدرت سیاسی و اجتماعی! 4_ یه دامپزشک هیچ وقت نمی تونه فرماندار بشه ولی یه معلم و یا یه مهندس کشاورزی میمونه( دامپزشکان که پست بالایی دارند، مانند دبیرشورای انقلاب فرهنگی یا رییس ستاد مشترک نیروهایی مسلح به واسطه رابطه سیاسی به این پست رسیدند و نه به واسطه دامپزشک بودن! نماینده های دامپزشک مجلس هم برای رهایی از ننگ دامپزشک بودن و تحقیر اجتماعی آن، دامپزشک بودن خود رو از مردم پنهان کردند و خود رو پیراپزشک و یا متخصص رشته تخصصی معرفی کردند تا رای بیابند! 4_ به این رشته نیایید و تکنسین اتاق عمل یا پرستاری یا فیزیولوژی تراپی و هر رشته ای که با انسانها سروکار داره رو انتخاب رشته کنید و دور رشته های که با حیوان سرو کار داره رو خط بکشید! چون مثل من متخصص داخلی دام بزرگ هم که باشی باز هم این تحقیر اجتماعی ولت نمی کنه! و عمره رفته هم برنمیگرده! چون سنت هم بالا میره از دیگر فرصت های شغلی، ازدواج و... عقب میمونی و باید در جامعه پر شکاف طبقاتی ایران درجا بزنی و یا سقوط کنی! 5_ نتیجه: تو رو به خدا و جوونیتون قسم، رشته دامپزشکی، علوم دامی و هرچه با دام سرو کار داره رو اصلا انتخاب نکنید! و لیاقت قبولیتون رو رشته های علوم پزشکی حتی در مقطع کاردانی که ادامه تحصیلش می ارزد رو از دست ندید!
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
3
11
واقعا تاسف آور هستش که در مورد این رشته اینجوری صحبت میکنید.
من دوسال از درسم مونده و همزمان شاغل هم هستم
بعضی ها هستن میشینن پارو پا میندازن و میگن کو کار
هرکی کار میخواد باید بدوو دنبالش نه منتظر باشه کار بیاد سراغش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
10
من عاشق رشته ی دامپزشکی هستم،درود بر نظر دکتر مسعود،عاليييييي بود
قوامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
1
2
سلام به همگی

حرف من حقیقته،اگه دروغ میگم نامردم

الان رشته دامپزشکی واسه کسی خوبه که پولی داشته باشه که واسه خودش واحد تولیدی بزنه و کارش مطمان باشه چون خودش ماهره......اونوقت فکر نمیکنم که به پیشنهاد های ماهی ۳&۴میلیون گوش کنین چن خودتون چندنفر رو استخدام خواهید کرد و ماهی تا۲۰ملیون درامد میاد

پس الان موقع علاقه نیست
موقع عقل و پوله
دکتر صفایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
3
1
شما این آگهی استخدام را ببینید حساب کار دستتون میاد.


شرکت تعاونی تولیدی توزیعی رازی البرز جهت تکمیل کادر فروش خود از یک نفر با مدرک کارشناسی به بالا با گرایش بازرگانی یا دکتری دامپزشکی دارای سابقه فروش در زمینه دارو و واکسن دامپزشکی با شرایط زیر جهت تصدی مدیریت فروش دعوت به همکاری می نماید.

1. مدرک کارشناسی ارشد بازرگانی یا دکتری دامپزشکی

2. سه سال سابقه در زمینه فروش و بازاریابی دارو و واکسن دامپزشکی

3. روابط عمومی بالا و خلاق

متقاضیان دارای شرایط فوق، رزومه خود را به آدرس پست الکترونیکی شرکت info@tttrazi.com ارسال نمایند.

