کد خبر: ۱۷۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

در حالی که یکی از کارخانه‌های لبنی که " مصرف روغن پالم در شیر پرچرب تولیدی‌اش" تایید شده، مدعی است این تخلف از سوی دامداران صورت گرفته است، رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران صراحتا این موضوع را غیر ممکن خواند و تصریح کرد: کارخانه‌های لبنی به دلیل فشار مالی مجبور به استفاده از مواد افزودنی در شیر و لبنیات هستند.

در پی تایید و انتقاد " استفاده از روغن پالم در تولید شیر پر چرب" از سوی وزیر بهداشت، کارخانه‌ای که در گزارش سازمان استاندارد به تخلف آن اشاره شده توپ را به زمین دامداران انداخته و ادعا کرده که "این تخلف از سوی دامداران صورت گرفته و ربطی به فرآیند تولید شیر در کارخانه مذکور ندارد".

این درحالی است که دامداران هم این موضوع را رد کرده و استفاده از روغن پالم که نوعی روغن نباتی خوراکی است را در دامداری‌ها غیر ممکن عنوان می‌کنند.

سید احمد مقدسی - رییس انجمن گاوداران استان تهران - در این زمینه گفت: به هیچ عنوان برای دامداران این امکان که بخواهند در شیر تحویلی به کارخانه‌ها افزودنی مانند روغن پالم اضافه کنند وجود ندارد و این مساله صحت ندارد.

وی با بیان این‌که باید دلیل اصلی این موضوع شناسایی شود و در این رابطه کالبدشکافی صورت گیرد، اظهار کرد: این‌که کارخانه‌های لبنی مسئولیت کار خود را به گردن دامداران بیندازند به هیچ عنوان صحیح نیست و بنده رسما اعلام می‌کنم این مساله هیچ ارتباطی به دامداران ندارد.

مقدسی افزود: شیر تحویلی به کارخانه‌ها از طرق مختلف و در فرآیند استاندارد بررسی شده و سلامت آن مورد تایید قرار می‌گیرد از این رو اضافه کردن روغن پالم که رنگ و بوی شیر را تغییر می‌دهد در این مرحله به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

رییس انجمن صنفی گاوداران استان تهران دلیل اصلی روی آوردن برخی از کارخانه‌های لبنی به اضافه کردن روغن پالم به شیر را فشارهای اقتصادی سال‌های گذشته دانست و گفت: در طول سال‌های گذشته با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن نرخ جهانی کره بسیاری از کارخانه‌ها مجبور شدند برای از بین نرفتن سرمایه خود به روش‌های دیگری روی بیاورند.

وی ادامه داد: بعضی از کارخانه‌ها در این سال‌ها خامه شیر را گرفتند و از آن استفاده دیگری کردند؛ از این رو برای پر چرب شدن شیر مجبور به افزودن روغن پالم شدند.

مقدسی با اعلام این که شرایط فعلی افزایش قیمت لبنیات را اجتناب ناپذیر کرده است، اظهار کرد: مسئولان باید به جای اظهارنظر احساسی که افزایش قیمت نخواهیم داشت با نگاه دقیق و کارشناسی به بازار، وضعیت این صنعت را رصد کنند و برای جلوگیری از تکرار مجدد مسائل این چنینی قیمت‌ها را تا حد واقعی افزایش دهند.

رییس انجمن صنفی گاوداران تهران خاطر نشان کرد: افزودن موادی مانند روغن پالم به هیچ عنوان برای سلامتی مردم مفید نیست و اگر مسئولان کنترل بازار، فکری به حال قیمت‌ها در این صنعت نکنند مشخص نیست سرنوشت این افزودنی‌ها به کجا ختم خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
0
بسم ا.. مدیران دامپزشکی توپ توی زمین شما انداختند . هر چند دروغه ولی عرضه داشته باشین با این بهانه و کنترل روی مراکز شیر و دامداری ها 4 نفر را استخدام کنید و 2 زار بودجه بگیرین
نظر شما
ادامه