این نشون میده که دامپزشک صرفا فقط یه فروشنده هست . مدیریت یا دامپزشک!!!!!!!! واقعا مسخره هست. خوب معلومه اون که مدیریت خونده روابط عمومیش بالاتره و خلاقتره به نسبت
عقل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
1
0
یک ............. می داند که این همه دامپزشک برای ایران لازم نیست .
کنکوری
|
Finland
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
1
0
سلام...میخواستم بدونم آیا درامد رشته ی دامپزشکی حتی اگه تو دانشگاه علوم پزشکی تهران هم خونده باشی کمه ؟ یا مثلا بین کسی که تو دانشگاه تهران دامپزشکی خونده با کسی که تو هر جایی آزاد دنداپزشکی خونده کدوم درامدش بیشتره..؟؟؟
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
3
سواد داشته باشی نونت تو روغنه
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
سلام،به نظرم کسی که به این رشته میاد باید خیلی علاقه داشته باشه و فرد فعالی باشه و آینده کاریش بسیار تحت تاثیر تجربه ای هست که موقع دانشجوییش به دست آورده چون شناختش نسبت به استعداد و علاقه اش تو اون زمینه رو پیدا میکنه و هر چی فکر اقتصادی و خلاقیت بیشتری داشته باشه موفقتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
6
سلام،واقعا به سواد دوستان اگر سواد داشته باشی واقعا پوووووول توش هست ولی اگر سواد نداشته باشی اصلا موفق نیستی..همین..
شایورد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
1
1
حرف حقیقت همیشه آگه بر وفق دل ما نباشه، انکارش می کنیم ولی آقا مسعود! مطمئن باش هنوز دانشجویی و مطمئن هستم شغلت رو هم با رابطه به دست آوردی! بذار دانش آموخته بشی تا پرده حقیقت برات روشن بشه! منم ذاتا با رشته ام مشکل ندارم و تلاش زیادی کردم ولی روزگار چیز دیگه ای رو به آدم تحمیل می کنه! کار می کنی ولی حق و حقوقت رو کارفرما می خوره! اینکه ربطی به عدم تلاش و تن پروری نداره! انشا الله موفق باشی!
ح ط دکتر دامپزشک خصوصی بدبخت
|
Finland
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
2
تو این مملکت هرچی باشی مهم نیست فقط پپپپپپپپپپپپپپپ... باریکلا پارتی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
2
باسلام خدمت تمام دوستان تحصیل کرده در مقطع دکترای دامپزشکی،ضمن تقدیر از اظهارنظرات دوستان و بیان دیدگاه ها،واقعیتی که مطرح هست،عدم وجودجایگاه مناسب دامپزشکی در جامعه هست و چون این کار اقتصادی هست(اغلب)وحساسیت جانی مثل پزشکی رو نداره.. هیچگاه همانندپزشکی نخواهدشدحیطه ی کارماباحیوانات است و اغلب دامدارها هم ،کم سوادیا بی سوادند،انتظارتحول شگرف نداشته باشید،واقع بین باشید،طرف مقابل را بشناسیدو زیاد نرنجد،مثل من موفق خواهید شد....روزی دست خداست...ولی توسط بندگان خدا به دست ما ،می رسد متواضع و خدادوست و خیر خواه باشید... درکارتان مهارت کسب کنید، در ها به رویتان باز خواهد شد.دامپزشک درمانگاه با18 سال سابقه کاردرمانی.
علی ایزدی
|
Finland
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
5
باسلام خدمت دوستان عزیز دامپزشکی یکی از بهترین مشاغل موجود در ایران هس .بنده بورسیه ناجا در این رشته هستم برای بازرسی و گوشت مواد غدایی حتی در فکر ایجاد داروخانه نیز هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
1
دوست عزیز شما در ناجا هیچ گونه پیشرفتی ندارید ولی یه بیسواد چرا. به عمق حرفم فکر کن
محمد
|
Finland
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
3
سلام من خودم واقعا عاشق داممزشکی هستم اما به جرات می گم اگه برگردم عقب پزشکی می خونم واقعا داممزشکی تو کشور ما مرده شاید ده درصد دامپزشکا راضی باشن الباقی واقعا تو مضیغه هستن نمونه اش خودم تو بهترین دانشگاه درس خوندم اخرش باید از یه بی سواد حقوق بگیریم باز صلاح مملکت خویش عاقلان دانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
4
با سلام من یک نظر دارم هیچ با سوادی بیکار نمیمونه من هم دوست داشتم دندون بخونم قبول نشدیم
احَسان
|
United States of America
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
3
یه جمله ای هست که میشه آگه تو کارت اینقدر وارد وآگاه باشی که از تو بهتر نباشه ثروتمند میشی الان یه متخصص صددرصد وارد تو کار مثلا قناری چقدر درآمد داره با درمان هر بیماری در هر مزرعه واحد تولیدی سالن پرورش یا هر چیز دیگه مشهورتر و قابل اتکا تر میشود برید از رشتیان لذت ببرید برید جاهایی که دار ندا شون چند تا مرغ و گوسفند هس یه نظم و نظامی بدید این عشقه با این توانایی دل به دریا بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
باسلام.من پدرم گاوداری داره ومن پشتوانه دارم و پدرم اصرار داره دامپزشکی بخونم ولی راستشو بخواهید من ازحیوانات متنفرم و یک دختر هم هستم. رتبم به دامپزشکی دانشگاه تهران می خوره ولی من نمی خوام. پدرم فقط جنبه تجاری این رشته رو می بینه ولی من نه.من عاشق پزشکی هستم ولی پدرم مخالفه. به نظرتون صرف داشتن پشتوانه به دامپزشکی برم؟خواهش می کنم کمکم کنید واقعااااا سر در گمم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
1
0
با سلام دوست عزیز به نظر من اگه شده پزشکی آزاد برو و دامپزشکی تهران نرو. پزشکی یه رشته ای هست که محدود نیست.جایگاه بالایی داره شما همه جا میتونید کار کنید ولی دامپزشکی اینجور نیست مخصوصا واسه یه دختر.شما اگه پزشک باشی صدتا از این گاوداری ها که پدرتون داره رو میتونید بخرید و نفروشید
Maede
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
سلام میشه لطفا درمورد کاردانی دامپزشکی بیشتر توضیح بدبد؟مثلا شغلی یا این که قبولی تو آزمون کارشناسی چند درصد و چند نفر پذیرش میشن. ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
4
0
دامپزشکی یعنی بد بختی
دامپزشکی یعنی بفرماید آقا یا خانم دکتر طویله
حال انتخاب با شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
2
2
ببخشید شما چرا درمورد دامپزشکی این طور صحبت میکنید اصلا خودتون دامپزشک هستین،درضمن کار دامپزشک صرفا کار طویله ای نیست کارهای زیادی رو میشه انجام داد.کلینیک دام کوچک،داروخانه،وغیره....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
3
پزشکم وقتی دیدی باشی باید بري مناطق محروم تا پول دربیاری،تا مدرک بهت بدن نمی تونی پاتو بندازي روی پات پشت یه میزی پول بهت بدن که،دامپزشکی هم باید کار کنی حالا هر کدام حوزهي تخصصی خودشون رو دادن.اون پزشک انسان،اون یکی پزشک دام،بعد اینقدر پزشک های انسانی هستند که احترام بالایی به دامپزشکان ميزارن حتی مردم عادی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
1
بله ببیند مردم کشور فرانسه که مهد دامپزشکی جهان است 3 دانشکده دامپزشکی داره در حالی استان های آذربایجان شرقی و غربی 5 دانشکده دامپزشکی داره وبعد هر کس رشته ی پرستاری آزاد قبول نشه میره دامپزشکی آزاد شبستر با رتبه صد هزار کشوری بله اینه دکتر ...........
نفری که با رتبه صد هزار آیا باید جواز حضور در رشته دامپزشکی رو داشته باشه به نظر من هر کی بره دامپزشکی پشیمان میشه چون درس ها سخته ولی نه ارزش اجتماعی داره و نه پول مردم به دامپزشک میگن دکتر .......... وبیطار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
5
0
پزشک پول داره پرستاری پول داره اما دامپزشکی بد بخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
کی گفته پرستاری پول داره
سرپرستار حقوقش خوبه اما پرستار حقوقش عادیه و نسبت به کاری که انجام میده کمه
من رشته ای بدتر از رشته ی پرستاری ندیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
3
درسته ولی این که شهر آذربایجان 5 تا دانشگاه زده دیگه نمیشه کاری کرد،اگه شما بريد دفترچه ی دانشگاه آزاد و ملی امسال رو نگاه کنید میبینید که چقدر پذیرش انجام دادن مگه ایران چقدر پزشک و پرستار میخواد ولی دیگه چه میشه کرد.بعدش پرستیژ کاری هرکس به شخصیت خود آدم مربوط میشه حالا چه پزشک چه دامپزشک،داخل کار دامپزشکی باید زحمت زیادی بکشی چون بالاخره کارش خیلی وسعت داره وبه یک جا نمیشه محدودش کرد،بعد باید دامپزشک ها بایک دیگر اتحاد داشته باشن که مثل پزشک ها باشیم هر کی بهمون حرف نزنه امید و ارم موفق باشين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
دقیقا
اتحاد رمز موفقیت ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
1
0
سلام دوست من پزشک اگه بره منطقه محروم ماهی 14 تا 17 میلیون بهش میدن. دامپزشکی رو چقدر میدن؟؟؟؟ درآمد یه پزشک در بدترین شرایط از درآمد دامپزشک در بهترین شرایط خیلی خیلی بیشتره.قبول نداری برو بپرس.بعد هیچ وقت یه پزشک رو به خدمت در منطقه محروم اجبار نمیکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
توهم زدی شما
14 تا 17 میلیون:))خواب دیدی خیر باشه
همینه دیگه،پزشکا همین کارو کردن با ارزش شدن
چون مثه امسال شماها نبودن بزنن تو سر رشته شون
همینجوری پرستیژ کارشونو بردن بالا
اگه همچین درآمدی در کار بود که همه ی پزشکا با سر میرفتن مناطق محروم:))پس چرا هیچ پزشکی تمایل نداره بره مناطق؟حرف میزنیااا برادر/خواهر من
خواهشا اعتماد به نفس داشته باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
3
1
پشت چی وایستیم اصلا دامپزشکی یعنی بد بختی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
انصراف بده شما به درد این رشته نمیخوری:)
برو سرچ بزن بیمارستان درین،ببین دامپزشک داریم تا دامپزشک:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
1
0
مگه دامپزشکان رو مجبور میکنن که برن منطقه ی محروم هرکس دوست داره هرجا بخواد ميره،بعدش ماهی 17 فکر کنم اغراق میکنین،از بستگان ما بدترین منطقه ماهی 9 داره درمیاره اگه اونجا نره اصلا درآمدی نداره مجبوره برا پولللل همين،بعدش من دامپزشک می شناسم کاملا راضی اصلا نمی دونم شما چه مشکلی بادامپزشکي دارین،من دامپزشک سراغ دارم در 4 ماه 60 میلیون درآمد داشت چون واقعا علاقه داشته و کار ش خوب بوده حالا مبخواين باور کنین ميخواين باور نکنین چون برای شما دامپزشکی یعنی بدون کار ودرامد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
دانشجویان دامپزشکی باید بپذیرند که دامپزشکی رشته نیست دوستمون میگه دامپزشک میشناسم ماهی 15میلیون درآمد داره من این 15 میلیون ثابت نیست و شایعه است خیلی این طوری دل من رو شاد کردند اما اگه با حقیقت رو به رو شدم دیدم پرستاری کجا ودکتر .......... کجا جامعه پول پسنده پول نداشته باشی بهت سرکوفت میزنند هر کی بره دامپزشکی پشیمان میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
ما که پشیمو نیستیم:)
شما باید از دوران دانشجویی برنامه ریزی میکردی که نکردی
آدمای برنامه ریز همیشه موفقن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
1
دامپزشکی خوب رشته ای ولی مثل اینکه شما اصلا قبولش ندارین،باید داخل دامپزشکی بري و مقطع تاپ اون درس بخونی مثل متخصص طيور وغیره و البته در کارخود خوب کار کنی واز اون نتیجه بگيري،وگرنه هیچی،البته در مقطع عمومی آن هم بازم میشه،من که هیچ بدی از دامپزشکی نديدم.ببخشید یک سوال دارم از شما،نکنه شما موقع کنکور به پزشکی علاقه داشتين درسته که این طوری صحبت میکنین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
سلام برای دامپزشکی ازاد یه جای دور چه رتبه ای لازمه؟؟با رتبه ۱۳۰۰۰۰ ممطقه دو میشه دام ازاد درامد،؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
1
آخه چرا کسی نیست که از ما دامپزشکا دفاع کنه و بذارن ما هم تخصص های مشترک پزشکی رو شرکت کنیم ؟؟؟
آخه چر ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
سلام.من امسال کنکور دادم.دانش آموز خوبی بودم ولی به دلایلی رتبم خوب نشد.امسال میتونم دامپزشکی شبانه رو انتخاب کنم اما رشته های پرستاری و هوشبری هم مقابلم هستن.در دانشگاه میتونم به خوبی تلاش کنم اما برای انتخاب بین این رته ها دو دل هستم.لطفا منو راهنمایی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
پرستاری ک اصلا نرو چون میشی تو سری خور دکترها و هی بهت گیر میدن
هوشبری خوبه هوشبری رو برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
بستگی به علاقه ی شما داره
دامپزشکی علاقه میخواد
درساش سنگینه و باید واقعا برنامه ریز و با عرضه باشی تا موفق بشی
یک دامپزشک از لحاظ علمی خیلی بالاتر از پرستار و هوشبره اما اگه درگیر پول و مادیاتی پرستاری الان اوضاعش بهتره ولی اونم درآمدش 2 تومن بیشتر نیس
هوشبریم خوبه ولی ادامه تحصیل نداره.اما پرستاری رو تا دکترا میتونی ادامه بدی و درصورتی که علاقه نداشتی برای ارشد میتونی گرایشتو عوض کنی
دامپزشکی هم که حسابش جداست چون دکترای حرفه ایه
و اصلا در حد رشته های پرستاری نیس(از جهت بار علمی) بستگی داره دنبال چی باشی و هدفت چی باشه
من خودم دخترم و خیلی دغدغه ی کار ندارم و دامپزشکی رو دوست دارم با تمام وجود.و میخوام وارد این رشته بشم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
اون دوستیم که میگه پرستار تو سری خور پزشکاست درجواب بگم که:ایراد از {بعضی} پزشکاست که خودشونو عقل کل میدونن.وگرنه هر رشته ای در جای خودش ارزشمنده و نباید به هیچ رشته ای بی حرمتی بشه
کاش پزشکا به خاطر شرایط خوبی که الان دارن انقدر غد و مغرور نمیشدن...تاسف برای این دسته از پزشکا(بعضی از پزشکا هم واقعا با شخصیت و متواضع هستن البته)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
تا زمانی که بعضی از افراد دید خود رو نسبت به دامپزشکی تغییر ندن همین روال وجود داره،بار ها گفتم دامپزشکی رشته خوبیه ولی اگه پشتیبان کنیم از هم و این همه انتقاد منفی از دامپزشکی نکنيم بابا،تا چند سال پیش رتبه ی دندانپزشکی بدتر از پزشکی بود ولی با حمایت هایی که از هم کردن الان شده رشته ای تاپ تر از پزشکی و رتبه ی بهتری از پزشکی میخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
دقیقا
باید پشت هم باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
1
بدترین دانشگاه آزاد داره با رتبه ی 15000 میگیره تازه اونم تکمیل ظرفیت ها دیگه اینقدر هم دامپزشکی بد نشده ها تازه با رتبه ی شاید از اینم کمتر که گفتم حداکثرشو گفتم من.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
ببخشید شما لیست دانشجویان دامپزشکی شبستر رو نگاه کنید ببینید با رتبه چند صد هزار قبول شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
همون ها میشن بیکار میان این رشته رو خراب میکنن دیگه
بعدش هم شما قضاوت نکنین شاید کسی واقعا از همون دانشگاها با همون رتبه های افتضاح هم متحول بشه و...همه چی به یه کنکور بند نیس دوست عزیز
کما اینکه بی عدالتی در کنکور سراسری بیداااد میکنه
یکمم از اونایی بگو که با سهمیه های بالا وارد رشته ی پزشکی شدن...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
ببخشید به نظرتون دامپزشکی شبانه ارزشش رو داره؟یا بهتره هوشبری رو انتخاب کنم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
1
0
دوباره کنکور بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
1
1
هوشبری بهتره
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
من موندم این پزشکای عمومی که ماهی ۱۵ میلیون درآمد دارنو این دوستان از کجا درمیارن ؟! طرف پزشک عمومی با ماهی ۲۷ روز کشیک تو بیمارستان دولتی منطقه محروم ماهی ۲.۵ درآمد داره ، تازه این خوبشونه که کار گیرش اوموده ، اونوقت اینا چطور ۱۵ تومن درامد دارن نکنه دوستان یادشون رفته که واحد پول مملکت ریاله نه تومن !
در ثانی ، دوستان ناراحتن که چرا دامپزشک شدن ؟ اشکال نداره... هرکس ناراحته تشریف مبارکشو ببره هرچی که دوست داره بخونه ما هم منت کسیو نمی کشیم ، اما هیچ احد الناسی حق توحین به این رشته رو نداره و بی کاری و بی عاری خودشو نمی تونه پای رشته بنویسه چون دامپزشکی آنقدر افراد موفق و مرفح داره که مردم عاقل وقتی اونا رو میبینن اول به خود این حضرات به ظاهر دامپزشک شک می کنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
درود بر شما
..........پزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
مخلص کلام اگه به دنبال ارج و اجر اخروی و دنیوی هستید دور ........پزشکی را خط بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
پزشک ماهی 11 میلیون درمیاره این آقا از کجا میگن که 2/5 درمیان پرستار دو نیم درمیاره آقا آمار اشتباه به مردم ندین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
ببینید درآمد ها یکی نیستن
یه پرستار ممکنه دوشیفت کار کنه 2 و نیم دربیاره
بستگی به مکان کار داره
و سواد افراد
تا میتونید سوادتونو ببرید بالا
با سواد باشید چه پزشک چه دامپزشک چه پرستار حقتون رو میگیرید:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
به نظرم این آقای دکتر دامپزشک درست فرمودند امارشون هم درسته اگه شما برين یه آماری بگیرین ميبينيد که یه پزشک برا کار باید برن داخل قطار و پزشک قطار بشن که باید جونشون رو بزارن کف دستشون و از این قطار به اون قطار با حقوق کم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
هر کسی به نمونه رو دیده و همونو میگه
همه که نمیرن قطار
ولی خدایی اگه پزشکا به درآمدشون راضی بودن نمیومدن سمت تدریس کنکور و یا مشاوره ی کنکور!!!!
انقد پزشک میشناسم که کار طبابت رو ول کردن اومدن تو کار تدریس کنکور و بعضیام برای طمع متاسفانه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
1
سلام آقای دامپزشک 95/05/24 18:06 اول : مرفح نه مرفه - توحین نه توهین
دوم هیچ کس به هیچ کس توهین نمیکنه هر کس نظرات خودش رو میگه و نظرات همه هم محترمه. دوست و همکار دامپزشک عزیز شما باید اول بیان و املاء خوبی داشته باشی که دیگران ازتون بپذیرن.مگه ادبیات جزء دروس کنکور نبود. پس شما چه جور دامپزشکی قبول شدی وقتی املاء شما اینقدر ضعیف هست.
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
دوست عزیز به جای اینکه به اصل موضوع بپردازی داری غلط املایی میگیری از ایشون
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
1
بچه ها توروخدا یکی به من بگه من 95 کنکو. دادم با رتبه 9321 دامپزشکی سمنان بده
پاسخ ها
غزل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
نه عزیزم مبارکت باشه
درسات رو خوب بخون
که یه دامپزشک موفق بشی
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
هوشبری هم قبول شدم بچه ها تو رو خدا یکی بگه من چیکار کنم به دامپزشکی. خیلی علاقه ندارم وضع مالی خیلی بدی داریم حتی پول خوابگاه سراسری رو هم به زور شاید جور کنیم خواهش میکنم ی کسی منو راهنمایی کنه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
وضع مالی خیلی بدی هم داریم توروخدا هوشبری اتاق عمل مامایی درآمدش حدود ا در ماه چه قدره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
به فکر درآمدی سمت دامپزشکی نرو چون دوره ی تحصیلیش طولانیه و باید تلاش زیادی بکنی برای کار چون نسبت به خروجی ها کار کمتره و باید زرنگ باشی و با سواد
هوشبری و اتاق عمل هم درآمدش دقیق نمیدونم ولی باید حدود 2 تومن باشه.بازم بستگی به تلاش خودت داره.اگه دست راست دکتر باشی ممکنه حقوقت بیشترم باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
سلام فاطمه خانم به نظر من چون شما خان هستید رشته های پیراپزشکی رو انتخاب کنید مثل پرستاری هم از نظر کار خوبه هم از نظر اجتماعی هم از نظر ازدواج و....
ولی اگه هدفتون صرفا گرفتن مدرک هست دامپزشکی هم بد نیست. بیشتر تحقیق کنید از محیط بیرون و تو محیط واقعی نه مجازی. خودتون برید از نزدیک ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
2
0
رشته ی دکترای دامپزشکی تلاش بسیار فراوان میخواد.در رشته ی پزشکی چه باسواد باشید و چه بیسواد میتوانید درآمد خوبی داشته باشید.ولی در دامپزشکی باید مهارت فکری و دانشی و عملی زیادی داشته باشید.اولا این که کی گفته رتبه های صد و خورده هزار دامپزشکی آزاد میارن.یکی از آشناها با رتبه 21 هزار نتونست دام آزاد بیاره.دوما کسانی که ناپلئونی درس ها روپاس کنند نود درصدشان از آزمون پره کلینیک رد نخواهند شد.در مورد شرایط شغلی این رو بگم که اگر شخصیت راحت طلبی دارین هیچ وقت در دامپزشکی موفق نخواهید شد و با توجه به این که ما ایرانی ها اکثرا راحت طلب هستیم اکثر این هایی که میگویند بیکار هستند اولا اونهایی هستن که معدلشون بسیار داغون هست و سواد این که حتی یک بیماری رو تشخیص بدن ندارن.دوما این که آنهایی هستن که تا لنگ ظهر خوابند و سوم این که اهل کار نیستند.اگر میخواهید دامپزشک موفق شوید بایستی در طول تحصیل شبانه روز اولا درس های علوم پایه را بخوانید و مسلط باشید دوما این که در طول اینترن و اکسترن بودن علاوه بر خواندن دروس دانشگاه به میزان 5 برابر آن مطالعه ی سورسی داشته باشید.که این نیاز به تلاش بسیار زیاد و شبانه روزی و بی خوابی های بسیار دارد.وقتی شما یک دامپزشک باسواد شوید آن وقت است که پول خودش خود به خود می آید.آن وقت است که دام دار های بسیاری جز شما دام هایش را به دامپزشک دیگری برای ویزیت نخواهد داد.آن وقت است که شما میتوانید با خواندن تخصص و گرفتن بورد علاوه بر استاد دانشگاه شدن میتوانید با داشتن کلینیک تخصصی قوی تمام نگاه ها را معطوف به خودتان کنید.آری دامپزشکی ده ها برابر پزشکی سختی دارد.ولی این است که میگویند بعد از سختی ها آسانیست
پ ن:رزیدنت تخصص دام کوچک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
سلام آقای رزیدنت اصلا این حرفتون درست نیست که پزشک بیسواد هم درآمد داره.مردم دنبال پزشک باسوادن که با حداقل تعداد ویزیت سریع درمان بشن. ضمنا ببخشید انگار شما تا لنگ ظهر میخوابید چون خبر ندارید پارسال طرف با رتبه 26 هزار منطقه دامپزشکی شبانه تهران قبول شده با رتبه حدود 50 هزار منطقه دامپزشکی آزاد شوشتر. برای اطمینان یه سرچ کن و رتبه های قبولی دامپزشکی پارسال رو نگاه کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
آقا/خانوم محترم!
اونایی که با این رتبه ها قبول شدن جای شما و دامپزشک های باسواد رو اشغال نمیکنن.شما نگران چی هستی دقیقا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
1
0
نود درصد کسایی که میان دامپزشکی آیندشون خراب میشه،چقد حیف که همه کسایی که دکترای دامپزشکی قبول میشن با رتبه های خوب اومدن.متاسفم بای خودم و بقیه ی دامپزشکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
افتخار کن به خودت
آیندتم اگه تلاش کنی خراب نمیشه
فاطمهبچه ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
بچه ها یکی به من بگه بین رادیولوژی مامائی و هوشبری کدوم رو برم بهتره از هر نظر و درآمد؟
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
بچه ها توروخد. یکی که خودش دامپزشکی خونده بگه تغییر رشته به پزشکی خیلی سخته من پارتی ندارم پول هم نداریم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
اصلا تغیر رشته از دامپزشکی به پزشکی غیر ممکنه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
من رفتم انتخاب رشته به من این. گفتن رادیولوژی خوبه برم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
آره بازار کارش خوبه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
خواهش میکنم یکی جواب بده من پول ندارم ولی دختر با انگیزه ای هستم دامپزشکی یا رادیولوژی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
1
0
سلام فاطمه خانم .چون شما خانم هستی دور رشته دامپزشکی رو خط بکش و برو تو رشته های پیراپزشکی. حالا کدوم رشته پیراپزشکی به نظر من پرستاری. ولی برای اطمینان بیشتر برو یه بیمارستان بین رشته های رادیولوژی پرستاری اتاق عمل هوشبری و مامایی و ... یه تحقیق کلی بکن و از نزدیک کارشون رو ببین. هیچ مانعی هم واسه رفتن و تحقیق کردن شما ندارید. با افردای هم مشورت کن که یا تازه جذب شدن یا چند سال گذشته. چون آدم باید موقعیت الان رو بسنجه نه گذشته دور
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
دختر جان رشته رادیولوژی از نظر بازار کار خیلی بهتر از دامپزشکی است
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
متخصص رادیولوژی با رادیولوژیست فرق داره من اگه رادیولوژی شیراز بخونم دکتر نمیشم؟ تو ایرا. دکترا هم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
نه عزیز دکترا نداره تا ارشده
اون تخصص رادیولوژی هستش که فقط پزشما میتونن بگیرن و بسیار پرطرفداره
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
راحت کار براش هست؟ درآمدش چقدر حدودا؟
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
1
0
یعنی انقدر اوضاع دامپزشکی خرابه من پیش ی مشاور. خیلی خوب رفتم گفت احتمال داره از دام به پزشکی تغییر رشته ولی خوب شاید احتملش کم،باشه خواهش میکنم راهنمایی کنید وقت ندارم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
نظر هاتون در مورد دامپزشکی بسیار ناامید کننده است ی چیزی بگید آنقدر بده یعنی،درآمد ماهی5 تومن هم نداره
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
0
5 تومن؟! انقد تخیلی راجع به دامپزشکی فک میکنی؟اگه ما حقوقمون دو تومن باشه کلاهمون رو بالا میندازیم،تازه اگه کار گیرمون بیاد،اکثر فارغ التحصیلا بیکارن،مثل خودم، هزاران افسوس برای آیندم و جوونیم که با این رشته تباه شد. وقتی سال یک بودم بچه های سال شش میگفتن تا فرصت دارین تغییر رشته بدین،باور نکردیم، بعد از تلف شدن شش سال،با چه رتبه ای اومدم دامپزشکی،چقد تو این شس سال اذییت شدم چون رشته ی سختیه آخرشم بیکار بیکار،توصیه میکنم الکی نگاه متعصبانه نداشته باسیم و همه باور کنیم این رشته باعث نابودی آینده کلی دانش آموز خوب شده چون اکثر کسایی که حدتقل در دوران ما،این رشته رو انتخاب کردن فاصله ی کمی با پزشکی داشتن و حروم شدن تو این رشته ی لعنتی.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
رادیولوژی چه طوره؟ دکترا داره تو ایران؟ خوبه درآمدش؟ حدودا چه قدره؟
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
بچه ها یکی جواب منو بده باید انتخاب رشته کنم سایت بسته میشه پزشکی هسته ای با. نه هزار و خورده ای قبول میشم منطقه 1؟ کرمانشاه پزشکی هسته ای
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
0
داروسازی بندر عباس 9000 قبول نمیشم؟ خخواهش میکنم یکی جواب بده ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
اگه مدیر محترم سایت همکاری کنن و این نظر رو پخش کنن ممنون میشم. فاطمه خانم تواین سایت نمیشه شما اینقدر سوال بپرسید هی از این رشته به اون رشته می پرید و نظر دیگران رو میپرسید اگه دوست دارید برای مشاوره به تلگرام mahshoo@ کنید.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
0
ببخشید ولی من تلگرام ندارم ممکنه راهنماییم کنید ممنون میشم واقعا کسی رو هم ندارم که ازش بپرسم
شیرین بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
سلام . از راهنمایی هاتون متشکرم... من عاشق حیوانات و دامپزشکی هستم و درآمدش کم ترین اهمیت رو برام داره... راستش می خواستم بپرسم که آیا در ایران هم میشه پناهگاه حیوانات درست کرد؟ آیا میشه یه جایی واسه حیوانات در حال انقراض ساخت (از طریق دامپزشکی)؟! متشکر میشم اگه یکی که واقعا میدونه پاسخ بده...
با تشکر
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
1
یکی جواب منو بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
فاطمه خانم شما 150 تا انتخاب دارید که حدود 50 تا از این انتخاب هارو رشته های تاپ که بهشون علاقه دارید بزنید مثل پزشکی و دندان یا همان داروسازی بندرعباس به قول خودتون بعد از اون 100 انتخاب دیگه رو رشته های پیراپزشکی بزنید.باید بگم که رادیولوژی در ایران دکترا ندارد ولی میشود برای ارشد و دکترا وارد رشته های مرتبط و نزدیک با رادیولوژِی شد.جهت اطلاع از این رشته ها به سایت زیر مراجعه کن
http://www.pnb-iran.com/post/177
ضمنا برای احداث مطب های رادیولوژی و سونوگرافی و ... حتما باید یه متخصص رادیولوژیست (کسایی که ابتدا پزشک عمومی و سپس تخصص رادیولوژی میگیرن) و یه کارشناس رادیولوژِی با هم دیگه اقدام کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
سلام شیرین بانو. شما علاوه بر احساسات باید یکم منطقی تر فکر کنید.چرا؟؟؟
بله پناهگاه حیوانات میشود درست کرد ولی این پناهگاه هزینه دارد هم هزینه مکان هم غذا هم دارو و درمان و ... شما که درآمد براتون کمترین اهمیت رو داره این هزینه هارو از کجا میخوای تامین کنید؟؟؟ حیوانات در حال انقراض که دیگه خدا میدونه چقدر هزینه میخواد و بیشتر محیط زیست همچین مواردی رو پیگیری میکنه. دقیقا یادم هست حدود چند سال پیش تلویزیون یه مستند نشان میداد که یه نوع بچه ببر یا پلنگ در حال انقراض در یه منطقه حفاظت شده
مریض شده بود که محیط بانها و یه کارشناس محیط زیست و یه کارشناس نمیدونم علوم دامی بود یا یه چیز دیگه این زبون بسته رو گذاشتن داخل یه اتاق که درمان کنن فکر کنم منتظر دست غیبی بودن که بیاد معالجه اش کنه به خدا قسم ندیدم یه دامپزشک واسه معالجه بیارن اصلا انگار همچین چیزی تعریف نشده بود که دامپزشک هم وجودداره تا اینکه حیوان بیچاره بعد از دو روز تلف شد و مرد. البته اینا در ایران هست.از خارج کشور اطلاع ندارم. بله اوضاع دامپزشکی در ایران اینگونه هست.
جالبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
2
بعضی کامنت ها خنده داره یکی میاد ی چیزی میگه و بهد دوباره با ی اسم دیگه نظر قبلیشو تایید میکنه واقعا جالبین
شیرین بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
باز هم از راهنمایی هاتون ممنون ... راستش واسه من تا وقتی که بخوام اون کارو کنم پول اصلا مسئله نخواهد بود. فقط می خواستم بدونم تا چه سطحی از دامپزشکی لازمه که اجازه بدن؟ با تشکر اگه پاسخ بدید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
نیاز نیست واسه این کار شما لزوما دامپزشکی خوانده باشید پس مقطع هم مهم نیست. شما در هر صورت میتونید مجوز بگیرید. حالا اگه علاقه دارید خودتون به کارهای درمانی این مرکز بپردازید باید حداقل دکترای عمومی دامپزشکی داشته باشید.
avisa
|
Oman
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
سلام...
من امسال کنکور دادم رتبم شد4000 انتخاب رشته کردم
اول پریسای 3 زشته دکترارو زدم بعد دامپزشکی زدم ولی خیلیا با اینکه من دام زدم مخالفن...من چون تحقیق کردم که میشه بعضی تخصصای پزشکی رو از طریق دام گرفت از جمله تغذیه که منم دوست دارم...میخواستم ببینم درسته؟
ممنون میشم راهنماییم کنیین چون من یه رشته دکترا پیوسته میخام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
سلام
من اول از شما یه سوال دارم شما خودتون برای مراجعه به دکتر تغذیه پیش کسی میری که پایه اش تغذیه بوده یا اینکه کسی که پایه اش دامپزشکی بوده؟؟؟؟
حال درد سر گرفتن مجوز مطب به کنار.
متاسفانه به تازگی هم اعلام شده به تخصص های با پایه دامپزشکی ش.نظام پزشکی نمیدن.
امیدوارم یکی از سه رشته دکترا که انتخاب کردین قبول بشین (پزشکی دندان و دارو)
شما اگه بدون علاقه دامپزشکی رو انتخاب کردید به احتمال 99 درصد پشیمون میشین از این انتخاب. حالا اگه هدف شما فقط گرفتن مدرک هست اشکال نداره باز هم تاکید میکنم فقط و فقط گرفتن مدرک. ولی بعید میدونم در آینده هم هدفتون فقط گرفتن مدرک ملاک باشه.
avisa
|
Oman
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
1
ممنون از جوابتون...
حرف شما صحیح ولی مراجعه کننده چجوری فرق یک متخصص تغذیه که پزشکی خونده یا یکی که دامپزشکی خونده میتونه تشخیص بده...
اما مشکل من اینه که اصلا نمیتونم به رشته های کارشناسی تو انتخابشون انعطاف نشون بدم...یعنی علاقه ندا رم همش احساس میکنم اگه برم نمیتونم ادامه بدم ولیی کاش علاقه داشتم...
واینکه اگر اطلاع دارید من که رتبه زیرگروه 2شده 3400میتونم دارو بین الملل شهرستان بیارم البته میدو انم پرسشم در حیطه بحث دامپزشکی نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
خواهش میکنم
شاید کسی متوجه نشه ولی وای به حال روزی که کسی متوجه بشه. آدم های حسود هم کم نیستن. که اطلاعات شخصی رو سریع فاش میکنن. از این حرفها گذاشته شما خودتون پایه قوی ندارید.با این همه مشکلات حالا اگه مجوز مطب بدن.حتما شرایط تاسیس مطب رو مطالعه کنین
ان شاء الله که قبول میشین. شما با این رتبه حدود 70 تا 80 تا انتخاب از رشته های تاپ رو در نظر بگیرید بقیه انتخابها هم بر اساس علاقه و منطق. حالا اگه به هیچ عنوان نمیتونید رشته های کارشناسی رو انتخاب کنید اگه میتونید دوباره کنکور بدین. ضمنا شما نگفتی این رتبه کشوری هست یا منطقه ؟؟؟کدام منطقه؟؟
اگه سر در گم هستین برای بهتر به نتیجه رسیدن به آیدی تلگرام در نظر ناشناس ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
مراجعه کنین شاید اونجا بهتر بتونم راهنماییتون کنم
avisa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
میبخشید سوالمو دوباره اینجا مطرح کردم متاسفانه نتونستم آیدی تلگرامتون وارد شم
من رتیه در زیرگروه 1تو سهمیه 4007و رتبه در زیر گروه2در سهمیه3440شد منطقه 1هم هستم
ورتبه کل در سهمیه 4215
البته ازاد دارو و پزشکی هم میزنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
خواهش میکنم
به نظر من شما باید توکل کنین به خدا و شانستون رو امتحان کنین پزشکی دندان و دارو دولتی و ظرفیت مازاد پردیس و بین الملل رو انتخاب کنید.آزاد هم انتخاب رشته به همین ترتیب یعنی اول پزشکی بعد دندان بعد دارو.
چون شما خانم هستین دامپزشکی رو انتخاب نکنین این نظر من هست حالا تصمیم آخر با خودتون. اگه به امید خدا از سه رشته بالا قبول شدید که خدا رو شکر اگه نشدین و اگه انگیزه دارین و میتونین تلاش کنین یه سال دیگه کنکور بده.حالا اگه بازهم سوالی بود درخدمتم
avisa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
1
ممنون از لطف و راهنماییتون..
سپاس...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
1
3
دامپزشکی خیلی رشته خوبیه اگه خوب نبود روز دامپزشکی رو با روز تهران یک روز نمیکردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
1
1
خیلی خیلی بی ربط.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
1
0
خواهش می کنم جواب من بدین. من کارشناس رادیولوژی هستم و استخدام دولت هم هستم و امسال کنکور امتحان دادم رتبه به دامپزشکی می خوره به نظر شما برم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
سلام آقا محمد. شما که استخدام دولت هستین پس چرا ادامه تحصیل ندادی واسه ارشد. آیا اینجا که کار میکنی دامپزشکی بدرد شما میخوره مسلما که نه.پس بهتره واسه ارشد سمت رشته ای بری که هم مورد نیاز محل کارتون باشه هم مرتبط با رشته.شما با ارشد میتونی تو دانشگاه تدریس کنی ولی با دکترای عمومی دامپزشکی نه.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
به نظرتون من سراسری سمنان ویا لرستان برم یا آزاد تهران؟؟
شهرام
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
فریب شعار وهارت و پورت رو نخورید.جمعیت دامی کشور درحال نابودیه، صنعت کشور هم که در حال رکود و ورشکستگیه، فارغ التحصیلهای دامپزشکی هم روز به روز اضافه میشن.
تا 10 سال پیش هم دامپزشک ها از زندگی و درآمد متوسط برخوردار بودن ولی امروز غیر از بیکارها، اونهایی هم که تازه مشغول کار شدن حتی اجاره محل کارشونو درنمیارن و اکثرا بعداز چند ماه تعطیل میکنن.
خودتونو با شعارهای مسخره که سواد رو زیاد میکنم و استعداد دارم و علاقه دارم فریب ندید. وقتی میری گاوداری و یه گاو رو درمان میکنی وکرایه ماشین وپول دارو 100 هزار تومن هزینه کردی وبا دستمزدت 200 هزار باید بگیری ولی دامدار 50 هزار بهت میده هرچی استعداد و علاقه وسواد داری باید بزاری سرکوزه...
سیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
1
0
سلام.من امسال وارد پایه دهم میشم و باید انتخاب رشته کنم و خودم به رشته امور دام فنی حرفه ای علاقه دارم و برای تحصیل باید از خانواده ام دور شوم ميخواستم نظرتون رو در مورد رشته امور دام بدونم خوب هست یا نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
سلام سیدرضا
به نظر من برو رشته بهیاری و .... رشته هایی که با انسان سرکار دارن.
مهزیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
بهتره برید ریو دو ژانیرو تو برزیل اونجا درامدش زیاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
2
شعار امسال دامپزشکی :یک دام و یک دامپزشک
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
سلام، لطفا جواب بدید... از کارشناسی دامپزشکی (علوم آزمایشگاهی دامپزشکی) میشه برای کارشناسی ارشد تغییر رشته داد؟اگه میشه چه رشته هایی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
0
سلام بله میشه دفترچه کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم دانلود کن مشخصه رشته ها. البته تو وزارت علوم با هر رشته ای میتونی ارشد رشته ای دیگه بخونی ولی وزارت بهداشت نه باید دفترچه رو نگاه کنی.
سما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
سلام من سما هستم 11 سالمه من از بچگی دوست داشتم که دامپزشک بشم و الان امید وار تر شدم به این شغل از امیدواری های دکتر لطفی زاده کمال تشکر را دارم و متاسفم برای اون هایی که این از انتخاب کردن این شغل پشیمون هستن
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
سلام من امسال مهندسی خاک قبول شدم می خوام تغیررشته بدم/به نظر شما ارزش داره؟نمی دونم چیکارکنم.فکرمی کنم به دام پزشکی علاقه دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
سلام نسیم خانم شما میخوای از چاله بیفتی تو چاه با اینکارتون.... برو پرستاری حیلی بازار کار بهتری داره
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
3
روز دامپزشک رو به همه ی دامپزشکان سرزمینم تبریک میگم و آرزوی موفقیت برای همتون دارم و آرزوی هرچه درخشش این رشته رو در آینده دارم.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
3
سلام به نظرم دامپزشکی یه علاقه خاصی میخواد یه علاقه نسبت به درمان و کمک به حیوانات مثلن وقتی یه سگ یا گربه ی مریضی رو دیدی یه کاری از دستت بربیاد توی ایران با توجه به فرهنگ و اعتقادات بعضا غلط مردم دامپزشکی برای همه شاید جوابگو نباشه ولی اگه بتونی توی خارج تحصیل کنی و کار کنی درامدت خیلی خوبه میتونی هرچن وقت یبارم بیای ایران طی یک عمل خداپسندانه به حیوونای زخمی خیابونی کمک کنی:)
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
2
4
افرادی که با رشته دامپزشکی موافق هستن و این رشته رو هنوز رشته خوبی می دونن.یا از وضعیت رشته های دیگر مخصوصا تحصیل کرده های دکتراهای عمومی و یا شغل های فنی خبر ندارن.یا جنسیت اونها خانم هست.یا کلا قدرت تجزیه تحلیل ندارن.البته بخونید خیلی خوبه.یه کم هم شما اشتباه کنید و طعم بد خوندن رشته دامپزشکی رو بچشید.آخه کدوم آدم سالمی دکترا می گیره تازه بره تو طویله. همون آدم دیپلم باشه به این راحتی به طویله نمی ره باید دکتر بشه بعدا بره.احتمالا برای ورود به طویله مدرک دکترای دامپزشکی لازم هست.حیف به اون وقتی که صرف اینجور رشته های مزخرف می شه.
888
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
1
0
سلام به همه پس من که دارم کاردانی میخونم چه خاکی بر سر کنم
اما خدایش تو هر رشته ای بیکاری زیاده
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
اول .......... نیاز به یک درمان جزئی دارد
دامپزشک آینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
0
من امسال کنکور دارم دعا کنید دامپزشکی قبول شم
شیرازی
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
3
3
سلام
برادرانه عرض میکنم،با قبولی در این رشته،اینده خودتون رو تباه میکنید،من سال 81 دامپزشکیه شیراز قبول شدم،دبیرستان هم رتبه اول و دوم بودم.مدرسه نمونه دولتی...مطمءن بودیم که حتما دانشگاه دولتی قبول میشیم،کلا دانشگاه ازاد رو بیخیال شدیم و ثبتنام هم نکردیم(اولین اشتباه)
یکی از بچه ها،خیلی ضعیف بود،مثلا با معدل 14 و 15
ولی پرتلاش،اینقدر ضعیف ک دبیر زبان بهش 10 داد که فقط،بتونه کنکور بده
خب کنکور دادیم همه دانشگاه دولتی،بجز همکلاسی ضعیفمون که ازاد هم امتحان داد
یکی داروسازی،من دامپزشکی،یکی فیزیوتراپی،یکی هوشبری،یکی شیمی و...قبول شدیم،ضعیف کلاس رتبش شد دوازده هزار و زمین شناسی شبانه قبول شد
نتایج کنکور ازاد هم که زدن ایشون پزشکی کازرون قبول شدن،وشد تنها پزشک کلاس ما!!
حالا ازون قضیه 14 سال میگذره
داروسازه که عالی
فیزیوتراپه که عالی
بیهوشیه که عالی
همه اونای که شیمی خوندن رفتن گازو پتروشیمی عسلو
ضعیفه شده متخصص اطفال
من هم شدم دامپزشک!که من جز خوش شانس ترین دامپزشکا بودم و شدم کارمند علوم پزشکی
به برادرا و خواهرا توصیه میکنم اگه رتبه جوری شد که میتونین فیزیوتراپی،بینایی سنجی قبول شید اونارو بزنید
توصیه بعدی به پسرا،اگه از پزشکی و دندون و دارو خوشتون میاد،حتما همینا رو برید،حتی اگه نوبت سربازی دارین،برید سربازی و توی سربازی و بعدش اینقد امتحان بدین تا قبول شین،زندگی هفتادساله ادم،سه چهارسال چیزی نیست
توصیه بعدی اینکه دانشگاه ازاد و دولتی هیچ فرقی نداره،بعد که فارغ التحصیل میشین کسی نمیپرسه کجا درس خوندی،میپرسن رشتت چیه
توصیه بعدی گول اسم دکتر رو نخورید،دید مردم به دامپزشکا جالب نیست
توصیه بعدی،تلاش کنین پزشک و دندونپزشک و داروساز شین
اگه احیانا بعداز ده بار کنکور(واقعا ارزشش رو داره)قبول نشدین،رشته های بینایی سنجی و فیزیوتراپی رو انتخاب کنین
البته این تجربه شخصی بود و قابل تعمیم به همه نیست
ولی گفتم شاید به درد کسی بخوره
ایمان
|
United States of America
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
1
خخخخخخخخخخ دام پزشکی ... الان که دیگه هر مرگ مغزی دیپلم ردی با معدل 12میره بدون کنکور مثل مهد کودک ثبت نام میکنه مدرک میگیره باور کنید دیدم که دارم میگم ... اونوقت یه عده با معدل های بالای 17 سر از رشته های سخت تر و بدون اسم تر در میارن...!!! افسوس
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
کسی میدونه حقوق دامپزشک تو ارتش چقدره؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
سلام
یه سوال داشتم
خواستم ببینم. اگر بخوام در بحث درمان دامپزشکی وارد بشم و کاملا قانونی، که هیچ دامپزشکی جای اعتراض نداشته باشه.
آیا با مدرک کاردانی دامپزشکی هم میتونم اینکارو بکنم.
ممنون از لطفتون
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
2
2
باعرص سلام خوب هرکسی رو که میبینم داره از دامپزشکی بد میگه واقعا هم راست میگن من به عنوان دانشجوی ترم یک دامپزشکی ارومیه به عنوان شخصی که سر این کنور لعنتی دوسال پشت کنکور موندم همه سرمایه زندگیمو صرف کنکور کردم تااگه ممکنه بتونم از پزشکی در بیام ولی نشد واومدم دامپزشکی خدا شاهده دچار سرزنش هایی شدم که تاحالا نشنیده بودم فقط به خاطر این رشته. خدالعنت کنه باعث وبانی کسی روکه الان به رشته ی کارشناسی مثل پرستاری به قدری ارزش میدن که تادوسال پیش حتی کسی افتخار نمیداد اسمشو بیاره فقط وفقط به خاطر استخدامش حالا من بارشته های دیگه کاری ندارم الان به عنوان یک دانشجوی دختر دامپزشکی که نه راه پس داره نه راه پیش وباید درمنجلاب پوزخندها وبیکاری این رشته فروبره .وبرای خودم ازخداچیزی جز ارزوی نابودی وفنارا نمیکنم .باارزوی موفقیت شمادوستان خانوم دکتر بیکار اینده
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
سلام زهرا خانم. به نظر من شما راه برگشت دارین خیلی هم راحت. شما میتونی دوباره کنکور بدی و رشته پرستاری بخونی. پسر که نیستی که نگران سربازی باشی. پس موقعیت از دست نده. امیدوارم موفق باشین. ناامیدی بزرگترین گناه هست. پس با قدرت و تلاش و توکل بر خدا دوباره کنکور بده. مطمئنم موفق میشی.
غزل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
سلام میشه بهم بگید برای قبلوی در رشته ی دامپزشکی دانشگاه تهران چه رتبه ای باید اورد در کنکور96.هرکس یک چیز به من میگویید هیچ منبعی هم نداارم برای یافتن پاسخ به سوالم .
ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
برو تو سایت کانون فرهنگی اموزش زده
dr s
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
سلام ؤخسته نباشید.دامپزشکی خیلی رشته خوبیه من الان ترمه 7 هستم خیلیم راضیم. دامپزشکی درسته کار زیاد توش نیست اما بر میگرده به جَنَمو عرضه ی طرف. اقای دکتر معلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
سلام
میشه از رشته دامپزشکی به رشته دیگری تغییر رشته داد؟
اگر میشه از چه زمانی و چه رشته هایی؟
ممنون میشم اگه جواب بدین.
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
با سلام و احترام،
لینک زیر را ملاحظه فرمایید:
http://hakimemehr.ir/fa/news/31669
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
درباره ی شهریه دانشگاه آزاد دامپزشکی تهران و شهرستان اطلاعی دارین؟
Aysa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
1
سلام. من ۹۵ کنکور دادم و رتبم شد ۱۶۰۰۰ منطقه دو. سراسری انتخاب رشته کردم و آزاد اصلا انتخاب رشته هم نکردم. چیزایی که زدم قبول نشدم و حالا دارم برا ۹۶ می خونم .چن وقته به فکر دامپزشک شدنم. آخه راستش من فقط دلم به حال این حیوونای زبون بسته می سوزه که توی سوز و سرما، گرسنه و تشنه دارن زندگی می کنن و اکثرشونم مریضن ... خیلیاشون زیر ماشینا له میشن وخیلیاشونم مورد آزار و اذیت انسان های بی فرهنگ قرار میگیرن . حتی خیلی از ماها حاضر نیستیم پسمونده های غذامونو بدیم بهشون . این طفلکیا اگه زبون داشتن چی به ما آدما می گفتن که همه چیزشونو می گیریم ؟ خدا اونا رو آفریده واونام مثل همه ی ما حق زندگی دارن. یه بار توی جاده بودیم که یه توله سگ دیدیم . وسط جاده تو لاین مخالف ما وایساده بود . بابام سریع زد کنار تا نجاتش بده که همون موقع یه ماشین با سرعت اومد و زد بهش که دلم ریش شد . بعدا فهمیدیم حیوون خدا رو از عمد گذاشتن وسط جاده تا ماشین بزنه بهش .آخه خداییش این انصافه ؟ . کره زمین به خدا فقط مال ماها نیست. دلم می خواست یه مرکز حمایت از حیوانات بی سرپرست باز می کردم که اونم بودجه می خواد . والا با این حرفایی که شماها زدید به کل نا امید شدم . خب من یه دخترم از یه خونواده متوسط و برای همچین کاری به پول احتیاج دارم . من روی درآمد این شغل حساب کرده بودم که بدجوری خورد تو پرم. اگه واقعا حقیقتو گفتید خیلی نا امید شدم خییییلی .
بهاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
سلام و‌خسته نباشید
شما میگید از کاردانی دامپزشکی باید آزمون علوم آزمایشگاهی داد درسته؟
یعنی نمیشه آزمون دامپزشکی داد و همون رو ادامه داد؟
خواهش میکنم جواب بدید چون چند روز دیگه باید برم ثبت نام دانشگاه
مونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
1
خودم كه عاشق حيوانات و شغل دامپزشكي ام ولي خيلي ها بهش بد نگاه ميكنن و صد در صد اگه بخوام برم دامپزشكي خانواده مخالفت ميكنن و ميگن بايد دندون پزشك يا جراح بشي ميشه لطفا يكي راهنمايي كنه؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
حقوق دامپزشک در علوم پزشکی چقدر هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
3
اخه تو کشوری که به حیوونا اهمیت نمیدن انتظار دارین به کسایی ک حیوونارو درمون میکنن اهمیت بدن؟اصن تو این مملکت باید علاقتو بزاری زیر پات هر رشته ای که توش پول بود برو بخون من خودم خیلی به دامپزشکی علاقه دارم ولی خب اینجور که بوش میاد باید بیخیالش بشم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
1
0
سلام کسی میدونه دامپزشک میتونه تو دانشگاه علوم پزشکی استخدام بشه؟ حقوقش چقدره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
1
0
من عاشق رشته دامپزسکی هستم و حتما شغل آینده ام همین خواهد بود
مهسا
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
0
سلام کسی از دوستان میدونه دکتر دامپزشک چه جاهایی میتونه استخدام بشه؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
سلام بنظرتون از رشته علوم دامی تغییر گرایش بدم دامپزشکی؟
yasine
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
سلام. من کارشناس ارشد فیزیولوژی دام هستم خواستم برا دکتری دامپزشکی آزمون بدم. برای گرفتن دکتری چند سال باید بخونم؟ ممنون میشم کمکم کنید.
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
من بین رشته دامپزشکی و دندانپزشکی گیر کردم به هر دو هم علاقه شدید دارم میخواستم بپرسم بازار کار کدومشون بهتره
لطفا جواب بدین
zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
با سلام وعرض خسته نباشی
یک سوال ذهن مرا مشغول کرده ، و این است که در اغاز دانشجو حدود 2 مقطع کاردانی را می گذراند و بعد از دادن کنکور دکترا حدود 7 سال دکترای عمومی خود را میگیر ، حال برای دکترای تخصصی باید کنکور دوباره دهد اما گرفتن کترای تخصصی حدود چند سال طول می کشد و یا مقطع فوق تخصص نیز و جود دارد یا نه؟!
با توجه از مطلب خوب و مفیدتان
لطفا در صورت امکان سریعا جواب مرا بدهید
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
1
0
سلام من دبیرستانی هستم خواستم بگم برای این انتخاب رشته باید چی کار کنین
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
سلام من تازه ميخوام رشته دامپزشكى رو انتخاب كنم واسه دانشگاه ازاد، لطفاً ميشه درباره دروس اين رشته هم توضيح بديد چون من ميترسم خيلي سخت باشه و نتونم از پسش بر بيام!!!
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
سلام
اقای دکتر اگه امکان داره یک توضیح درمورد گرایش ارشد فیزیولوژی دامپژشکی بدید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
1
دامپزشکی یکی از پر درآمد ترین و حساس ترین شغلهای جهان است .. ولی در ایران برعکس قضیه اتفاق افتاده ... مثل اینه که بگم بازی قلف پردرآمدترین بازی در جهانه ولی در ایران کاملا فقیر و ذلیل هستش ..... در هر حال کامنتهای دوستان رو خوندم ولی حقیقت اینه که گفتم . من ترم ۸ دامپزشکی هستم در دانشگاه آزاد ولی واقعا اگر سرمایه تجارت رو در این رشته نداشته باشید بسیار کار اشتباهیه که مثل من هزینه کنید و مدرک بگیرید . علم دامپزشکی در ۹۹درصد موارد در کشور بیشتر از اینکه به عنوان یک علم باشه تبدیل به یک بیزینس شده و در واقع هر کس پول و سرمایه داشته باشه با مدرک و تخصصی که در این رشته به دست میاره میتونه تا حدودی موفق باشه و اگر سرمایه نداشته باشه به هیچ عنوان نمیتونه موفقیتی کسب کنه (البته استثنا همیشه وجود داره) به هر حال دانشجوی فارغ التحصیل این رشته در ایران هیچ شباهتی به فارغ التحصیل این رشته از مثلا دانشگاه کلنل آمریکا نداره و این یک حقیقت تلخ است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
1
سلام به دوستان من تقریبا همه ی نظر ها را خواندم ولی به نتیجه ی مشخصی نرسیدم میخواستم بپرسم چند درصد احتمال موفقیت در این رشته هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
سلام
از چه رشته هایی و چه زمانی میشه به دامپزشکی تغییر رشته داد؟
اصلاً امکانش هست؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
1
1تومن شدحقوق؟اون همه زحمت میکشه خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
0
سلام
از چه رشته هایی و چه زمانی میشه به دامپزشکی تغییر رشته داد؟
اصلاً امکانش هست؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
1
2
گول اسم دکتری رو نخورید و عمرتونو برای دامپزشکی هدر ندهید که باید یه عمر بیکار باشید یا با درآمد اندک زندگی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
2
1
6 سال باید درسهای سخت بخونید بعدشم هیچ و هیچ
دامپزشک بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
2
1
اصلا دنبال دامپزشکی نرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
1
سلام اگه محل زندگی ادم جوری باشه که دامدار توش زیاد باشه تاثیر نداره چون شنیدم تو شهر ما دامبزشکا ده بیس میلیون درمیارن بعضیاشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
2
2
متاسفانه بیشتر دامپزشکها بیکار هستند اونهایی هم که کار میکن با درآمد خیلی کم مشغول هستند کلا به 6 سال درسهای سخت خوندنش اصلا نمیارزه کاردان های گروه پزشکی درآمدی خیلی بیشتر از دکتر دامپزشک دارند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
2
2
دامپزشکی واقعا مزخرف هست حیف عمر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
1
2
حیف عمر که بخواد تو دامپزشکی هدر بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
2
2
درسهای سنگین و اخرشم هم بیکاری و افسردگی
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
1
1
دامپزشکی تو ایران جایگاهی نداره
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
2
1
دامپزشکی تو ایران هیچ جایگاهی نداره، اکثر دامپزشکا درامد خیلی پایینی دارن و حتی بیکار هم هستن. درامد رشته های لیسانس وزارت بهداشت بیشتر از درامد اکثر دامپزشکاست. بعد چهار سال که فارغ التحصیل شدم تصمیم دارم دوباره کنکور بدم. این رشته جز افسردگی ارمغان دیگه ای برام نداشت.
بزرگترین مشکل رشته ما ظرفیت زیاد پذیرش تو دانشگاه هاست مشکلی که کسی به فکر حلش نیست و هر سال هم میشنویم که دانشکده جدیدی تاسیس شده.
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
4
2
دامپزشکی یعنی بیکاری و افسردگی
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
سلام،خسته نباشید...ببخشیدازلیسانس زیست شناسی عمومی میشه واردرشته دام پزشکی شد؟؟؟
دختر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
2
12
من علاقه ی شدیدی به حیوانات و دامپزشک شدن دارماز ته قلبم میخوام دامپزشک بشم،آیکیوم بالاست و آدم فعالی هستم،اما بهم گفتن مگه دختر هم دامپزشک میشه؟من اگه دامپزشک شدم،سعی میکنم انقدر موفق بشم که ازم به خوبی یاد بشه،من دخترم،فلج مغزی نیستم که،در دامپزشکی،هیچ محدودیتی برای زن ها وجود نداره،اگه داره،باید ریشه کن شه،ما ایرانی بودیم مثلا،کوروش کبیر برای دخترا،دانشگاه ساخت،اولین دانشگاه دنیا برای دخترا در ایران بنا شد،حالا شدیم عرب،فقط کم مونده دخترا رو زنده به گور کنیم،یک دامپزشک زن از دامپزشک مرد موفق تره،مثل عمه ی دختر خاله ی من که استاد دانشگاه هم شده،هر سری خارج هم میره و توی گیلان مقام خیلی بالایی داره،شما در مقالتون نوشتین:آیا زن هم میتواند دامپزشک شود؟...این سوال برابری میکنه با سوال عرب ها که کنفرانس گذاشتن و محوریت کنفرانس این بود:ایا زن،انسان است؟ ، این حرف شما نشان دهنده ی این هم هست که مخاطب شما واسه مقالتون مرد ها بودن،و زن هارو در دسته ای کوچک به ناتوان بودن نصبت دادین،امیدوارم ایرانی ها مثل قبل شن و عرب ها ریشه کن و سرنگون
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
1
0
سلام می خاستم بدونم اگه رشته ی کاردانی دامپزشکی قبول شد میشه ادامه تحصیل داد تا مقطع دکترا؟؟؟؟؟؟؟لطفا راهنماییم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
2
سلام من دامپزشک نیستم واز رشته ی دامپزشکیم سر در نمیارم ولی تعدادی از اشناهام دامپزشکن درامد خیلی بالایی هم دارن تقریبا هم رضایت دارن البته میگن کار شیکی نیست ولی تا الان ندیدم از درامدش ناراضی باشن نظرات دوستان را خوندم والا نمیدونم یا شما ها دارید الکی از دامپزشکی بد میگید یا این اشناهای ما خیلی دارن ازش خوب میگن خوشحال میشم اگه یکی واقعا حقیقتا بگه
دکتر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
2
متاسفانه دامپزشکی درآمدی نداره
فرزین جمشیدی
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
1
2
من پارسال دامپزشکی روزانه قبول شدم و رفتم متاسفانه بعد از تحقیق کامل متوجه شدم چقد بیکار در این حیطه وجود دارد اونم از دانشگاهای روزانه معتبر با معدل های بالا واقن الان پشیمونم درآمد افرادس که داروخانه دامپزشکی زدن یا استخدام شدن کمتر از 2 میلیونه واقن شاخ دراوردم !!! 8 سال عمرشونو گذاشتن هیچ درآمدی ندارن و بقیه مسخرشون میکنن انصراف دادم بمونم پشت کنکور شده پرستاری آزاد بیارم خیلی بهتره 3 سال بیشتر درسش نیست حقوقشم ماهی 5 میلیون دوستای عزیزم اشتباه نکنید دامپزشکی بدترین رشته و بسیار سخت ولی با کلاس پایین و حقوق کم استخدامی هم نداره زیر نظر وزارت بهداشتم نیست
دکتر یوسفیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
1
1
حیف از عمری که برای دامپزشکی گذشت
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
2
دوستانی که دامپزشک نیستن هم درمورد دامپزشکی تز ندین با کاردانی دامپزشکی توقع دارین چه تفاوتی نسبت به بقیه شغلا داشته باشین، و دکترای دامپزشکی که برای اشباع نشدن کارشون پشت رشتتون حرف میزنین رشته های مهندسی و در راس اونا برق که تاپ ترینه ریاضیاست بیکار و تحصیل کرده از دانشگاه های شریف هم به استاد دانشگاه شدن بسنده میکنن و اونم با سه جا کار کردن که خودم دیدم به شخصه دانشکده فنی تهران و شریف و ی جا دیگه حقوق 3 تا سه و نیم در میارن و استخدام مهندس ها هم با پارتی هستش که اونم حدااکثر اگه بهترین باشی 5 میلیون که هم باید پارتی داشته باشی هم سرمایه ،با مهندسای کشورتون حرف بزنید ، طرف حسابتون بساز بفروشا نباشه اونا که سرمایه دارنو مهندس صدا میزنن چون پول داشته و ساختمون میسازه میفروشه الان پزشکا هم سرمایشونو توو این زمینه میذارن، رشته حقوق که بهترینه تو انسانیا کاملا اشباع شده به طوری که الان رشته حقوق هم بدون کنکور گذاشتن یادم رفت بگم رشته های مهندسی برق مهندسی پزشکی و هوا فضا بدون کنکور هم هست ، رشته حقوق هم باید انقدر بخونی تا بتونی آزمون وکالت قبول شی درواقع خیلی سخته بعد وکیل شدن بیکاری وکالت میاد سراغت باید بری دنبال کارای چیپ مثلا فلانی انباری منو به دو نفر فروخته خود قرار بحث 3 میلیون ارزش نداره حق الوکالش ببین چقدره ، این خوشبینانش بود همینم پیدا نمیشه انقدر تو وکالت مافیا هست که دل آدم واسه وکیلا میسوزه البته وکیلی که خودش سرمایه داره و شناخته شدست در امدای خوبی دارن مثله هر رشته ای که سرمایه و شناخته شدن میخواد، داروساز حداکثرش استخدام شرکت بشه با چقدر حقوق؟یا اینکه بره توو داروخونه یکی دیگه اگه نیرو بخواد کار کنه یک و نیم بگیره خوبه خوبش و یا اینکه سرمایه داشته باشه داروخونه و دارو بخره سرمایه کلان میخواد اینکارم ، من پزشکارم میبینم که عمومی هستن و درآمد کمی دارن غیر اینکه سرمایه داشته باشن مطب بزنن در ضمن خود پزشکا هم میگن تا تخصص نگیریم پولدار نمیشیم ، دندون پزشکی هم سرمایه میخواد برای خرید تجهیزات دندون پزشکی ، رایولوژی هم که پیراپزشکی هستش شما باید بری زیر دست یه متخصص رادیولوژی مثه نسخه خونای داروخونه که دارن واسه داروساز کار میکنن یا پرستارایی که برای پزشک و دامپزشک کار میکنن درآمد پزشک با تخصص رادیولوژی 4 و 500ه نه تکنولوژی پرتوشناسی و درمانی، کسی هم که رادیولوژی باز میکنه سرمایه هنگفت خرید دستگاه های رادیولوژی و مکانشو باید داشته باشه ،فرق رشته های ما منظور رشته های علوم پزشکی و رشته های تاپ حقوق و مدیریت و رشته های تاپ مهندسی اینه که سرمایه داشته باشی زود بازده تره یعنی رشته های تاپ توو هر رشته ای زود بازده ترن درصورت وجود سرمایه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
1
حقیقت اینه دامپزشکی درآمدی نداره خودتون و دیگران را گول نزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
1
به نظر بنده که هم عضو نظام پزشکی ودامپزشکی هستم البته فقط تجربه خودمو میگم نظام دامپزشکی در خدمات دهی بسیار ضعیفه دید افراد جامعه و مسایل مذهبی و زیر مجموعه بودن جهاد که کارش فقط تولید هست نه درمان و کیفیت اشباع شدن رشته و ورود دانشجوهای جدید چند برابر نیاز و عدم برنامه ریزی شغلی برای تحصیل کرده ها ضعف نظام و سازمان البته با داشتن سرمایه و علاقه میشه پیشرفت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
1
متاسفانه درآمد دامپزشکی خیلی ناچیز هست
نيلوفر حسني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
1
0
سلام
ممنون از متن پرمحتوا و عاليتون
من دامپزشكي ازاد شبستر دكتري حرفه اي قبول شدم از طرفي دامپزشكي دولتي كارداني دانشگاه بوعلي همدان هم قبول شدم نميدونم كدوم رو انتخاب كنم از طرفي دكتري حرفه اي بهتره از طرفي ميگن مدرك دولتي بهتره راهنماييم كنيد لطفا
دی دی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
13
0
دام پزشکی چرته
کلا اشباع شدس
ایرانی ها مثل مور ملخ ریختن تو رشته های پزشکی
بنظر من دام پزشکا و میمون پزشکا رو باید اعدام کرد
کلا پزشکا دل روده ادما رو میفروشن
پزشکا باید سنگار یشن
برید باو
حوصله تونو ندارم
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
1
0
من خيلي دامپزشكي رو دوس دارم اما از خون ميترسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
8
0
البته چیزی که مسلمه اینه که از داروسازی بیشتر درس نمیخونن
یاسمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
4
2
دامپزشکی رشته ی خوبیه به شرط اینکه ظرفیت هارو کم کنند تا کسانی که قراره دامپزشک بشن از هوش متوسط رو به بالایی برخوردار باشند و از بین دانش آموزان با استعداد باشند ولی متاسفانه در سالهای اخیر شاهد بودیم که حتی رتبه ی 8هزار هم موفق به قبولی در این رشته بود و این واقعا ظلم به جایگاه دامپزشکی و ظلم به دامپزشکان باهوش کشورمون هست و به همین خاطر است که الفاظی رو در نظرات مشاهده میکنیم که در شان یک دامپزشک و یک انسان باهوش نیست
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
1
0
باسلام وخسته نباشین به همه دامپزشکان.
بنده دیپلم وفوق دیپلم حسابداری هستم و32سالمه.الان به خاطره علاقه ای که به حیوانات وپزشکی دارم خلاصه میخوام شروع کنم به درس خواندن دراین رشته.نمیدونم ازکجاشروع کنم؟دانشگاه آزادمیشه یاسراسری داره؟بعدش ماپیش دانشگاهی ندادیم.فنی حرفه ای بودیم.واینکه بگین چندترمه وچندساله؟مستقیم برای لیسانس داره یادکترا؟ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
با سلام میخواستم بدونم که دامپزشکی یه رشته ی کاملا جامع درمورد همه ی حیواناته؟ مثلا گرایشی درمورد حیوانات وحشی داره؟ و اینکه دامنه ی شغلیش تو اون گرایش چطوریه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
از اینکه این سوالات ناشیانه رو پرسیدم واقعا عذر میخوام اما میخوام بدونم که آیا یه دامپزشک همه ی چیز هایی که یه جانورشناس در مقطع دکترا خونده رو کامل تر میخونه ؟و اینکه یه دامپزشک میتونه دنبال شغلی پر هیجان تر از کار توی مطب یا شرکت های دارویی داشته باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
1
میشه با مدرک دامپزشکی جذب آموزش وپرورش شد و به عنوان معلم زیست دبیرستان درس داد؟ درصورت نبود کار میگم یا به عنوان شغل دوم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
3
اگه سرمایه باشه رشته ی بسیار پردرآمدیه اگر نه غیراز سرخوردگی و بی پولی چیزی عایدتون نمیشه.اشتباست که همکاری فرمودن در این رشته فقط باید طبابت کنی نه پرورش اتفاقا بنظر من دامپزشکی موفقه که خودش رو کاملا با پرورش درگیر کنه این یک رشته ی حرفه ایه برای همین بهش میگن دکترای حرفه ای یعنی مهارتی، باید در کنار علمش مهارتش رو هم کسب کنید تا این رشته براتون پول چاپ کنه اینجاست که میگم سرمایه میخواد.خود من اگر بعد از فارغ التحصیلی سال۸۳ سرمایه داشتم و وارد پرورش میشدم مطمئنم که الان وضعم از عالی هم عالی تر بود ولی متاسفانه دست ما کوتاه و خرما برنخیل باید کارمند بخش خصوصی بمونم تا زمانی که سرمایه دستم بیاد. اتفاقا بهتره پرورش دست دامپزشک و مهندس دامپرور باشه تا دست یک روستایی بیسواد که از اون فارم یک کانون آلودگی بسازه.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
کار داشتن منوط به بزرگی و کوچیکی شهر محل زندگی وضعیت دامپروری محل و... دارد من فوق دامپروری دارم و وارد هم هستم اما پول شروع ندارم یا پی اش نبودم در هر صورت بیکارم ولی دوستام شهر سبزوار یا نیشابور یا رشت موسسه مرغداری سر کارن اینجوریه داداش
از اون گذشته رشد جمعیت رو کسی لحاظ نمیکنه یا اقدام به ادامه تحصیل هم همینطور ؟ دوستان آینده از آن شماست و ملاک انتخاب رشته رو کار قرار ندین علاقه قرار بدین چراکه سیل جمعیت و تمایل به تحصیل تا زمان فارغ التحصیل شدنتان پایین میاد و نیاز افزایش میابد اینا بحث های سنگینین خلاصه اش ملاک علاقه بذارید چرا که احتمال داره کسی در آینده سر کار دولتی اصلا نره بخاطر حقوق پایینش پس دنبال علاقمندیتون برید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
3
یک کاردان دامپزشکی اگر تا مقطع دکترا ادامه دهد اجازه زدن مطب دارد ?
zakaria jahan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
1
ممنون عالی بود
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
3
سلام من علوم دامی خوندم ازترم ۳شروع به کار کردم داخل مرغداری۳۵هزار قطعه ای الان خودم مرغداری زدم و ۵سال ک سابقه کار دارم هم درشرکت خوراک کار کردم هم فعالیت پرورشی سالن های بزرگی رو در دست دارم به نظر من در هر شغلی پیگیری ک مثل مطالعه آزاد مقالات میتونه باشه و سر زدن به مراکز پرورشی و علاقه شرط اول رو داره باید واقعا به حیوانات علاقه داشته باشیم وگرنه اگر علاقه نباشه هر رشته ای بخونیم فرقی نداره
موفق باشید
آرمین رضاپرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
2
0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر..بنده دانشچوی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی هستم و میخوام ببینم چه رشته ای را در ارشد ادامه بدم تا موفق بشم و بازار کاری داشته باشه؟
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
2
6
به خدا قسم داخل فامیل ما ۲ نفر دکترای حرفه ای دامپزشکی خوندن که طول دورش تقریبا ۸ ساله.ولی متاسفانه یکیشون بعد اتمام تحصیلش در دانشگاه دولتی و مواجه شدن با کار با حقوق کم روی آورده به خرید و فروش کتاب که باز هم از سر خوش شانسی اش بوده که توانسته داخل انقلاب مغازه اجاره کنه.من کاری ندارم که ایشون به رشته اش علاقه داشته یا نداشته ولی متاسفانه خیلی ها بدون علاقه وارد رشته دامپزشکی میشن و بعدا پشیمون میشن.به بقیه هم که واقعا علاقه شدید به این رشته دارن باید بگم که فقط دانشگاه دولتی تهران توو این رشته حرفی برای گفتن داره و بقیه جاها ارزش رفتن نداره چون ممکنه بعد از ۸ سال تحصیل مدرکتو بعضی جاها قبول نکنن و بری سراغ کار های متفاوت بارشتت مثل این فامیل ما که زده تو کار کتاب فروشی.
به اونایی که تواتایی قبول شدن دانشگاه تهران را ندارند بگم که عزمتون جذب کنید برای مهاجرت به کشور هایی مثل استرالیا و کانادا و یا هلند که رتبه های دامپزشکی جهان اند و اگر کسی واقعا علاقه داشته باشه و تلاش کنه مسلما قدر آن افراد را اون کشورا میدونن.
من خودم زیاد به این رشته علاقه نداشتم ولی خداییش اون کسایی هم که داخل ایران هستند و علاقه داشتند بعضا بیکارند.
اون یکی فامیلمون هم که دامپزشکی خونده بود بعد از فارغ التحصیل شدن زده توو کار پرورش و فروش حیوانات خانگی که واقعا جای تعجب داره،خب اینکارو بدون تحصیلات هم میتونست انجام بده و لازم نبود که ۸ سال با دروس سخت رشته دامپزشکی دست و پنجه نرم کنه.
خلاصه بگم دامپزشکی داخل ایران مثل بسیاری از رشته های دیگر در سطح بسیار ابتدایی قرار داره و به دیپلمه پیشنهاد میکنم این رشته را در انتخابای آخر خودتون قرار بدید.
۱۵۰۰
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
2
0
متاسفانه این رشته در داخل ایران تعریف نشده و آموزش تئوری هستش و فقط بخش تجاری که نیاز به سرمایه دارد
فعاله که لزومی ندارد دامپزشک باشی
و حقوق کار درمانی دو میلیون و ناچیز است در صورت درس خواندن
مانند پرستاری شغل دارد ولی حقوق بالایی ندارد و در کمی هم اشباع شده است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
2
دام پزشکی نمره باید چند باشد
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
1
3
من عاشق دامپزشکی بودم و هستم
ولی متاسفانه بااینهمه دامپزشک بیکار.دور این رشته رو خط کشیدم ولی هنوز دلم باهاشه
alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
1
0
سلام دوستان

90درصد پیام هارو خوندم هیچ چیز مفیدی دستگیرم نشد تقابل یکسری راضی و یکسری ناراضی

فکر کنم لازم باشه چندتا نکته رو عرض کنم خدمتتون

1)راندمان سالن یا فارم یک بیسواد که تخصص نداره هرگز به یک دامپزشک تحصیلکرده علاقمند به کارش نرسیده و نخواهد رسید.

2)به خواندن بخشی از پیامها بسنده نکنید همرو بخونید کسانی که راضی هستن همه و همه تجربه ای در حدود ده سال به بالا دارند.

3)من به عنوان فردی که سنی ندارم و دیپلمه هستم قطعااااا به دامپزشکی که تجربه میدانی نداره و دست به عمل نزده و به قول بعضیا دستش تا ارنج تو.... گاو نرفته( برای وضع حمل) کار نمیدم و نخواهم داد حتی با حقوق دویست هزار تومن استخدام نمیکنم.
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
4
4
من دانشجوی ترم آخر دامپزشکی هستم... من حماقت کردم اومدم دامپزشکی و حماقت کردم که زودتر انصراف ندادم... شما هوشیار باشین... من حتی بویایی ام هم در این رشته از دست دادم به خاطر استفاده از فورمالین در سالن های تشریح... دو بار هم پام شکسته به خاطر نا کارآمدی سرویس دانشگاه... فرمالین در خیلی از کشورها قدغنه به خاطر سرطان زا بودنش... کلی دکتر رفتم و کلی ام آر آی از مغزم گرفتن هنوز قادر به درمان بویایی ام نیستم... 7 سال من تباه شد و سلامتی ام از بین رفت... انقدر متنفرم از رشته ام که با اون همه موفقیتی که در دانشگاه داشتم ولی نه تخصص می خوام نه کار در این رشته ی جهنمی... بدترین وضعش بعضی از دکترها و استادهاش هستن که پرادعا و بی سواد ان...
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
2
1
چقدر زیباست که دانسته های تان را در زمینه دامپزشکی از این طریق به اشتراک گذاشتید.
دخترم سوال پرسیده بود (نظرم رو می خواست) که در چه رشته پزشکی و یا دامپزشکی شرکت کند؟ اومدم اینترنت به سایت شما رسیدم وکلی اطلاعات خوب بدست آوردم.
سپاسگزارم بسیار به سهم خودم. پاداش تان نزد ایزد پاک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
3
7
به نظر من تو این رشته ادم میتونه ملیاردر بشه اکر دلش بخواد من خودم از این رشته پول خوبی در اوردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
ببخشید که این سوالو میکنم ولی میشه بهتر توضیح بدید مثلا اینکه درآمد توش خوبه ( عذر میخوام که این سوالو میکنم ولی من دوسال دیگه کنکور دارم و به این رشته علاقه مندم و میخوام اطلاعات کامل داشته باشم )و اینکه در چه شهرایی آینده بهتری داره
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
2
5
چقد بد نوشتین راجع به دامپزشکی من دارم کم کم منصرف میشم واقعا اینقد اوضاع بده؟؟؟
بهزاد
|
Germany
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
12
2
دلمپزشکی بدترین و سخت ترین و بیکارترین رشته ایرانه من و دوستانم الکی عمرونو تلف کردیم الان من ۳۷ سالمه بلاتکلیفم من و امثال من خیلی زیاده
بخاطر اون من توصیه میکنم برای موفقیت در کنکور فقط زیرشاخه های پزشکی رو انتخاب کنید چون هم از لحاظ پرستیش کاری هم درامد حرف اولو این رشته ها میزنن
والا دامپزشکی خوندن به نطر من فقط اتلاف عمره در ایران.
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
2
0
با سلام,آیا امکان ادامه تحصیل از کارشناسی دامپزشکی به دکترای دامپزشکی وجود داره؟
ناشناس
|
France
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
1
0
من عاشق دامپزشکیم اما متاسفانه قبول نشدم دکترا
میخواستم ببینم کاردانی دامپزشکی چطوره که کارشناسی هم علوم ازمایشگاهی داره میشه مطب زد؟کار هستش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
2
0
متاسفم برای مسئولان کشور که فقط به فکر .......... ملت هستند این حجم از فارعالتحصیل از دانشگاه ازاد چیزی جز خیانت و دزدی وضربه به این ر شته که یک زمانی بهترین رتبه ها قبول می شدند نیست. امیدوارم این .......هاشون دامنشون رو بگیره
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
1
1
گیجم کردین.
خواهشا درست نظر بدین.
اگه راضی هستین بگین تو کدوم شهر و با چند سال سابقه ی کار.بگین چه سالی کنکور دادین.
اگه ناراضی هم هستین همینطور.خواهشا اطلاعات کامل بدین تا مردم به اشتباه نیفتن
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
2
سلام آقای دکتر من امسال (97)دامپزشکی قبول شدم و میخوام برم ممنون از مطالب واقعا عالیتون و در یک کلمه باید بگم اگر به دنبال پول و دیسیپرین و پشت میز نشینی رشته پزشکی هستید و فقط بخاطر اسم پزشکی میخواید بیاین دامپزشکی دور این رشته را خط بکشید
miss
|
United States of America
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
1
5
منم امسال قبول شدم ولی همه پشیمونم میکنن کسی که علاقه داره واقعا باید چیکار کنه؟!
پاسخ ها
Memphis
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
حتما برو دنبال علاقه ات
امير
|
United States of America
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
4
28
سلام و خسته نباشيد خدمت همه
من دانشجوي دامپزشكي دانشگاه كرج هستم
خواستم يه مطلب خيلي مهمي رو براي كسايي ك ميخان وارد اين رشته بشن بگم
دوستان ببينيد اينجا ايرانه
كار به شدت كم و تقاضا به شدت زياد
تا دلتونم بخاد رشته
همه هم پر بيكار پس ببينيد بيكار همه جا هست
شمايي ك ميگيد كاش فلان رشته رو ميزدم كارم بهتر بود ميرفتم بانكي جايي
بانك چه قدر بهت پول ميده؟ بيشتر از٣ ميليون؟

هيچ كاري بدون علاقه و استعداد به جايي نميرسه
از نظر من دامپزشكي بر خلاف تمام نظرات منفي رشته بسيار قوي هست
اما اين قوي بودن بستگي به خود افراد داره
اينكه در دوران تحصيل چه قدر ايده بگيرن
پس كسايي ك ميخان وارد اين رشته بشن در نظر داشته باشيد ك فقط واسه دكترا نيومديد بايد ايده كار بگيريد ك اشتغال زايي كنيد
هررشته اي بريد همينه
همه جا ازمون داره
شما مهندس كامپيوتر باش سواد نداشته باش بيكاري

مديريت بخون استعداد نداشته باش بيكاري

برق بخون از برق حاليت نباشه بيكاري

دامپزشك باش و هيچي از حيوان و كار و استعداد ندون بيكاري

مهم ترين چيز تو دامپزشكي علاقه به خدمت كردنه
ادمي ك واسه پول كار بكنه و به هيچا نميرسه
اما ادمي ك عشقش رفع نياز يه نفر ك همه داراييش گاو و گوسفندشه و با درمان درستش ميتونه زندگي اون فردو راه بندازه نه تنها پول بلكه به درست كاري ميرسه

رشته دامپزشكي عشقه نه كار كسايي ك وارد دامپزشكي ميشن بايد عاشقش باشن
به حرفاي اين قشر ناراضي هم گوش نكنيد
فقط ازشون درس بگيريد
هر راهي رو انتخاب ميكنيد توش بهترين باشيد
بهتون قول ميدم يه دامپزشك خلاق هيچوقت بيكار نميمونه

به علاوه دامپزشكي تو كشور هايي مثل استراليا يك شغل مقدسه و درامدي در حد پزشك داره

كسايي ك از نبود كار تو اين رشته حرف ميزنن دقيقا همونايين ك به خاطر اسم دكتر وارد اين رشته شدن

به اميد روزي ك همه بفهمن دامپزشك شدن يني عاشق يك جامعه بي زبونه بي دفاع شدن دامپزشكي يني خدمت به خلق بي دفاع حيوانات
اين چيزيه ك تو خارج ازش حرف زده ميشه

دامپزشكي بهترين و برترين نيس
اما مقدس ترينشونه

بيكاري هم همه جا هست شماها جايي ك بيكاري هست نريد
از اول هم بخاطر بيكار بودن نترسيد
اگر علاقه داريد به دامپزشكي اونقدر ازش ايده و نظر بگيريد و دنبالش بريد ك به درجات عالي برسيد


هيئت علمي شو درامد بالا بگير
موقعيت سنجي كن وتو منطقه اي ك دام زياد و دامپزشك كم داروخونه و كلينيك بزن
عذر ميخام داروسازي ك اينهمه ازش تعريف ميشه كجا كار ميكنه؟ بيمارستان؟ خير اونم كارش ميمونه اگر نتونه توش علم داشته باشه

دكتر عمومي؟ چند تا دكتر عمومي معرفي كنم ك حتي يه امپولم نميتونن بزنن و بيكارن

هركاري سرمايه و استعداد ميخاد

لطفا از اين رشته بدون دانش بد نگيد و كسيو از علاقش دور نكنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
1
8
سلام خسته نباشیدمن دامپزشکی دانشگاه آزاد تبریز قبول شدم ولی باتوجه ب نظرتان دوستان واقعا ب شک افتاد که وارد این رشته بشم یاخیر درضمن خانم هستم.لطفا یک نفر باآگاهی بیشتر نظربده
دکتر رحمانی
|
France
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
10
6
هیچ وقت تو این رشته وارد نشید پشیمون میشید خیلی سخته اصلا بازار کار نداره پولی توش نیست فقط ۷ سال سختی کشیدن و بدبختی و خرج کردن داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
6
4
سلام
چرا همش میگین دامپزشکی بازار کار نداره؟
مگه نمیشه کلینیک یا مطب یا داروخانه تاسیس کرد؟
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
2
4
دندان ها که کلا درس چندانی طی تحصیلات ندارن.بیشتر کار دسته و جهت ورزیده شدن مچ و دست تمرینات دستبند سازی و گردنبند سازی دارن و همونا رو هم میفروشن.شما اشتباها دامپزشکی را از لحاظ میزان درس خواندن با دندان و داروسازی‌ مقایسه میکنید.هردو این ها دو طرف طیف هستن
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
4
4
دامپزشکای محترم لطفا کار واستون نیست روی به رشته های دیگه نیارین بچسبین به ایده پردازیو کارآفرینی. واسه ماهم همین مشکلات هست مشکل کار و حقوق واسه همه رشته ها هست.همون دندون پزشک عمومی هم به خاطر گرونی و کمبود موادش مجبوره پولشونو فقط با دندون کشیدن در بیاره.داروسازی هم تا بخوای به جایی برسی کلی عمرتو باید بذاری.پزشکی هم همین طور که قطعا همه اینا هم مشکلات خودشونو تو بازار کاری دارن.
۰۰۰
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
6
14
من از دامپپزشکی راضیم
سوزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
8
6
سلام.من فارغ التحصیل این رشته از دانشگاه تهرانم.حیف عمر وجوانی.درضمن کاملن طرفدارهای این رشته رو میشناسم ...به زور میخوان بهمه بقبولونن که خیلی خوشبختن بخاطر انتخاب این رشته
دکتر علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
8
8
سلام این رشته فقط به علاقه نیاز داره داشتن علاقه به حیوانات بی زبون و بی دفاع اونایی که به این رشته علاقه ندارن اصلا وارد نشن اگه کسانی به این رشته و حیوانات واقعا علاقه داشته باشن احتیاج نیست اصلا نگران پولش باشن به جای اینکه برای دام داری های دیگه کار کنند خودشون بزنند تو کار پرورش دام مرغداری یا گاوداری بزنند یا حیوانات خانگی رو خرید و فروش کنند چون واقعا انجام چنین کارهایی به علم و دانش یک دامپزشک نیاز داره و بهتره توسط یک دامپزشک انجام بشه تا یک روستایی بیسواد اگه هم سرمایه اولیه ندارین اگه واقعا به حیوانات و این رشته علاقه قلبی داشته باشین حتی اگه شده 10 سال از زندگیتون هم صرف انجام یک شغل دیگه میکنین تا سرمایشو بدست بیارین یا از هر بانکی که میتونین وام میگیرین تا سرمایشو جور کنین اونوقته که میتونین هم از علم و دانش یک دامپزشک در کارتون استفاده کنین و مطمئنن نسبت به یک روستایی بیسواد در پرورش دام بسیار موفقتر خواهید بود هم درآمدی بسیار مناسب خواهید داشت هم دیگر نیازی نخواهید داشت که برای کس دیگری کار کنید هر کس که به این رشته و حیوانات علاقه قلبی داشته باشه خودشو به آب و آتیش میزنه تا سرمایشو جور کنه کسایی هم که بیکارن این نشان از بیعرضگیشون نیست بلکه این نشون دهنده ی اینه که علاقه قلبی ندارن خب اگه سرمایه نداری وام بگیر یا 10 سال تو یه شغل دیگه کار کنن تا سرمایشو جور کنی بعد بزن تو کار پرورش حیوانات چون دقیقا تو همچین کاریه که علم دامپزشکی به کمکت خواهد اومد چون اگه علمشو نداشته باشی در این کار اونقدر که باید موفق نخواهی شد من ترجیح میدم که کسب و کار خودمو داشته باشم و از علم شغلم در اون کسب و کار استفاده کنم تا زیردست کس دیگری کار کنم حتی اگه مجبور بشم برای کسب سرمایش 10 سال در شغل دیگری کار کنم میدونید چرا چون من به شغلم علاقه قلبی دارم کی میگه که پرورش حیوانات به دامپزشکی نیاز نداره اتفاقا باید همچین کارهایی توسط یک دامپزشک باسواد انجام بشه تا یک روستایی بیسواد. و دقیقا در همیچین کارهایی علم دامپزشکی واقعا کمک کننده خواهد بود
آراز امدادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
17
من دامپزشک نیستم و اطلاعات زیادی هم در مورد این رشته ندارم.فقط چون یه نیم نگاهی داشتم که این رشته رو انتخاب کنم.همه مطالب و نظرات رو خوندم.بیشتر افراد نظرشون راجب دامپزشکی منفی بود و توصیه کرده بودن کسی وارد این رشته نشه.که ممکنه درست باشه.ولی نظرات مثبت زیادی هم بودند.نتیجه ای که گرفتم این بود که اگر واقعا با علاقه وارد این رشته بشم.و به اندازه کافی خوب یاد بگیرم و مطالعه غیر درسی هم داشته باشم.و همچنین عملی نیز یاد بگیرم و از نزدیک با کار درگیر باشم.نه تنها درامد خیلی زیادی میتوانم ازین رشته کسب کن بلکه ارزش کارم دقیقا برابر با یک پزشک خواهد بود.و نظر شخصی خودم اینه که دام پزشکی حداقلا از پرستاری بهتره و باید برای امروز ایران متاسف باشیم که دامپزشک هاش آرزوی پرستار شدن دارن.و مشکلی که هست اینه که بین دامپزشک هایی که اینجا نظر دادن اتحادی ندیدم وگر نه من نباید جرات میکردم راجب دکتر های عزیز کشورم نظر بدم.امیدوارم بنده رو ببخشید.و روزی برسه رشته مقدس دامپزشکی به أن جایگاهی که حقش هست برسه.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
4
0
سلام خسته نباشید من دانشجوی سال اخر دامپزشکی ام قصد خوندن تخصص دارم به کارهای مربوط ب دارو و ازمایشگاه علاقه مندم شما چه تخصصی رو پیشنهاد میکنین؟
sama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
2
2
بستگی به هدف داره هرکس که تو هر شغلی که هست روی هدفش کار کنه موفقه
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
5
دامپزشکی از رشته های شاخص و قابل احترام رشته ی تجربیه.دارن رشته رو خراب میکنن با این ظرفیتا ،البته تقصیر دامپزشکاس که اعتراض گشترده ای نکردن و نمیکنن.ازماست که برماست.کار تو بخش دولتی طبیعیه که ظرفیتا کم و درامد کمتره. کدددم بخش دولتی هست که حقوق انچنانی به کارکنانش بده چه پزشک چه دندونپزشک و چه هر بخش و ارگان دیگه ای میخوادباشه.خب یه دامپزشک باسواد مسلما درامد خوبی هم داره.ولی اوضاع دام بزرگ چنگی به دل نمیزنه. باز بگم باید اعتراض کرد به این مسئولین که ظرفیتا رو کم کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
1
2
رشته با فرصت شغلی بسیار کم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
2
0
خیلی عالی بود.
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
1
7
من کنکوریه 98بودم.این نظراتی که خوندم بیشتر گیج کنندس.دوستان لطف کنید کسی که راضی یا ناراضیه،دانشگاه وسابقه کاریش روهم بگه.
اینطور که من فهمیدم قدیمیای این کار فقط راضی هستن وجدیدا فرصتی برای این رشته نیست.
البته اینو هم بگم من کامنت های رشته های شیمی و درکل رشته هایی که جای تحقیق ومقاله نویسی داشتن رو خوندم،همه از رشته شون ناراضی بودن..
منکه حقیقتا گیج شدم!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
1
14
یه دعوایی بالاتر توی کامنت ها بود و یه نفر خیلی خوب توضیح داد.دوستان اینکه یک دامپزشک کار پیدا نمیکنه نشان از بی سوادی نیست. وقتی هیچ آزمون استخدامی ای نیست،وقتی کار دامداری در ایران به آخر خط رسیده مسلما ایت مشکل پیش میاد. من مهندس مکانیک هستم و از یک دانشگاه خوب دولتی فارغ التحصیل شدم. نرم افزار های رشته مکانیک رو مسلط هستم،آیلتس دارم، یک زبان اروپایی غیر از انگلیسی هم بلدم، و حتی چندین دوره توی فنی حرفه ای هم رفتم. پروژه پایانی لیسانسم هم طراحی و ساخت یک دستگاه که توی ایران نیست بود. اما بیکار هستم. چون هیچ پیشنهاد کاری ندارم، دانشگاه که باید پل بین صنعت و علم باشه منفعله، شرکت های خصوصی رو آوردن به واردات از چین.
هیچ موقع یک پشت کنکوری یا کنکوری با این جملات تو خالی ای که مشاورهای تحصیلی تو گوشش میکنن نمیتونه نظر درست بده در مورد بازار کار. طرف میاد هر دامپزشکی که بیکاره رو میگه بی عرضه!!! عزیز من طرف نشسته درس خونده رفته یه دانشگاه دولتی خوب و اونجا هم پوستش کنده شده و علم یاد گرفته اما وقتی دامداری تو کشورمون ضعیفه چیکار باید بکنه؟
از نظر خیلیا دامپزشک با عرضه باید گاوداری بزنه و مهندس مکانیک با عرضه باید مثل انزو فراری و کارل بنز و هنری فورد کارخونه تاسیس کنه و یه تنه ماشین طراحی کنه و بسازه! نمیشه دوستان کنکوری رویا پرداز من. حرف من رو بعد از فارغ التحصیلیتون میفهمید.
من برای تمام دامپزشکان احترام قائلم و اونها رو دکتر خطاب میکنم چون ارزش جان یک حیوان کمتر از انسان نیست. و امیدوارم مشکل بیکاری که بزرگترین مشکل کشورمون هست حل بشه
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
9
4
مواظب ترم بالایی های نادان و نا امید باشید به حرفشان گوش نکنید
دامپزشک
|
Singapore
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
8
8
واقعا شگفت انگیزه.آدمی یک چیزایی ازین جماعت فارغ التحصیل دامپزشکی میشنوه که داخل قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشه.من دامپزشک عمومی ورودی سال۷۸ دانشگاه شیراز با رتبه ۲۶۰۰ منطقه یک هستم. بعد از سالها ازین شاخه به اون شاخه پریدن درین رشته الان چند سالی هست در یک استان محروم مسئول فنی کشتارگاه طیور هستم با حقوق ماهیانه حدودا سه ملیون و نیم که تازه واسه شرایط فعلی مملکت هیچه.نمیخوام از مسائل و مشکلات مسئولین فنی بگم که مثنوی هفتاد من کاغذه.بله دامپزشکانی هستن بویژه اونهایی که قدیمی هستن که درآمدهای بالایی داشتن و بار خودشون رو درین سالها بستن البته ناگفته نماند که درآمد همین عزیزان هم بنا بدلایلی مثل تعداد زیاد فارغ التحصیلان این رشته،صدور بی حساب و کتاب مجوزهای کلینیک و مایه کوبی و داروخانه،خشکسالی و کاهش جمعیت دامی بویژه دام سنگین کشور و البته تحریمهایی که الان درگیرش هستیم و....در مقایسه با سالهای پیش کاهش چشمگیری داشته.برخی ار کسانی که درین رشته درآمدی داشتن بیکاری بقیه رو پای بی عرضگی اونها میگذارن.یکی نیست به این بزرگواران بگه بله الان در رشته پزشکی هم پزشکانی هستن که راضی نیستن مثلا کارمند حقوق بگیر سازمان انتقال خون شدن یا علوم پزشکی.اما آیا به لحاظ تعداد قابل مقایسه با این لشکر عظیم ناراضی و بیکار دامپزشکی که فغانشون به آسمون رفته هستن؟ قطعا نه.پس به راحتی این نتیجه منطقی حاصل میشه که در دامپزشکی خانه از پای بست ویران است و خشت اول کج گذاشته شده.و یکی از اقشاری که در سیه روزی امروز دامپزشکان مقصرین بی برو و برگرد هستن برخی از اساتید دانشکده هستن که در دوران تحصیل دانشجوی دامپزشکی رو در یک خواب مصنوعی قرار میدن مثلا شرایط و درآمد این رشته رو در خارج برای دانشجو توصیف میکنن،مرتب از عظمت و گستردگی این رشته صحبت میکنن که واقعا اینجور هست اما هرگز شرایط ناهنجار شغلی این رشته رو در کشور تشریح نمیکنن و نتیجه این میشه که این آقای دکتر یا خانم دکتر عزیز بعد از فارغ التحصیلی از خواب مصنوعی می پرن و میبینن که ای داد بیداد نه شغلی نه درآمدی نه وجاهتی. و جز افسوس عمر تلف شده و افسردگی چیزی نصیبشون نشده.حالا اگر کسی میخواد بره دامپزشکی اکی زندگی خودشه بره از ما گفتن بود.
هیلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
6
من امسال کنکور دادم و الان رشته دامپزشکی اوردم بااین کامنتایی ک خوندم خیلی دودل شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
7
7
نرو که اخر عاقبت نداره من خودم انصراف دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
2
1
سلام ببخشید من یه سوال داشتم من 16 سالم و سال دهمم برامم مهم نیس ک بقیه چی میگن وقتی پدر و مادرم پشتمن وهوامو دارن برام بقیه مهم نیستن من توی رشته انسانی تحصیل میکنم و میخوام رشته دامپزشکی بخونم و دیوونه وار به دامپزشکی علاقه دارم ولی نمیدونم چ جوری میتونم توی دانشگاه دامپزشکی بخونم آیا باید رشتمو از الان تغیر بدم و تجربی بخونم یا نه میتونم سه سال رو انسانی بخونم و کنکور پزشکی بدم؟
پاسخ ها
Memphis
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
بله ، برای دامپزشکی باید از تجربی بری
r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
3
12
با سلام خدمت همگی
دامپزشکی رشته ای نیست که بخواهید برای درامدش یا کلاسش یا هرچیز دیگ واردش بشید
برای دامپزشک شدن شما فقط نیاز ب عشق دارید
عشق به حیوانات و کاری که میخواهید انجام دهید وضعیت همه رشته ها خرابه اونایی ک زرنگ باشن میتونن خودشونو نجات بدن از این وضعیت من سال دیگه کنکور دارم کلی هدف دارم برای بهتر شدن جامعه دامپزشکی و حتی نگرش مردم من برای پول نمیخامش من برای کمک به فرشته های کوچولویی میخامش این عشق و علاقه ای که دارم باعث میشه بهش افتخار کنم در هرحال هرکسی ک وارد این رشته شده یک روزی این ارزوش بوده و منم به جمع دامپزشکا میپیوندم:)
دانشجو
|
Korea (the Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
5
4
سلام من به خاطر یک انتخاب رشته غلط، دانشجوی رشته علوم دامی هستم در مقطع روزانه. میخاستم بدونم میشه بعد از اتمام درسم و گرفتن مدرک کارشناسی به رشته دامپزشکی برم؟؟ لطفا راهنماییم کنید
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
1
سلام از کاردانی دامپزشکی میشه به دکتری عمومی دامپزشکی رسید؟
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
سلام خیر
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
سلام بله میشه. شما مجدد کنکور میدین و هنگام قبولی واحدهای دوره کاردانی راتطبیق میدن
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
3
ببخشید من دوست دارم در آینده دامپزشک شوم از بچگی علاقه ی بسیاری به حیوانات داشتم و دارم و البته حقوق هم برام مهمه
می خواستم بدونم چطوری وقتی بزرگ شدم می تونم در بیمارستان دکتر پرندگان شوم
و میشه از مزایا و معایب و چیز هایی که باید توجه کنم بگید
من واقعا دوست دارم در آینده دامپزشک شوم
نيلوفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
1
به نظر شما كسي كه از يه سري از حيوونا خيلي ميترسه مثه خزندگان و حشرات(در حد فوبيا) بايد بيخيال اين رشته بشه به كل؟
فقط به اميد اينكه مثلا تحقيقات انجام بده تا بعد بتونه پذيرش بگيره از يه كشور ديگه.
منطقيه اصن؟
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
قطعا از انتخاب این رشته صرف نظر کنید
برای پذیرش دانشگاه‌های خارج هم رشته های بسیاری هست که از نظر مدت زمانی و... به صرفه تر است. موفق باشید
نيلوفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
ميشه يكم بيشتر دليل بيارين كه چرا قطعا نبايد رفت؟
fateme
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
4
3
به نظر من خیلی این شغل رو در فضای مجازی به طور ترسناک بیان میکنید و مطمعنا هر کی بخاد وارد این شغل بشه صرف نظر میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
2
2
البته ظاهرا نویسنده مطلب فرق بین دکترای حرفه ای و phd رو نمیدونه. دکترای پزشکی و دارو و دندان و دام، دکترای حرفه ای هستند که در ایران معادل فوق لیسانس و در سایر کشورها معادل لیسانس و فوق لیساسن محسوب می شن. فرردی که دکترای به عنوان مثال رشته ی ادبیات میگیره در واقع phd گرفته و این هیچ ارتباطی به دکترای حرفه ای نداره. یک پزشک اگر بخواد phd بگیره باید دوره تخصص رو بگذرونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
6
0
واقعا من هم نمیدونم چکار کنم.اما باید دید که ما انتخاب دیگه ای نداریم.خودم اگه چاره ای داشتم با این همه نظر منفی نمیومدم.اما باید دقت کنیم ما مثلا پزشکی یا دندان پزشکی رو ول نکردیم بیایم دام پزشکی.انتخاب دیگر اکثر ما پرستاری یا در بهترین حالت علوم آزمایشگاهیه که همش با خون و چیز های کثیف و بیماری های خطرناک سروکار دارن.ای کاش چاره ی دیگه ای بود اما... .لااقل میشه از این جا یه لقمه نون حلال بدون خطرات رشته های دست چندم بیمارستانی بدست اورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
این حرف شما غلظه آیا قبولی های امسال رو دیدید سال 99 که با چه رتبه قبولی شده اند و مسلما پزشکی رو رها کردیم و اومدیم این رشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
13
امسال دیگه پزشکی خیلی زیاد شد،و اینطور که پیش میره داره کم کم سطح پزشکی پایین میاد...
اگه دقت کرده باشید،امسال تعداد کمی قبولیه دامپزشکی داشتیم،این خودش جای خوشحالی رو داره
انقدر ناامید نکنید،اگه کسی به این رشته واقعا علاقه داشته باشه و تلاش کنه قطعا موفق میشه شک نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
4
3
من به داپزشکی الاقه دارم ولی نمی دونم بتونم به این درجه برسم برام دعاکنیدکه بتونم دردرس هایم موفق باشم منم برای شمادعامی کنم که بتونم به درجه دامپزشکی برسم
وبرای شماهم دعامی کنم دردرس هایتان موفق پیروز باشیدوبه آرزوهایتان برسید
من کلاس هفتم دبستان هستن وهمه وشماازمن راضی باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
3
سلام
من هنوز کنکور ندادم و حدودا یک سال دیگر کنکور میدهم
و واقعا هم به دامپزشکی علاقه مندم
بعضی از نظرات بالا واقعا من رو از علاقه ام ناامید کرد و اینکه دیدم به جای اینکه باهم بدنبال چیزی باشید که آینده این رشته رو بالا ببره اینطور دعوا میکنید
و یک سوال هم داشتم
اینکه اگر کسی بخواد بیاد این رشته و علاقه هم داشته باشه ارزش داره که بیاد یاکشور به این رشته هنوز بها نمیده و از لحاظ درآمد پایینه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
4
ببخشید من یک دانش آموز دبستانی(ششم دبستان)؛چون به حیوانات علاقه شدیدی دارم و دوست دارم دامپزشک شوم نمراتم باید چند باشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
6
توی ایران اینطوری که دامپزشکان دارن از درآمد و شغلشون می نالن درعوض استرالیا و نیوزلند دارن این رشته رو واقعا می پرستن و حقوق بالایی بهشون می دن
مینو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
0
5
خیلی جالبه من خودم یه گربه دارم و تو شهر ما دامپزشک خوب نیست اصلا با این که شهر نسبتا بزرگی هم هستم و هردفعه مجبورم ببرمش تهران پیش دامپزشک های خوب اینجا هیچی بلد نیستند و فقط ادعا دارند و مینالند .
و کاملا میبینم کلینیک های شلوغ و در تهران
عجیب بود برام این حرف ها ولی از نظر ما صاحبان پت دامپزشک عاشق کار کم هست و این عاشق ها اونایی هستند که موفق شدند
در نظر داشته باشید حفظ علاقه هنگام تحصیل هم بسیار مهمه
و دلیل این همه چرت و پرت رو نمی فهمم، دوست عزیز چیزی که واضحه اینه که تو رشتت رو دوست نداری ، دامپزشکی رو دوست نداری و چه بهتر که توش به جایی نرسیدی چون اگر دوست داشتی تلاش میکردی برای مهاجرت اگر اینجا کاری نیست ، چیزی که معلومه اینه که بی سوادی قبول کن .
یکی از دامپزشک های شهر ما چندسال پیش باعث مرگ دام های یک دامداری شد چرا باید توقع داشته باشه این فرد؟
هشتاد درصد دامپزشک ها از دامپزشکی ناراضی اند و امثال من هم از ۸۰ درصد دامپزشک ها ناراضی ایم .
باید کار کنید توی این رشته با تئوری های دانشگاه میان بیرون و میبینن هیچی حالیشون نیست
Nava
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
4
0
ببخشید میشه درمورد دامپزشکی سمنان بگید
خوب هست یا نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
3
2
سلام خسته نباشید
من امسال (۱۴۰۰)کلاس نهم هستم و خیییلیی دامپزشکی رو دوست دارم .....
خیلی ها به من گفتن که تا چند سال دیگه که من کنکور بدم و دانشگاه قبول بشم رشته دامپزشکی هم خیلی شلوغ می شه و هم بازار کار بدی پیدا میکنه..

نظر شما چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
الان بیشتر رشته ها اشباع شده اند! بروید. و تحقیقی درباره درصد بیکاری در سایر رشته های در نظر خوب!بیندازید.
استادی داشتیم که همیشه میگفت کار برای دکتر دامپزشک همیشه هست اگر دامپزشک بیکاری را دیدی مطمئن باشید قطعا بی دست و پا بوده و تلاشی نکرده!با نشستن در خانه کسی در خانه شما را نمیزند و شما را دعوت به کار نخواهد کرد!
دانشجوی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
13
دوستان توجه داشته باشید دامپزشکانی که از رشته و شغلشون راضی هستن به هیچ وجه وقتشونو تو این صفحه تلف نمیکنن .
دکتر علی اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
3
5
سلام من بهترین دامپزشک تهران هستم
به نظر من بهترین شغل و رشته دامپزشکی
با بازار کار عالی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
0
ببخشید من دام پزشکی نخواندم ولی به نظرم دامپزشکی از آدم پزشکی مهم تر است در تمام دنیا هم همینطور است هر چند هر دو پزشک هستند ولی از نظر تحقیقاتی وپژوهشی و توانمندی و علمی دام پزشک از آدم پزشک جلوتر است شما نگاه کنید یک آدم پزشک عمومی به جز طبابت ساده هیچی بلد نیست ولی یک دام پزشک مطب ،داروخانه ،جراحی ،پژوهش وووو خوب از طرفی هم علم انسانی دارد هم علم دام دارد وامروز ه تمام زندگی انسان وابسته به دام است و اکثر کشفیات پزشکی را هم دام پزشکان انجام می دهند لذا دید جامعه باید به علم دام پزشکی جلوتر از آدم پزشکی باشد حالا ببخشید به نظر دندان پزشکی یا داروسازی خیلی ضعیف تر از دام پزشکی و آدم پزشکی هستند حالا یک دارو فروش با یک سوپرمارکت چه تفاوتی دارد وقتی سوپر مارکتی هم فوق لیسانس دارد،یا دندونی که کارش را دندان ساز انجام می دهد قابل مقایسه با رشته علمی دام پزشکی نیست اگر می خواهیم جامعه پیشرفت کند باید دیدگاه ما به دام پزشکی بهترین باشد
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
چه رشته هایی هست که بشه توش همکار یه دامپزشک شد یا توی کلینیک دامپزشکی کار کرد و توش ارتباط با حیوانات یا درمان حیوانات رو داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
کاردانی دامپزشکی یا کاردانی بهداشتیار دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
0
0
فقط اون .....هایی ک با ۸۰ هزار کشوری رفتن آزاد الانم ظرفیتش یک چهارم شد چقد کبکشون خروس میخونه اونوقت با ۹ هزار آزاد یالغوزآبادم نیاوردم
نظر شما
ادامه